dc.contributor.advisor | Καλδέλλης, Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Αλατζηνιωτάκης, Εμμανουήλ | |
dc.date.accessioned | 2022-12-02T08:49:31Z | |
dc.date.available | 2022-12-02T08:49:31Z | |
dc.date.issued | 2022-11-07 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3431 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3271 | |
dc.description.abstract | Βασικός στόχος της παρούσας Διπλωματικής εργασίας είναι η αξιολόγηση της επένδυσης του τερματικού σταθμού αποθήκευσης και αεριοποίησης της Αλεξανδρούπολης και η εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας. Η δομή της Διπλωματικής αποτελείται από πέντε κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο περιλαμβάνει μια επισκόπηση του ΦΑ (Φυσικό Αέριο) στην Παγκόσμια και την Ελληνική αγορά. Αναφορικά με την παγκόσμια αγορά παρουσιάζεται η πρωτογενής παγκόσμια ενέργεια και η συμμέτοχή του ΦΑ, η παραγωγή ενέργειας, η ζήτηση ενέργειας και ΦΑ, η προμήθεια και οι τάσεις του ΦΑ σε χρονικά διαστήματα έως και μετά το 2030 και έως το 2050, τιμές ΦΑ, τα παγκόσμια αποθέματα, και οι κύριοι οδοί εμπορίου ΦΑ. Για την Ελληνική αγορά παρουσιάζονται η σύσταση και οι ιδιότητες του ΦΑ, το ΕΣΦΑ (Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου), η εξέλιξη εισαγωγών και ζήτησης, η κατανάλωση, προβλέψεις ζήτησης, και σχεδιαζόμενα έργα υποδομής ΦΑ. Το δεύτερο κεφάλαιο περιλαμβάνει μια επισκόπηση του υγροποιημένου ΦΑ-LNG (Liquefied Natural Gas) στην Παγκόσμια και την Ελληνική αγορά, το κόστος μεταφοράς, την εφοδιαστική του αλυσίδα και την πρόβλεψη ζήτησης, το παγκόσμιο εμπόριο LNG με αναφορά για τις εισαγωγές και τις εξαγωγές, τιμές LNG, παρουσίαση των εγκαταστάσεων υγροποίησης και αεριοποίησης, στοιχεία για την Ναυτιλία LNG, στοιχεία για το LNG στην Ελλάδα, και τον τερματικό σταθμό LNG στην Ρεβυθούσα. Το τρίτο κεφάλαιο περιλαμβάνει μια επισκόπηση της αγοράς των πλωτών μονάδων αποθήκευσης και αεριοποίησης FSRU (Floating Storage and Regasification Unit). Παρουσιάζεται η αλυσίδα αξίας του LNG, η υγροποίηση του ΦΑ, τα στοιχεία κόστους της αλυσίδας αξίας του LNG και οι απαιτήσεις ενέργειας, μια ιστορική αναδρομή, ο στόλος των FSRU σε παγκόσμια κλίμακα, το απαιτούμενο επενδυτικό και λειτουργικό κόστος, τα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης των FSRU ως νέα κατασκευή ή ως μετατροπή τους από συμβατικό δεξαμενόπλοιου LNG, το ρίσκο της επένδυσης που πρέπει να έχει υπόψιν του ο επενδυτής, η εκτίμηση κινδύνου ΦΑ και LNG, τα διαθέσιμα επιχειρησιακά μοντέλα διαχείρισης των FSRU, ανάλυση SWOT, και την τεχνική επισκόπηση των τερματικών σταθμών FSRU. Το τέταρτο κεφάλαιο ασχολείται με την μελέτη σκοπιμότητας του FSRU Αλεξανδρούπολης που είναι και το κύριο μέρος της παρούσας Διπλωματικής εργασίας. Περιλαμβάνει την περιγραφή του έργου, την χωρομέτρηση του υπεράκτιου τερματικού σταθμού και του χερσαίου μετρητικού σταθμού, τους διασυνδετήριους αγωγούς, το market test, το ρίσκο της επένδυσης που αναλαμβάνει ο επενδυτής, έρευνα αγοράς στην Ελληνική και την Βουλγαρική αγορά, και στοιχεία για την Βόρειο Ανατολική Ευρώπη. Περιλαμβάνει επίσης την επίδραση της επένδυσης στην τοπική κοινωνία και το περιβάλλον, το νομοθετικό πλαίσιο και τους περιβαλλοντικούς όρους, τους κανονισμούς
ασφάλειας, την αναγνώριση κινδύνων και την διαδικασία ελάττωσης του ρίσκου των διεργασιών, τις αδειοδοτήσεις, το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης, την εφοδιαστική αλυσίδα, την τεχνική περιγραφή του έργου, και το cost benefit model για την οικονομική αξιολόγηση της επένδυσης. Το πέμπτο κεφάλαιο περιλαμβάνει τα συμπεράσματα της παρούσας Διπλωματικής εργασίας για την αγορά του ΦΑ και του LNG, συμπεράσματα για τα FSRU όπου γίνεται αναφορά πέραν τον πλεονεκτημάτων τους με τους χερσαίους τερματικούς σταθμούς στα μειονεκτήματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες τους, και τέλος τα
συμπεράσματα της μελέτης σκοπιμότητας του τερματικού σταθμού FSRU Αλεξανδρούπολης τα αποτελέσματα της οποίας δείχνουν ότι η επένδυση είναι αποδεκτή και προς όφελος το επενδυτή. | el |
dc.format.extent | 155 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Φυσικό αέριο | el |
dc.subject | Υγροποιημένο φυσικό αέριο | el |
dc.subject | LNG | el |
dc.subject | Liquefied natural gas | el |
dc.subject | FSRU | el |
dc.subject | Floating storage regasification unit | el |
dc.subject | Πλωτός σταθμός επαναεριοποίησης και αποθήκευσης | el |
dc.subject | Natural gas | el |
dc.subject | Μελέτη σκοπιμότητας | el |
dc.subject | Ελληνική αγορά | el |
dc.subject | Διεθνές εμπόριο | el |
dc.subject | Αλεξανδρούπολη | el |
dc.title | Μελέτη σκοπιμότητας πλωτής μονάδας παραλαβής, αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου Αλεξανδρούπολης | el |
dc.title.alternative | Feasibility study of a floating receiving, storage and gasification of liquefied natural gas of Alexandroupolis | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Κονδύλη, Αιμιλία | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
dc.contributor.master | Βιομηχανικά Συστήματα Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου (MSc in Oil and Gas Process Systems Engineering) | el |
dc.description.abstracttranslated | The main objective of this Dissertation is the evaluation of the investment of the storage and gasification terminal of Alexandroupolis and the preparation of a feasibility study. The Dissertation structure consists of five chapters. The first chapter includes an overview of Natural Gas (Natural Gas) in the Global and Greek markets. With respect to the global market, global primary energy and renewable energy share, energy production, energy and renewable energy demand, renewable energy supply and trends up to and beyond 2030 and to 2050, renewable energy prices, world stocks, and the main trade routes of NG. For the Greek market, the composition and properties of the gas station, the ESFA (National Natural Gas System), the evolution of imports and demand, consumption, demand forecasts, and planned gas infrastructure projects are presented. The second chapter includes an overview of Liquefied Natural Gas (LNG) in the Global and Greek market, transportation costs, its supply chain and demand forecast, the global LNG trade with a report on imports and exports, prices LNG, presentation of liquefaction and gasification facilities, data on LNG Shipping, data on LNG in Greece, and the LNG terminal in Revythoussa. The third chapter includes an overview of the floating storage and gasification units market FSRU (Floating Storage and Regasification Unit). The LNG value chain, LNG liquefaction, LNG value chain cost elements and energy requirements, a historical overview, FSRU fleet on a global scale, required investment and operating costs, FSRU completion schedules as new construction or as a conversion from a conventional LNG tanker, the investment risk that the investor must consider, the risk assessment of LNG and LNG, the available business models for managing FSRUs, SWOT analysis, and the technical overview of FSRU terminals . The fourth chapter deals with the feasibility study of FSRU Alexandroupolis which is also the main part of this Dissertation. It includes the description of the project, its measurement offshore terminal and onshore metering station, the interconnectors, the market test, the investment risk assumed by the investor, market research in Greek and Bulgarian market, and figures for North Eastern Europe. It also includes the effect of investment on local community and environment, legislative framework and environmental conditions, regulations safety, the identification of risks and the process of reducing the risk of the processes, the permits, the completion schedule, the supply chain, the technical description of the project, and the cost benefit model for the financial evaluation of the investment.
The fifth chapter includes the conclusions of this Dissertation on the NG and LNG market , conclusions on FSRUs where reference is made beyond their advantages with land-based terminals to the disadvantages and challenges faced by their owners, and finally the conclusions of the Feasibility Study of the FSRU Alexandroupolis terminal the results ofwhich show that the investment is acceptable and to the benefit of the investor. | el |