Show simple item record

Πολυκριτηριακή αξιολόγηση ναυτιλιακών καυσίμων

dc.contributor.advisorΣτράντζαλη, Ελένη
dc.contributor.authorΚαλογερόπουλος, Αντώνιος
dc.date.accessioned2023-03-01T09:44:25Z
dc.date.available2023-03-01T09:44:25Z
dc.date.issued2023-02-20
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3772
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3612
dc.description.abstractΗ παγκόσμια τάση για τη μείωση των εκπομπών του άνθρακα σε συνδυασμό με τους νέους και πιο αυστηρούς κανονισμούς στη ναυτιλία, φανερώνουν την ανάγκη υιοθέτησης ενναλακτικών καυσίμων στα πλοία. Για την επιλογή και αξιοποίηση ενός εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου, πρέπει να ληφθούν υπόψη μια πληθώρα κριτηρίων. Για την αξιολόγηση χρησιμοποιήθηκε πολυκριτηριακή ανάλυση και συγκεκριμένα η μεθοδολογία, PROMETHEE II. Στη παρούσα διπλωματική εργασία μελετήθηκαν τα ναυτιλιακά καύσιμα μεθανόλη, αμμωνία, υγροποιημένο φυσικό αέριο και υδρογόνο και αξιολογήθηκαν λαμβάνοντας υπόψη έξι σενάρια με βάση τις προτιμήσεις των ενδιαφερόντων. Τα σενάρια αυτά αναφέρονται στους πλοιοκτήτες, παραγωγούς καυσίμων, κατασκευαστές κινητήρων, κυβερνητικές αρχές καθώς και στα σενάρια συνδυασμού και ισοτιμίας. Τα κριτήρια της αξιολόγησης ανταποκρίνονται σε οικονομικά, περιβαλλοντικά, τεχνικά και κοινωνικά θέματα. Συνολικά λαμβάνονται υπόψη 9 κριτήρια: εκπομπές καυσαερίων, μείωση φορτίου, αξιοπιστία παροχής καυσίμου, κανονισμοί, κόστος επένδυσης, κόστος συντήρησης και λειτουργίας, εκτιμώμενο κόστος καυσίμου το 2030, ρίσκο προληπτικών μέτρων και ρίσκο σε περιπτώσεις βλαβών. Η διαδικασία της αξιολόγησης οδηγεί στην κατάταξη των εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων. Τέλος, τα αποτελέσματα που προκύπτουν, περιλαμβάνουν χρήσιμα συμπεράσματα ως προς τη χρήση των ναυτιλιακών καυσίμων.el
dc.format.extent86el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΜεθανόληel
dc.subjectΑμμωνίαel
dc.subjectΥγροποιημένο φυσικό αέριοel
dc.subjectΥδρογόνοel
dc.subjectΠολυκριτηριακή αξιολόγησηel
dc.titleΠολυκριτηριακή αξιολόγηση ναυτιλιακών καυσίμωνel
dc.title.alternativeMulti-criteria decision analysis of marine fuelsel
dc.typeΔιπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΛιβανός, Γεώργιος
dc.contributor.committeePagonis, Dimitris Nikos
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Ναυπηγών Μηχανικώνel
dc.description.abstracttranslatedThe global decarbonization movement combined with the increasingly stringent shipping emissions regulations lead to the adoption of alternative fuels in the shipping industry. The alternative fuel selection process is a problem that should take into consideration various criteria. Multi-criteria analysis was used for the alternative fuel evaluation process, and specifically the PROMETHEE II methodology. In this thesis, the marine fuels methanol, ammonia, liquefied natural gas and hydrogen were studied and evaluated considering six scenarios, based on stakeholders’ preferences. The examined scenarios include the influence of ship owners, fuel producers, engine manufacturers, government authorities, and, also, taking into account a combination and parity scenario. The selected criteria cover economic, environmental, technical and social aspects. In total, 9 criteria are considered: emissions, load reduction, reliability of fuel supply, regulations, investment cost, maintenance and operation cost, estimated fuel cost in 2030, risk of preventive measures and risk in case of disasters. The application of the evaluation process has as a result the ranking of alternative marine fuels. The results include useful conclusions regarding the use of marine fuels.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές