Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διαχείριση επικίνδυνων υλικών στα πλοία – Ανακύκλωση πλοίων

dc.contributor.advisorΠέππα, Σοφία
dc.contributor.authorΠαναγιωτόπουλος, Ιωάννης
dc.date.accessioned2022-11-23T09:28:33Z
dc.date.available2022-11-23T09:28:33Z
dc.date.issued2022-11-21
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3398
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3238
dc.description.abstractΣτην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζεται το κανονιστικό πλαίσιο για τα επικίνδυνα υλικά των πλοίων και τις μεθόδους απόρριψής τους κατά την ανακύκλωση των πλοίων. Δεδομένων των περιβαλλοντικών κινδύνων και προκλήσεων που μαστίζουν τη σύγχρονη κοινωνία, όπως η περιβαλλοντική ρύπανση και η κλιματική αλλαγή, η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα έχει εντείνει τις προσπάθειές της για τον έλεγχο της διασυνοριακής διακίνησης επικίνδυνων αποβλήτων θεσπίζοντας τη σχετική νομοθεσία. Στο πλαίσιο αυτό, το Πρόγραμμα για το Περιβάλλον των Ηνωμένων Εθνών υιοθέτησε τη Σύμβαση της Βασιλείας, η οποία, μαζί με τη Διεθνή Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ, έθεσαν απαιτήσεις που καλύπτουν ολόκληρο τον κύκλο ζωής του πλοίου, με ιδιαίτερη έμφαση στη διάλυση και την ανακύκλωσή του. Επιπλέον η Ευρωπαϊκή Ένωση υιοθέτησε τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθμ. 1257/2013 για την ανακύκλωση των πλοίων, ο οποίος πρόσφατα συμπεριέλαβε δύο επιπλέον επικίνδυνα υλικά το υπερφθορο-οκτανοθειικό οξύ (PFOS) και το εξαβρωμοκυκλοδωδεκάνιο (HBCDD). Στην εργασία αναλύεται λεπτομερώς αυτό το κανονιστικό πλαίσιο. Επιπρόσθετα, εξετάζονται τα επικίνδυνα υλικά που εντοπίστηκαν κατά τις επιτόπιες έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε διάφορους τύπους πλοίων και εξήχθησαν συμπεράσματα σχετικά με τις θέσεις του πλοίου και τα αντικείμενα/εξοπλισμό που είναι πιο πιθανό να περιέχουν επικίνδυνα υλικά.el
dc.format.extent111el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕπικίνδυνα υλικάel
dc.subjectΠράσινη ναυτιλίαel
dc.subjectΣυνθήκη της Βασιλείαςel
dc.subjectΣύμβαση του Χονγκ Κονγκel
dc.subjectΕυρωπαϊκός κανονισμός 1257/2013el
dc.subjectΚανονισμός για την ανακύκλωση πλοίουel
dc.titleΔιαχείριση επικίνδυνων υλικών στα πλοία – Ανακύκλωση πλοίωνel
dc.title.alternativeManagement οf hazardous materials onboard ships – Ship recyclingel
dc.typeΔιπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeePagonis, Dimitris Nikos
dc.contributor.committeeΙακωβίδης, Ισίδωρος
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Ναυπηγών Μηχανικώνel
dc.description.abstracttranslatedThis thesis focuses on the regulatory framework for hazardous materials on board and their disposal methods during ship recycling. Given the environmental risks and challenges plaguing modern societies, such as environmental pollution and climate change, the international maritime community has stepped up its efforts, to control hazardous waste transboundary movements by the relevant legal framework. In this context, the United Nations Environment Program introduced the Basel Convention which, to be considered in conjunction with the Hong Kong International Convention, provided content covering the entire life cycle of the ship, with particular emphasis on its dismantling and recycling. The European Union went further in regulatory terms and approved the European Regulation 1257/2013, which recently added two additional requirements for Perfluorooctane Sulfonic acid (PFOS) and hexabromocyclododecane (HBCDD). This regulatory framework is described in detail in the thesis. Additionally, various hazardous materials identified during on-site surveys carried out in several ship types were examined, and conclusions concerning the most typical locations and item/equipment that typically contain hazardous materials were made.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές