Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η κλινική διακυβέρνηση ως μηχανισμός διασφάλισης ποιότητας των υπηρεσιών υγείας

dc.contributor.advisorΠαπανικολάου, Βασιλική
dc.contributor.authorΔούπα, Ζωή
dc.date.accessioned2023-02-28T14:25:53Z
dc.date.available2023-02-28T14:25:53Z
dc.date.issued2023-02-24
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3766
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3606
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η ποιότητα των υπηρεσιών υγείας είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για την παροχή των υπηρεσιών υγείας. Αναφορικά με τη σημασία και το ζωτικό ρόλο της ποιότητας στον τομέα της υγείας, μια έννοια γνωστή ως «Κλινική Διακυβέρνηση» (ΚΔ) έχει εισαχθεί στον τομέα της υγείας, η οποία αποσκοπεί στην ενίσχυση της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας. Σκοπός: Η αξιολόγηση του κλίματος της ΚΔ σε ένα δημόσιο νοσοκομείο της Αττικής και η διερεύνηση των προσδιοριστών των απόψεων των εργαζομένων για κάθε διάσταση της ΚΔ. Μεθοδολογία: Πραγματοποιήθηκε μια συγχρονική μελέτη, με δειγματοληψία ευκολίας, όπου ο μελετώμενος πληθυσμός αποτελούνταν από 339 που εργάζονταν σε ένα δημόσιο νοσοκομείο της Αττικής. Το ποσοστό συμμετοχής ήταν 75,3% (339/450). Η συλλογή των στοιχείων της έρευνας πραγματοποιήθηκε εντός χρονικού διαστήματος δύο μηνών (Νοέμβριος 2022 έως Δεκέμβριος 2022). Για την εκτίμηση του κλίματος της κλινικής διακυβέρνησης χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο Clinical Governance Climate Questionnaire (CGCQ). Για την εκτίμηση του κλίματος της κλινικής διακυβέρνησης αξιολογήθηκαν οι εξής έξι παράμετροι: α) η βελτίωση της ποιότητας, β) η διαχείριση των κινδύνων, γ) η δίκαιη επιβολή ποινών, δ) η οργανωσιακή μάθηση, ε) οι ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανάπτυξη και στ) η συναδελφική συνεργασία. Αποτελέσματα: Οι μέσες τιμές τόσο για τη συνολική βαθμολογία όσο και για τους έξι παράγοντες δηλώνουν μέτριο επίπεδο της ΚΔ. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πολυμεταβλητής γραμμικής παλινδρόμησης, η ηλικία σχετίζονταν με τις απόψεις για την ΚΔ. Αναλυτικότερα, βρέθηκε ότι οι εργαζόμενοι μεγαλύτερης ηλικίας είχαν θετικότερη άποψη για τους παράγοντες «βελτίωση της ποιότητας», «διαχείριση κλινικών κινδύνων», «συναδελφική συνεργασία», «ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανάπτυξη», σε σχέση με τους νεότερους εργαζόμενους (p<0,05). Αναφορικά με τη συνολική βαθμολογία της ΚΔ βρέθηκε ότι οι εργαζόμενοι μεγαλύτερης ηλικίας είχαν συνολικά θετικότερη άποψη για την κλινική διακυβέρνηση σε σχέση με τους νεότερους εργαζόμενους (p<0,05). Επιπλέον, βρέθηκε ότι οι εργαζόμενοι στην ιατρική και διοικητική υπηρεσία είχαν θετικότερη άποψη για τις παραμέτρους «βελτίωση της ποιότητας» και «συνολική βαθμολογία της ΚΔ» σε σχέση με τους εργαζόμενους» στη νοσηλευτική υπηρεσία (p<0,05). Τέλος, οι εργαζόμενοι στη διοικητική υπηρεσία είχαν θετικότερη άποψη για τις παραμέτρους «διαχείριση κλινικών κινδύνων» και «δίκαιη επιβολή ποινών» σε σχέση με τους εργαζόμενους στην ιατρική και νοσηλευτική υπηρεσία (p<0,05). Συμπεράσματα: Δεδομένου ότι η αξιολόγηση του κλίματος της ΚΔ στο νοσοκομείο που διεξήχθη η μελέτη ήταν μέτριο, υπάρχουν περιθώρια για βελτίωση της ΚΔ στο νοσοκομείο. Η θέσπιση μέτρων και η υιοθέτηση στρατηγικών που θα εξασφαλίσουν την πλήρη εφαρμογή του πρωτοκόλλου της ΚΔ στα νοσοκομεία είναι καθοριστικής σημασίας και θα συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγειονομικής περίθαλψης.el
dc.format.extent102el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΚλινική διακυβέρνησηel
dc.subjectΟργανωσιακή κουλτούραel
dc.subjectΠοιότητα υπηρεσιών υγείαςel
dc.subjectΟργανωσιακό κλίμαel
dc.subjectClinical Governance Climate Questionnaire (CGCQ)el
dc.titleΗ κλινική διακυβέρνηση ως μηχανισμός διασφάλισης ποιότητας των υπηρεσιών υγείαςel
dc.title.alternativeClinical governance as a quality assurance mechanism for health servicesel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΣίμου, Ευστρατία
dc.contributor.committeeZavras, Dimitris
dc.contributor.facultyΣχολή Δημόσιας Υγείαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείαςel
dc.contributor.masterΗγεσία, Καινοτομια & Πολιτικές Αξίες στην Υγείαel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: Quality of health services is one of the most important factors in the delivery of health services. Referring to the importance and the vital role of quality in the health sector, a concept known as "Clinical Governance" (CG) has been introduced in the health sector, which aims to enhance the quality of health services. Aim: To assess the climate of CG in a public hospital in Attica, Greece and to investigate the determinants of employees' views on each dimension of CG. Methodology: A cross-sectional study was conducted using convenience sample, where the study population consisted of 339 people working in a public hospital in Attica. The participation rate was 75.3% (339/450). Data collection took place between June and August 2022. The Clinical Governance Climate Questionnaire (CGCQ) was used to assess the clinical governance climate. To assess the clinical governance climate, the following six parameters were assessed: a) quality improvement, b) risk management, c) fair penalties, d) organizational learning, e) opportunities for training and development, and f) collegial collaboration. Outcomes: The mean values for both the total score and the six factors indicate a moderate level of CG. According to the results of multivariate linear regression, age was associated with views on CG. Specifically, it was found that older employees had more positive views on the factors "quality improvement", "clinical risk management", "collegial cooperation", "opportunities for training and development" than younger employees (p<0.05). With regard to overall CG scores, it was found that older employees had an overall more positive view of clinical governance compared to younger employees (p<0.05). In addition, it was found that employees in the medical and administrative service had a more positive view of "quality improvement" and "overall CG scores" compared to employees" in the nursing service (p<0.05). Finally, workers in the administrative service had a more positive view of the parameters "clinical risk management" and "fair penalty" than workers in the medical and nursing service (p<0.05). Conclusions: Since the assessment of the climate of CG in the hospital where the study was conducted was moderate, there is room for improvement of CG in the hospital. Establishing measures and adopting strategies to ensure full implementation of the CG protocol in hospitals is crucial and will go a long way in improving the quality of healthcare services provided.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές