dc.contributor.advisor | Kaminari, Agathi Anthoula | |
dc.contributor.author | Τσίρου, Ελευθερία | |
dc.contributor.author | Κυριάκη, Σοφία | |
dc.date.accessioned | 2022-12-08T10:02:02Z | |
dc.date.available | 2022-12-08T10:02:02Z | |
dc.date.issued | 2022-12-01 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3454 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3294 | |
dc.description.abstract | Η πτυχιακή́ με τίτλο «Ανασκόπηση και Επικαιροποίηση των Μεθόδων Φωτογράφισης
Έργων Τέχνης» έχει σκοπό την μελέτη και ανάλυση των φωτογραφικών μεθόδων για
την απεικόνιση των έργων τέχνης στην ορατή, υπέρυθρη και υπεριώδη ακτινοβολία.
Τα κεφάλαια στα οποία θα αναλυθεί η εν λόγω εργασία είναι εννέα. Το πρώτο
κεφάλαιο αφορά σε μια μικρή αναδρομή στην ιστορία της φωτογραφίας. Το δεύτερο
κεφάλαιο αφορά στην μακροφωτογραφία στο φάσμα του ορατού με τα
υποκεφάλαια του συμετρικού φωτισμού, του εφαπτομενικού φωτισμού και του
διερχόμενου φωτισμού, το τρίτο κεφάλαιο αφορά στην υπεριώδη φωτογράφιση UVR
όπου η τεχνική αυτή εκμεταλλεύεται το γεγονός πως διαφορετικές επιφάνειες
παρουσιάζουν διαφορετικό βαθμό απορρόφησης της υπεριώδους ακτινοβολίας
ανάλογα με τα φυσικοχημικά τους χαρακτηριστικά, στο τέταρτο μελετάται η
υπεριώδης φωτογραφία φθορισμού, η πιο διαδεδομένη μέθοδος στην συντήρηση
έργων τέχνης. Το πέμπτο κεφάλαιο αναλύει την κλασσική υπέρυθρη
ανακλαστογραφία που αφορά κυρίως τη μελέτη του σχεδίου ενός έργου, το έκτο την
έγχρωμη υπέρυθρη απεικόνιση της οποίας το αποτέλεσμα που διακρίνει κανείς είναι
μια έγχρωμη εικόνα, η οποία περιλαμβάνει εσφαλμένα χρώματα, εφάμιλλα της
συμπεριφοράς του αντικειμένου στην υπέρυθρη περιοχή του φάσματος. Το έβδομο
μελετά την υπέρυθρη φωτογραφία φθορισμού και πιο συγκεκριμένα ανιχνεύει
συγκεκριμένες χρωστικές στο αντικείμενο ή μίξη αυτών, το όγδοο την
πολύφασματική και υπέρφασματική απεικόνιση και τέλος στο ένατο κεφάλαιο
γίνεται μία συζήτηση των όσων αναλύθηκαν προηγουμένως, αμέσως μετά
ακολουθούν τα συμπεράσματα. Ο τρόπος ανάλυσης των κεφαλαίων περιλαμβάνει
ανάλυση των χαρακτηριστικών και του τρόπου λειτουργίας της κάθε μεθόδου και εν
συνεχεία την ανασκόπηση των φωτογραφικών μεθόδων που χρησιμοποιούνταν στο
παρελθόν από τους συντηρητές. Τέλος, κάθε ενότητα περιλαμβάνει
επικαιροποιημένες προτάσεις σχετικά με τον εξοπλισμό που θα πρέπει να
χρησιμοποιηθεί σήμερα στην εκάστοτε μέθοδο ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο
13
δυνατό αποτέλεσμα στην διάγνωση μέσω φωτογραφικής αποτύπωσης ενός έργου
τέχνης. | el |
dc.format.extent | 132 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Φωτογραφία | el |
dc.subject | Φθορισμός | el |
dc.subject | Ανάκλαση | el |
dc.title | Ανασκόπηση και επικαιροποίση των μεθόδων Φωτογράφισης έργων τέχνης και αντικειμένων πολιτιστικής κληρονομίας | el |
dc.title.alternative | Reviewing and updating art photography methods and items of cultural heritage | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | ALEXOPOULOU, ATHINA GEORGIA | |
dc.contributor.committee | Φαρμακαλίδου, Ελένη | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμού | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης | el |
dc.description.abstracttranslated | The thesis entitled "Review and Update of the Methods of Photography of Works of
Art" aims to study and analyze photographic methods for the imaging of works of art
in visible, infrared and ultraviolet regions. The chapters in which this work will be
unfolded are nine. The first chapter offers an overview of photography's history. The
second chapter covers macro photography in the visible spectrum, with subchapters
on symmetrical lighting, tangential illumination, and transmitting lighting. The third
chapter covers UVR photography, which takes advantage of the fact that various
surfaces absorb ultraviolet light at varying rates. The ultraviolet fluorescence
photography, the most widely used approach in the conservation of works of art,
depending on their physicochemical features, is investigated in the fourth chapter.
The fifth chapter examines infrared reflectography, which mainly refers to the study
of the sketches of a work. The sixth is false color infrared imaging, which produces a
color image with incorrect colors that is representative of an object's behavior in the
infrared region of the spectrum. The seventh chapter examines infrared fluorescence
photography, which identifies individual pigments in an object or a mixture of them,
the eighth chapter multispectral and hyperspectral imaging, and the ninth chapter
concludes with a review of the preceding chapters' findings. The layout of the chapters
comprises a review of the photographic methods used by conservators in the past, as
well as an analysis of the characteristics and functions of each approach. Finally, each
part will offer updated recommendations for equipment that should be used today in
each method to produce the best possible outcome in the photographic procedure of
a work of art's diagnosis. | el |