Εμφάνιση απλής εγγραφής

H εφαρμογή και αξιοποίηση του θεσμού της παράλληλης στήριξης σε μαθητές με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας και ΔΕΠΥ: Η συνεισφορά του θεσμού στη δημόσια υγεία

dc.contributor.advisorKoulierakis, George
dc.contributor.authorΣκαρμούτσου, Σωτηρία
dc.date.accessioned2023-01-09T11:53:47Z
dc.date.available2023-01-09T11:53:47Z
dc.date.issued2022-11-28
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3560
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3400
dc.description.abstractΕισαγωγή: H παρούσα εργασία ασχολείται με την εφαρμογή και αξιοποίηση του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης (ΠΣ) σε μαθητές με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας και ΔΕΠΥ. Σκοπός: Σκοπός αυτής της εργασίας, είναι η ανάδειξη της σπουδαιότητας του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης μέσα από τη διερεύνηση ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας. Αρχικά, στην εργασία γίνεται αναφορά στην πορεία της ειδικής αγωγής τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα. Επίσης, γίνεται αναφορά στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και παράλληλη στήριξη με εστίαση στους μαθητές με αυτισμό ή διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή, τους μαθητές με νοητική υστέρηση και τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και ΔΕΠ-Υ. Στη συνέχεια, η εργασία επικεντρώνεται στην αποσαφήνιση των εννοιών της συνεκπαίδευσης, της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, της συνεργατικής διδασκαλίας (Co-teaching) και της παράλληλης στήριξης, ενώ αναφέρονται στοιχεία από την συνεκπαίδευση στην Ελλάδα, αλλά και των καθηκόντων και του ρόλου των εκπαιδευτικών κατά τη συνεκπαίδευση. Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στη συνεισφορά του θεσμού της παράλληλης στήριξης στη δημόσια υγεία και παρουσιάζονται διεθνείς έρευνες σχετικά με τις απόψεις των εκπαιδευτικών για την παράλληλη στήριξη και τη συνεργασία τους σε τάξεις συνεκπαίδευσης. Μέθοδος: Η μέθοδος που ακολουθήθηκε ώστε να εκπονηθεί αυτή η διπλωματική εργασία είναι αυτή της βιβλιογραφικής ανασκόπησης καθώς επίσης και η αναζήτηση και εποικοδομητική σύνθεση διαφόρων πηγών ώστε να προσεγγισθεί θεωρητικά το παραπάνω θέμα καθώς και έννοιες και ορισμοί που το περικλείουν. Αποτελέσματα: Μέσα από την αναζήτηση της βιβλιογραφίας, επιβεβαιώθηκε πλήρως η μείζονος σημασίας ανάγκη ύπαρξης του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης στο γενικό σχολείο καθώς μέσω της συμπερίληψης και της συνεκπαίδευσης οι μαθητές έρχονται αντιμέτωποι με τη διαφορετικότητα και ευαισθητοποιούνται ώστε να την αποδεχτούν. Συμπεράσματα: Συμπερασματικά λοιπόν μπορούμε να πούμε πως η εκπαίδευση είναι βασικός καθοριστικός παράγοντας της κοινωνίας και της υγείας. Μέσω της συνύπαρξης των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής αναδεικνύεται η διεπιστημονική τους συνεργασία. Επίσης αξία πολύτιμη για την κοινωνία το γεγονός ότι η έγκαιρη διάγνωση, βοηθάει τους σημερινούς μαθητές να εξελιχθούν σε ανεξάρτητους, αυτόνομους και χωρίς περιορισμούς ενεργούς πολίτες.el
dc.format.extent75el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠαράλληλη στήριξηel
dc.subjectΈνταξηel
dc.subjectΣυμπερίληψηel
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.subjectΔΕΠΥel
dc.subjectΕιδική αγωγήel
dc.subjectΔημόσια υγείαel
dc.subjectΣτάσεις εκπαιδευτικώνel
dc.titleH εφαρμογή και αξιοποίηση του θεσμού της παράλληλης στήριξης σε μαθητές με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας και ΔΕΠΥ: Η συνεισφορά του θεσμού στη δημόσια υγείαel
dc.title.alternativeThe implementation and utilization of the institution of parallel support for students with high-functioning autism and ADHD: The institution's contribution to public health.el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΚαρβούνης, Μιλτιάδης
dc.contributor.committeeFouskas, Theodoros
dc.contributor.facultyΣχολή Δημόσιας Υγείαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείαςel
dc.contributor.masterΔημόσιας Υγείαςel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: This paper deals with the implementation and utilization of the institution of Parallel Support (PS) for students with high-functioning autism and ADHD. Purpose: The purpose of this paper is to highlight the importance of the institution of Parallel Support through the investigation of Greek and foreign literature. This paper deals with the implementation and utilization of the institution of Parallel Support (PS) for students with high functioning autism and ADHD. Initially, the work refers to the course of special education both internationally and in Greece. Reference is also made to people with special educational needs and parallel support focusing on students with autism or pervasive developmental disorder, students with mental retardation and students with learning difficulties and ADHD. Then, the paper focuses on clarifying the concepts of co-education, inclusive education, cooperative teaching (Co-teaching) and parallel support, while citing data from co-education in Greece, as well as the duties and role of teachers during co-education. Then, reference is made to the contribution of the institution of parallel support to public health and international research is presented regarding teachers' views on parallel support and their collaboration in co-educational classes. Method: The method that will be followed to prepare this thesis is that of the bibliographic review as well as the search and constructive synthesis of various sources in order to theoretically approach the above topic as well as the concepts and definitions that encompass it. Results: Through the search of the bibliography, the major need for the existence of the institution of Parallel Support in the general school was fully confirmed as through inclusion and co-education the students come face to face with diversity and are sensitized to accept it. Conclusions: In conclusion, education is a key determinant of society and health. Through the coexistence of general and special education teachers, their interdisciplinary collaboration is highlighted. Also a valuable value for society is the fact that early diagnosis helps today's students develop into independent, autonomous and unrestricted active citizens.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές