dc.contributor.advisor | Τάτλα, Ελένη | |
dc.contributor.author | Νικηφοράκη, Χαρίκλεια | |
dc.date.accessioned | 2023-03-24T10:20:05Z | |
dc.date.available | 2023-03-24T10:20:05Z | |
dc.date.issued | 2022-07 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4046 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3886 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα διπλωματική ερευνούμε την επανεξέταση του Μοντέρνου μέσα από την έννοια της σχεσιακής αισθητικής του θεωρητικού της τέχνης Nicolas Bourriaud.
Αρχικά αναφερόμαστε στην αισθητική θεώρηση του έργου τέχνης και αρχιτεκτονικής και τη σχέση του με την κοινωνία σε πολιτική και ιστορική βάση με αναφορά στο Μοντέρνο και το Μεταμοντέρνο, προσεγγίζοντας τις φιλοσοφικές/θεωρητικές θέσεις των Immanuel Κant, Jurgen Habermas και Jean-Francois Lyotard. Στη συνέχεια αναλύουμε την έννοια της Σχεσιακής Αισθητικής και τη συγκρίνουμε με τις δύο προηγούμενες θεωρήσεις. Στο πλαίσιο της Σχεσιακής Αισθητικής, η αποτίμηση της σύγχρονης κατάστασης στην τέχνη και το σχεδιασμό του χώρου γενικά, βασίζεται στην διαπολιτισμική/αισθητική τους διάσταση. Θα αναλυθούν παραδείγματα.
Τα ερωτήματα που μας απασχολούν είναι τα εξής: Ποιες αλλαγές έχουν συντελεστεί ώστε να οδηγηθούμε στην αναθεώρηση του Μοντέρνου; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά στον τομέα της τέχνης και του σχεδιασμού του χώρου χθες και σήμερα; Ποια είναι η σύνδεση του Μοντέρνου με τη σχεσιακή αισθητική;
Στόχος της παρούσης είναι η αποτίμηση της σύγχρονης κατάστασης στην τέχνη και το σχεδιασμό του χώρου γενικά, με βάση την αισθητική τους διάσταση. | el |
dc.format.extent | 91 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Nicolas Bourriaud | el |
dc.subject | Immanuel Kant | el |
dc.subject | Jürgen Habermas | el |
dc.subject | Jean-François Lyotard | el |
dc.subject | Μοντέρνο | el |
dc.subject | Μεταμοντέρνο | el |
dc.subject | Altermodern | el |
dc.subject | Σχεσιακή αισθητική | el |
dc.title | Αναθεώρηση του Μοντέρνου στο πλαίσιο της Σχεσιακής Αισθητικής του Nicolas Bourriaud | el |
dc.title.alternative | The re-examination of the Modern through the concept of the Relational Aesthetics of the art theorist Nicolas Bourriaud | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Χιωτίνης, Νικήτας | |
dc.contributor.committee | Ράπτη, Παναγιώτα | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμού | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής | el |
dc.contributor.master | Αρχιτεκτονική Εσωτερικών Χώρων: Αειφορικός και Κοινωνικός Σχεδιασμός | el |
dc.description.abstracttranslated | In the present dissertation we investigate the re-examination of the Modern through the concept of the relational aesthetics of the art theorist Nicolas Bourriaud.
We first refer to the aesthetic view of the work of art and architecture and its relation to society on a political and historical basis with reference to the Modern and the Postmodern, approaching the philosophical / theoretical positions of Immanuel Kant,
Jurgen Habermas and Jean-Francois Lyotard. Then we analyse the concept of Relational Aesthetics and compare it with the two previous views. In the context of Relational Aesthetics, the assessment of the contemporary situation in art and
space design in general, is based on their intercultural / aesthetic dimension. Examples will be analysed.
The questions that concern us are the following: What changes have been made to lead to the revision of the Modern? What are the characteristics in the field of art and space design yesterday and today? What is the connection between Modern and
relational aesthetics?
The aim of the present is the evaluation of the contemporary situation in art and the design of the space in general, based on their social dimension. Examples will be analysed. | el |