Show simple item record

Η οικοθεραπεία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

dc.contributor.advisorΣκαναβή, Κωνσταντίνα
dc.contributor.authorΜπακογιάννη, Ελένη
dc.contributor.authorΜυλωνάς, Φώτιος
dc.date.accessioned2023-03-28T11:01:58Z
dc.date.available2023-03-28T11:01:58Z
dc.date.issued2023-03-20
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4079
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3918
dc.description.abstractΟι άνθρωποι συνδέονται στενά με τη φύση και η υγεία τους επηρεάζεται από αυτή. Τα τελευταία χρόνια, όμως, το περιβάλλον αντιμετωπίζει προβλήματα, τα οποία επιδρούν αρνητικά στην ανθρώπινη υγεία, για αυτό είναι άμεση η ανάγκη για την προστασία του. Σημαντικό ρόλο σε αυτό μπορεί να παίξει η οικοθεραπεία, μια διαδικασία που φέρνει κοντά στη φύση τους ανθρώπους και καλλιεργεί την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Ακόμη, εκτός από τα περιβαλλοντικά προβλήματα, παρατηρείται πλέον αποξένωση των ανθρώπων από τη φύση, ήδη από την παιδική ηλικία, με αρνητικά αποτελέσματα για την παιδική υγεία. Επομένως, η οικοθεραπεία μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο σχολικό πλαίσιο, αφού συνδυάζει την περιβαλλοντική εκπαίδευση με την προαγωγή υγείας και είναι ευεργετική για τα παιδιά. Σκοπός της παρούσας βιβλιογραφικής εργασίας, λοιπόν, είναι η συγκέντρωση και καταγραφή των θετικών επιδράσεων στα παιδιά από την εφαρμογή οικοθεραπείας στα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για την εφαρμογή αυτή. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η οικοθεραπεία παρέχει στα παιδιά ψυχωσωματικά, γνωστικά, μαθησιακά και κοινωνικά οφέλη και αναπτύσσει την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί έχουν θετικές αντιλήψεις για την επαφή των παιδιών με το περιβάλλον, αναγνωρίζουν τα οφέλη της οικοθεραπείας στα παιδιά, αλλά επισημαίνουν τα εμπόδια που συναντούν κατά την υλοποίηση βασισμένων στη φύση δραστηριοτήτων. Η εργασία καταλήγει ότι τα οφέλη από την υλοποίηση της οικοθεραπείας στα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι πολλά. Ωστόσο, είναι απαραίτητο να ενισχυθεί η παρουσία της στο σχολικό πλαίσιο και να ξεπεραστούν ορισμένα βασικά εμπόδια, όπως η ελλιπής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και οι περιορισμένοι οικονομικοί πόροι.el
dc.format.extent88el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΟικοθεραπείαel
dc.subjectΠεριβάλλονel
dc.subjectΠροαγωγή υγείαςel
dc.subjectΣχολείαel
dc.subjectΟφέλη για παιδιάel
dc.subjectΑντιλήψεις εκπαιδευτικώνel
dc.titleΗ οικοθεραπεία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeEcotherapy in Primary Educationel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΜπούνα-Βάιλα, Ανδρομάχη
dc.contributor.committeeΒασσάλου, Ευδοκία
dc.contributor.facultyΣχολή Δημόσιας Υγείαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείαςel
dc.contributor.masterΠεριβαλλοντική Επικοινωνία και Προαγωγή Υγείαςel
dc.description.abstracttranslatedHumans are closely associated with nature and their health is affected by it. In recent years, however, the environment has been facing problems that negatively affect human health, which is why there is an urgent need for its protection. An important role in this can be played by eco-therapy, a process that brings people close to nature and cultivates environmental awareness. Moreover, in addition to environmental problems, there is now a disconnection of people from nature, since childhood, with negative effects on children's health. Therefore, eco-therapy can be used in the school context, as it combines environmental education with health promotion and is beneficial for children. The purpose of this bibliographic study, therefore, is to collect and record the positive effects on children from the implementation of eco-therapy at primary education schools, as well as the perceptions of teachers about this. The results showed that eco-therapy provides children with psychosomatic, cognitive, learning and social benefits and develops environmental awareness. Also, teachers have positive perceptions of children's contact with the environment, recognize the benefits of eco-therapy to children, but point out the obstacles they encounter when implementing nature-based activities. The paper concludes that the benefits of implementing eco-therapy at primary education schools are many. However, it is necessary to strengthen its presence in the school context and to overcome some key obstacles, such as poor teacher training and limited financial resources.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές