Εμφάνιση απλής εγγραφής

Development of a low-cost robotic platform based on the exploitation of action research findings for STEM education and educational robotics

dc.contributor.advisorΠαπουτσιδάκης, Μιχαήλ
dc.contributor.authorΧατζόπουλος, Αβραάμ
dc.date.accessioned2022-12-15T07:59:57Z
dc.date.issued2022-11-30
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3501
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3341
dc.description.abstractSTEM-based education faces several challenges when implementing it in practice since it requires the existence of an organized environment, the necessary logistical infrastructure (robotics - STEM educational platforms, specialized software, properly designed spaces, laboratories, etc.), and of course, the properly trained teachers who will be responsible for the coordination of the project; several publications have identified these. This study investigated whether action research can contribute to designing and developing an educational robotics platform for use in STEM education and Educational Robotics. For this reason, many surveys (Ν=14) were conducted to determine the robot's specifications and, evaluate the robot's construction and programming. Based on the research’s findings, the proposed robotic platform was effectively designed through action research, and the educational community contributed to its development. This assertion was supported by data collected in-person and online, questionnaires, interviews, observations, surveys, program analysis, and focus groups. During the design phase of the robotic platform, several ideas were formulated, and several prototypes were designed since the feedback from the educational community was rich and substantial. The researcher hopes this research will continue to produce something valuable and usable for the educational community with the ultimate goal of implementing it in STEM education and Educational Robotics. After all, action research -on which this research is based- has been characterized as research to solve practical problems and improve them.el
dc.format.extent281el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectSTEMel
dc.subjectSTEM educationel
dc.subjectEducational roboticsel
dc.subjectEducational robotel
dc.subjectRobotic platformel
dc.subjectAction researchel
dc.subjectΕκπαιδευτική ρομποτικήel
dc.subjectΕκπαιδευτικά ρομπότel
dc.subjectΡομποτική πλατφόρμαel
dc.subjectΕκπαίδευση STEMel
dc.subjectΈρευνα δράσηςel
dc.titleDevelopment of a low-cost robotic platform based on the exploitation of action research findings for STEM education and educational roboticsel
dc.title.alternativeΑνάπτυξη ρομποτικής πλατφόρμας χαμηλού κόστους, βασισμένη στην αξιοποίηση των ευρημάτων έρευνας δράσης για την εκπαίδευση STEM και την εκπαιδευτική ρομποτικήel
dc.typeΔιδακτορική διατριβήel
dc.contributor.committeeΣγουροπούλου, Κλειώ
dc.contributor.committeeΒασιλειάδης, Σάββας
dc.contributor.committeeΧαμηλοθώρης, Γεώργιος
dc.contributor.committeeKalogiannakis, Michail
dc.contributor.committeePsycharis, Sarantos
dc.contributor.committeeXidias, Elias
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγήςel
dc.description.abstracttranslatedΗ εκπαίδευση STEM αντιμετωπίζει αρκετές προκλήσεις κατά την εφαρμογή της στην πράξη, καθώς απαιτεί την ύπαρξη ενός οργανωμένου περιβάλλοντος, την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή (εκπαιδευτικές πλατφόρμες ρομποτικής - STEM, εξειδικευμένο λογισμικό, κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους, εργαστήρια κ.ά.) και φυσικά τους κατάλληλα εκπαιδευμένους εκπαιδευτικούς που θα αναλάβουν το συντονισμό του προγράμματος. Η παρούσα μελέτη διερεύνησε κατά πόσον η έρευνα δράσης μπορεί να συμβάλει στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας εκπαιδευτικής ρομποτικής για χρήση στην εκπαίδευση STEM και την εκπαιδευτική ρομποτική. Για το λόγο αυτό, διεξήχθησαν πολλές έρευνες (Ν=14) για τον προσδιορισμό των προδιαγραφών του ρομπότ και, την αξιολόγηση της κατασκευής και του προγραμματισμού του ρομπότ. Με βάση τα ευρήματα της έρευνας, η προτεινόμενη ρομποτική πλατφόρμα σχεδιάστηκε αποτελεσματικά μέσω της έρευνας δράσης και η εκπαιδευτική κοινότητα συνέβαλε στην ανάπτυξή της. Ο ισχυρισμός αυτός υποστηρίχθηκε από δεδομένα που συλλέχθηκαν από διαζώσης και διαδικτυακά, ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις, παρατηρήσεις, έρευνες, ανάλυση προγραμμάτων και ομάδες εστίασης. Κατά τη φάση σχεδιασμού της ρομποτικής πλατφόρμας, διατυπώθηκαν διάφορες ιδέες και σχεδιάστηκαν αρκετά πρωτότυπα, καθώς η ανατροφοδότηση από την εκπαιδευτική κοινότητα ήταν πλούσια και ουσιαστική. Ο ερευνητής ελπίζει ότι αυτή η έρευνα θα συνεχίσει να παράγει κάτι πολύτιμο και αξιοποιήσιμο για την εκπαιδευτική κοινότητα με απώτερο στόχο την εφαρμογή της στην εκπαίδευση STEM και την Εκπαιδευτική Ρομποτική. Άλλωστε, η έρευνα δράσης -στην οποία βασίζεται η παρούσα έρευνα- έχει χαρακτηριστεί ως έρευνα για την επίλυση πρακτικών προβλημάτων και τη βελτίωσή τους.el
dcterms.embargoTerms3 yearsel
dcterms.embargoLiftDate2025-12-14T07:59:57Z


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές