Εμφάνιση απλής εγγραφής

Χρόνος Μηδέν

dc.contributor.advisorΜαρκίδου, Αναστασία
dc.contributor.authorΑλεξοπούλου, Στέλλα-Αλεξάνδρα
dc.date.accessioned2021-03-11T16:36:04Z
dc.date.available2021-03-11T16:36:04Z
dc.date.issued2021-02-26
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/375
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-226
dc.description.abstractΣτα πλαίσια της εργασίας αυτής θα εξεταστεί η σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον και με το χρόνο. Πώς δηλαδή αυτές οι τρεις έννοιες συνδέονται μεταξύ τους. Η εξέταση αυτή ξεκινά πρώτα μέσα από την επιστήμη της ψυχολογίας. Μελετώντας ψυχολογικές έρευνες, αναζητείται η επίδραση του φυσικού περιβάλλοντος στην ανθρώπινη ψυχολογία. Επίσης διερευνάται πώς ο χρόνος συνδυάζεται με αυτές τις δύο έννοιες. Στη συνέχεια, η προσέγγιση γίνεται μέσα από την τέχνη της ζωγραφικής. Το σημείο εστίασης βρίσκεται στην εποχή του ρομαντισμού όταν ζωγράφοι όπως ο Γερμανός Caspar David Friedrich εστίασαν αποκλειστικά στη σχέση αυτή και στην ευρύτερη σημασία της για την κοινωνία. Θα εξεταστούν και νεότεροι ζωγράφοι που έχουν επηρεαστεί από τον Friedrich όπως ο Anselm Kiefer. Τέλος η προσέγγιση του θέματος γίνεται μέσα από την εξέταση του φωτογραφικού πεδίου του 21ου αιώνα και φωτογράφων κυρίως από την Σκανδιναβία που έχουν επικεντρωθεί στο θέμα αυτό καθώς και κάποιων Αμερικανών φωτογράφων που είχαν οι ίδιοι προσωπικά βιώματα με το φυσικό τοπίο. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τη μελέτη αυτή είναι ότι ο άνθρωπος έχει μια γενετική σύνδεση με το φυσικό τοπίο. Η σύνδεση αυτή είναι γραμμένη στα γονίδια του. Κατά συνέπεια όταν ο άνθρωπος έρχεται σε επαφή με τη φύση έρχεται σε επαφή με ένα πράγμα πολύ πιο μεγάλο από αυτόν. Μέσα σε αυτήν έρχεται σε επαφή με το θείο σύμφωνα με τον David Caspar Friedrich. Έρχεται σε επαφή επίσης με τον πραγματικό του εαυτό: με τις σκέψεις του, τις ανησυχίες του, τις ελπίδες του, τους φόβους του. Κατά συνέπεια οι εικόνες που βλέπουμε με τον άνθρωπο και το φυσικό τοπίο από τους διάφορους φωτογράφους είναι στην ουσία αντικατοπτρισμός του εσωτερικού τους κόσμου στον εξωτερικό φυσικό τοπίο. Πώς όμως συνδέεται ο χρόνος στη σχέση αυτή; Ο άνθρωπος καθώς έρχεται σε επαφή με τον πραγματικό του εαυτό μέσα στη φύση, στην ουσία καταφέρνει και έρχεται σε επαφή με το παρόν του, με το παρελθόν του καθώς και με την ελπίδα του για το μέλλον. Με αυτό τον τρόπο κάνει ένα εσωτερικό ταξίδι στο χωρόχρονο. Ένα ταξίδι στο χρόνο μηδέν, στο σημείο που άρχισαν όλα για τον καθένα από εμάς.el
dc.format.extent60el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΧρόνοςel
dc.subjectΦυσικό περιβάλλονel
dc.subjectΤοπίοel
dc.subjectΆνθρωποςel
dc.subjectΑυτοπορτρέτοel
dc.subjectΑυτοφωτογράφισηel
dc.subjectΦωτογραφία Τοπίουel
dc.subjectΖωγραφικήel
dc.subjectΨυχολογία Περιβάλλοντοςel
dc.subjectΡομαντισμόςel
dc.subjectΣύγχρονη Φωτογραφίαel
dc.subjectElina Brotherusel
dc.subjectCaspar David Friedrichel
dc.subjectΠροσωπική Αναζήτησηel
dc.subjectΠαρελθόνel
dc.subjectΠαρόνel
dc.subjectΜέλλονel
dc.titleΧρόνος Μηδένel
dc.title.alternativeTime Zeroel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΚατσαΐτη, Ευαγγελία
dc.contributor.committeeΒαρδόπουλος, Παναγιώτης
dc.contributor.facultyΣχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμούel
dc.contributor.departmentΤμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνώνel
dc.description.abstracttranslatedThe title of this work is “Time Zero”. This project examines the relationship that exists among nature, human behavior and time. This triangle is examined from various aspects. First, from a psychological point of view by examining different scientific researches on the subject. Furthermore, the art of painting is approached with the objective of uncovering the relationship among these three meanings. Painters from the Romantic era, that have focused their work on this particular subject are presented. Besides painting, contemporary photographers have been studied, photographers that refer to the human relationship to nature during different times in their personal life. The main conclusions that come out of this research are the following: Nature is genetically connected with the humans, due to the long co-existence of first generations of people with nature. Moreover, when people are exposed in early stage of their life to nature, this relationship is proven to be depicted in their psychology, coming out as behavior at a later stage in their life. Therefore, people have a primary connection with nature. In addition, nature affects their spirituality and their behavior by offering more self-esteem, focus, optimism, presence, generosity. Moving forward, when people are exposed to nature, time has a different meaning, passing by at a slower pace than when people are in the urban environment, when they are exposed to consumerism, advertising, media, technology, etc. Thus, the connection to nature offers a strong connection to the past, solid presence in the now and optimism for the future. The same conclusions are created when examining the Romantic Painters and in particular the works of David Caspar Friedrich which is the pioneer of German romanticism movement. David Caspar Friedrich believed that the human beings are weak relative to nature, while there is a divine power in nature. Humans will find their salvation when in contact with nature. Inspired by Friedrich, contemporary photographers mainly Nordic ones, represent the human being very small when in nature, signifying that people will find their true selves in it. By being present in nature, it is as if we do a time travel to the past, to the present and the future. Travelling to “Time Zero” where life began for each of us individually.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές