Show simple item record

Εργαλεία αξιολόγησης των στάσεων και των απόψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την ένταξη των μαθητών που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού

dc.contributor.advisorΣταθοπούλου, Αγάθη
dc.contributor.authorΛαμπρινάκου, Μαρίνα - Αιμιλία
dc.date.accessioned2023-03-23T11:25:53Z
dc.date.available2023-03-23T11:25:53Z
dc.date.issued2023-03-15
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4030
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3870
dc.description.abstractΗ διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ) αναφέρεται σε μία ομάδα νευροαναπτυξιακών διαταραχών που περιλαμβάνουν ελλείμματα στην κοινωνική επικοινωνία και την κοινωνική αλληλεπίδραση. Τα ποσοστά διάγνωσης των μαθητών με ΔΑΦ έχουν αυξηθεί σημαντικά την τελευταία δεκαετία και η επιτυχή ένταξή τους στα εκπαιδευτικά συστήματα αποτελεί διεθνή προβληματισμό. Η στάση των εκπαιδευτικών έχει αναγνωριστεί ως παράγοντας μείζονος σημασίας για την αποτελεσματική ένταξη των μαθητών με ΔΑΦ, ιδιαίτερα στη Α/βάθμια εκπαίδευση. Σκοπός της παρούσας έρευνας αποτελεί η αναζήτηση διεθνών βιβλιογραφικών δεδομένων με στόχο τον εντοπισμό εργαλείων που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση των στάσεων και των απόψεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με την ένταξη των μαθητών με ΔΑΦ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Οι μελέτες που αναδείχθηκαν χρησιμοποίησαν τόσο καθιερωμένες κλίμακες όσο και νέα εργαλεία που αναπτύχθηκαν ειδικά για τους σκοπούς της εκάστοτε έρευνας. Τα αποτελέσματα της συστηματικής ανασκόπησης έδειξαν θετικές στάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στην ένταξη των μαθητών με ΔΑΦ. Καθοριστικοί παράγοντες στη διαμόρφωση των στάσεων των εκπαιδευτικών αναδείχθηκαν η εξειδικευμένη κατάρτιση στη διδασκαλία παιδιών με ΔΑΦ και η διαθεσιμότητα πόρων και υποστήριξης της εκπαίδευσης αυτών των μαθητών.el
dc.format.extent75el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΔιαταραχή αυτιστικού φάσματοςel
dc.subjectΕργαλείο αξιολόγησηςel
dc.subjectΣτάσεις εκπαιδευτικώνel
dc.subjectΕνταξιακή εκπαίδευσηel
dc.subjectΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectAutism spectrum disorderel
dc.subjectTeachers’ attitudesel
dc.subjectInclusive educationel
dc.subjectPrimary educationel
dc.titleΕργαλεία αξιολόγησης των στάσεων και των απόψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την ένταξη των μαθητών που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμούel
dc.title.alternativeTools for evaluating the attitudes and opinions of primary education teachers regarding the inclusion of students with autism spectrum disordersel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΛάγιου, Αρετή
dc.contributor.committeeBARBOUNI, ANASTASIA
dc.contributor.facultyΣχολή Δημόσιας Υγείαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείαςel
dc.contributor.masterΕπιδημιολογία και Προαγωγή Υγείαςel
dc.description.abstracttranslatedAutism spectrum disorders (ASD) comprises a group of neurodevelopmental disorders characterized by deficits in social communication and social interaction. Incidence of ASD diagnosis in students has increased significantly over the past 10 years, and their successful inclusion in the educational systems is an international concern. Teachers’ attitudes have been recognized as a factor of major importance for the successful inclusion of autistic students, especially in primary education. The purpose of the present research is to investigate international bibliographic sources to identify tools used to evaluate teachers’ attitudes and views regarding the inclusion of students with ASD in primary education. The identified studies used both established scales and new tools developed specifically for the purposes of the respective research. The research results highlighted mainly positive teachers’ views regarding the inclusion of students with ASD. The main factors recognized as playing a decisive role in shaping teachers' attitudes included specialized training in tutting autistic children, as well as the appropriate resources and support for the education of these students.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές