dc.contributor.advisor | Σταθοπούλου, Αγάθη | |
dc.contributor.author | Λαμπρινάκου, Μαρίνα - Αιμιλία | |
dc.date.accessioned | 2023-03-23T11:25:53Z | |
dc.date.available | 2023-03-23T11:25:53Z | |
dc.date.issued | 2023-03-15 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4030 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3870 | |
dc.description.abstract | Η διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ) αναφέρεται σε μία ομάδα νευροαναπτυξιακών διαταραχών που περιλαμβάνουν ελλείμματα στην κοινωνική επικοινωνία και την κοινωνική αλληλεπίδραση. Τα ποσοστά διάγνωσης των μαθητών με ΔΑΦ έχουν αυξηθεί σημαντικά την τελευταία δεκαετία και η επιτυχή ένταξή τους στα εκπαιδευτικά συστήματα αποτελεί διεθνή
προβληματισμό. Η στάση των εκπαιδευτικών έχει αναγνωριστεί ως παράγοντας μείζονος σημασίας για την αποτελεσματική ένταξη των μαθητών με ΔΑΦ, ιδιαίτερα στη Α/βάθμια εκπαίδευση. Σκοπός της παρούσας έρευνας αποτελεί η αναζήτηση διεθνών βιβλιογραφικών δεδομένων με στόχο τον εντοπισμό εργαλείων που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση των στάσεων και των απόψεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με την ένταξη των μαθητών με ΔΑΦ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Οι μελέτες που αναδείχθηκαν χρησιμοποίησαν τόσο καθιερωμένες κλίμακες όσο και νέα εργαλεία που αναπτύχθηκαν ειδικά για τους σκοπούς της εκάστοτε έρευνας. Τα αποτελέσματα της συστηματικής ανασκόπησης έδειξαν θετικές στάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στην ένταξη των μαθητών με ΔΑΦ. Καθοριστικοί παράγοντες στη διαμόρφωση των στάσεων των εκπαιδευτικών αναδείχθηκαν η
εξειδικευμένη κατάρτιση στη διδασκαλία παιδιών με ΔΑΦ και η διαθεσιμότητα πόρων και υποστήριξης της εκπαίδευσης αυτών των μαθητών. | el |
dc.format.extent | 75 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Διαταραχή αυτιστικού φάσματος | el |
dc.subject | Εργαλείο αξιολόγησης | el |
dc.subject | Στάσεις εκπαιδευτικών | el |
dc.subject | Ενταξιακή εκπαίδευση | el |
dc.subject | Πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.subject | Autism spectrum disorder | el |
dc.subject | Teachers’ attitudes | el |
dc.subject | Inclusive education | el |
dc.subject | Primary education | el |
dc.title | Εργαλεία αξιολόγησης των στάσεων και των απόψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την ένταξη των μαθητών που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού | el |
dc.title.alternative | Tools for evaluating the attitudes and opinions of primary education teachers regarding the inclusion of students with autism spectrum disorders | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Λάγιου, Αρετή | |
dc.contributor.committee | BARBOUNI, ANASTASIA | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Δημόσιας Υγείας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας | el |
dc.contributor.master | Επιδημιολογία και Προαγωγή Υγείας | el |
dc.description.abstracttranslated | Autism spectrum disorders (ASD) comprises a group of neurodevelopmental disorders characterized by deficits in social communication and social interaction. Incidence of ASD diagnosis in students has increased significantly over the past 10 years, and their successful inclusion in the educational systems is an international concern. Teachers’ attitudes have been recognized as a factor of major importance for the successful inclusion of autistic students, especially in primary education. The purpose of the present research is to investigate international bibliographic sources to identify tools used to evaluate teachers’ attitudes and views regarding the inclusion of students with ASD in primary education. The identified studies used both established scales and new tools developed specifically for the purposes of the respective research. The research results highlighted mainly positive teachers’ views regarding the inclusion of students with ASD. The main factors recognized as playing a decisive role in shaping teachers' attitudes included specialized training in tutting autistic children, as well as the appropriate resources and support for the education of these students. | el |