Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η επίδραση του χρώματος στον βιομηχανικό σχεδιασμό

dc.contributor.advisorΧειρχαντέρη, Γεωργία
dc.contributor.authorΧειλάκη, Βασιλεία
dc.date.accessioned2023-03-30T08:00:27Z
dc.date.available2023-03-30T08:00:27Z
dc.date.issued2023-03-19
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4111
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3950
dc.description.abstractΟ «βιομηχανικός σχεδιασμός» αφορά το σχέδιο κάθε αντικειμένου το οποίο στη συνέχεια κατασκευάζεται, τυποποιείται και παράγεται. Πιο συγκεκριμένα διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην εμπορική βιωσιμότητα όλων των καταναλωτικών αγαθών και ως εκ τούτου κρίνεται ωφέλιμο στην ανά χείρας εργασία να χαρακτηρίσουμε τη σημασία του βιομηχανικού σχεδιασμού τόσο από την άποψη της εργονομίας όσο και από την άποψη της αισθητικής, προκειμένου να κατανοήσουμε τη σημασία του. Αντικείμενο αυτής της διπλωματικής αποτελεί η επίδραση του χρώματος στο βιομηχανικό σχεδιασμό και η διερεύνηση της αναγκαιότητάς του. Θα διερευνηθεί το ερώτημα πως ένα καλά σχεδιασμένο αντικείμενο μπορεί να είναι λιτό, άνετο, εύχρηστο, οικονομικό και η αισθητική του, συμπεριλαμβανομένου του χρώματος, να εναρμονίζεται με την χρήση του. Αρχικά στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στον Βιομηχανικό Σχεδιασμό και τον Βιομηχανικό Σχεδιαστή, με ιδιαίτερη αναφορά στη διαδικασία και τις μεθόδους που εμπλέκονται στη σχεδιαστική σκέψη, καθώς και στις εργονομικές και αισθητικές ανάγκες. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται ιστορική αναδρομή χρήσης του χρώματος στον βιομηχανικό σχεδιασμό με ανάλυση των χρωμάτων στην περίοδο σταθμό για την ανάπτυξη του βιομηχανικού σχεδιασμού, όταν ιδρύθηκε η Σχολή Μπαουχάους. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία των χρωμάτων καθώς και των χρωματικών μοντέλων. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύεται η ψυχολογία των χρωμάτων και η επίδρασή τους στην ψυχολογία των καταναλωτών – χρηστών. Η ενσωμάτωση του χρώματος ως αναπόσπαστο μέρος της διαδικασίας σχεδιασμού αποτέλεσε ένα κρίσιμο βήμα στην εξέλιξη της διαδικασίας του σχεδιασμού. Κάθε χρώμα και κάθε απόχρωση επηρεάζει την ψυχολογία του ανθρώπου, αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα ένα στοιχείο της προσωπικότητάς.el
dc.format.extent65el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΒιομηχανικός σχεδιασμόςel
dc.subjectΧρώματαel
dc.subjectΨυχολογία χρώματοςel
dc.titleΗ επίδραση του χρώματος στον βιομηχανικό σχεδιασμόel
dc.title.alternativeThe effect of colour on industrial designel
dc.typeΔιπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΣφυρόερα, Εμμανουέλα
dc.contributor.committeePriniotakis, Georgios
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγήςel
dc.description.abstracttranslated"Industrial design" refers to the design of any object which is then manufactured, standardized and produced. More specifically it plays an important role in the commercial viability of all consumer goods and therefore it is beneficial in the work at hand to characterize the importance of industrial design from both an ergonomic and an aesthetic point of view in order to understand its importance. The subject of this thesis is the effect of color on industrial design and the investigation of its necessity. The question of how a welldesigned object can be simple, comfortable, easy to use, economical and its aesthetics, including the color, harmonize with its use will be investigated. Initially, in the first chapter, reference is made to Industrial Design and the Industrial Designer, with particular reference to the process and methods involved in design thinking, as well as to ergonomic and aesthetic needs. In the second chapter, there is a historical review of the use of color in industrial design with an analysis of colors in the period that was a milestone for the development of industrial design, when the Bauhaus School was founded. Particular emphasis is placed on the creation of colors as well as color models. The third chapter analyzes the psychology of colors and their effect on the psychology of consumers - users. Incorporating color as an integral part of the design process was a critical step in the evolution of the design process. Each color and each shade affects the human psychology, revealing at the same time an element of the personalityel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές