dc.contributor.advisor | Sergentanis, Theodoros N. | |
dc.contributor.author | Καλλιώρα, Ηλιάνα | |
dc.date.accessioned | 2023-04-06T08:55:29Z | |
dc.date.available | 2023-04-06T08:55:29Z | |
dc.date.issued | 2023-04-05 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4184 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4023 | |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: Η επέλαση της πανδημίας Covid-19 ανέδειξε την ανάγκη εύρεσης και εφαρμογής αποτελεσματικών παρεμβάσεων για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας του συνόλου των ανθρώπων που εκτέθηκαν στις συνέπειες της, πόσο μάλλον στην ευαίσθητη ομάδα των παιδιών και των εφήβων, που πιθανότατα έρχεται πρώτη φορά αντιμέτωπη με μία τόσο σημαντική κρίση. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανάδειξη της αποτελεσματικότητας ψυχοκοινωνικών/ ψυχολογικών παρεμβάσεων για τη δόμηση της ανθεκτικότητας σε παιδιά και εφήβους ηλικίας 6-18 ετών, ως προστατευτικός παράγοντας σε ένα ξέσπασμα κρίσης όπως η πανδημία Covid-19. Μέθοδος: Η μέθοδος που ακολουθήθηκε είναι η βιβλιογραφική ανασκόπηση. Για την αναζήτηση των κατάλληλων βιβλιογραφικών αναφορών που εντάχθηκαν στην εν λόγω μελέτη, έγινε χρήση των παρακάτω ηλεκτρονικών βάσεων δεδομένων: PubΜed, PsycInfo, ERIC, Scopus και Google Scholar, για το διάστημα από την 1 Ιανουαρίου 2020 έως την 1 Μαρτίου 2022. Τέθηκαν συγκεκριμένα κριτήρια ένταξης και αποκλεισμού στην ανασκόπηση, οπότε προέκυψαν 9 ενταγμένα άρθρα, τα οποία αναλύθηκαν και έγινε σύνθεση των δεδομένων τους. Αποτελέσματα: Η σύνθεση των βιβλιογραφικών αναφορών που εντάχθηκαν στην ανασκόπηση επιβεβαιώνουν την αποτελεσματικότητα ψυχοκοινωνικών / ψυχολογικών παρεμβάσεων σε παιδιά και εφήβους κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19. Πιο συχνά συναντώνται μοντέλα παρέμβασης με συνδυασμό σωματικής άσκησης και ψυχολογικής υποστήριξης (συμβουλευτική, καθοδήγηση από επαγγελματίες υγείας, χρήση τεχνικών ενσυνειδητότητας, αλληλοδιδακτική μέθοδος). Η εξ αποστάσεως ψυχο-θεραπεία και εκπαίδευση, η τηλεψυχιατρική, ασύγχρονα ψυχοκοινωνικά προγράμματα, η οικογενειακή παρέμβαση αναδείχτηκαν επίσης ως αποτελεσματικές μέθοδοι ενίσχυσης της ανθεκτικότητας. Συμπεράσματα: Τα ευρήματα αυτής της έρευνας μπορεί να χρησιμοποιηθούν ως πρόταση στον τομέα της Ψυχικής Υγείας και κατ’ επέκταση στη Δημόσια Υγεία ως μέτρο πρωτογενούς πρόληψης. Επίσης, υποδεικνύεται η ανάγκη σχεδιασμού και υλοποίησης τέτοιων παρεμβάσεων τόσο σε κρίσιμες περιόδους όπως αυτή της πανδημίας, όσο και πριν από το ξέσπασμα μιας κρίσης. Προτείνεται, ακόμη, η εκπαίδευση των επαγγελματιών ψυχικής υγείας και του εκπαιδευτικού προσωπικού σε αποτελεσματικά προγράμματα ενίσχυσης της ανθεκτικότητας σε παιδιά και εφήβους. | el |
dc.format.extent | 70 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Ψυχική ανθεκτικότητα | el |
dc.subject | Covid-19 | el |
dc.subject | Ψυχική υγεία | el |
dc.subject | Δημόσια υγεία | el |
dc.subject | Ψυχοκοινωνική παρέμβαση | el |
dc.subject | Ψυχολογικοί παράγοντες | el |
dc.subject | Psychological resilience | el |
dc.title | Η αποτελεσματικότητα των ψυχολογικών παρεμβάσεων που εστιάζουν στην ψυχική ανθεκτικότητα σε παιδιά και εφήβους κατά την πανδημία Covid-19: βιβλιογραφική ανασκόπηση | el |
dc.title.alternative | The effectiveness of psychological interventions focusing on psychological/mental resilience among children and adolescents during Covid-19 pandemic: a literature review | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Vassilakou, Tonia | |
dc.contributor.committee | Kornarou, Eleni | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Δημόσιας Υγείας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείας | el |
dc.contributor.master | Δημόσιας Υγείας | el |
dc.description.abstracttranslated | Background: The Covid-19 pandemic onslaught highlighted the necessity of finding and implementation effective interventions for building resilience to people who have been exposed to pandemic consequences, especially to vulnerable group of children and adolescents, which has been probably dealt with a crisis for the first time. Purpose: The purpose of this paper is to highlight the effectiveness of psychosocial / psychological interventions for building resilience to children and adolescents at age 6 – 18 during the Covid-19 pandemic. Methods: The method that be followed to succeed this thesis is bibliographic review. To search for the appropriate bibliographic references included in this study, the following electronic databases were used for the time period from 1 January 2020 until 1 March 2022: PubMed, PsycInfo, ERIC, Scopus and Google Scholar. Specific inclusion and exclusion criteria were set in the review, resulting in 9 articles, which their data analyzed and synthesized. Results: The synthesis of literature references included in the review confirm the effectiveness of psychosocial / psychological interventions in children and adolescents during Covid-19 pandemic. Interventions models with combination of physical exercise and psychological support (counselling, guidance from health professionals, use of mindfulness techniques, peer education) are more often encountered. Remote psychotherapy and education, telepsychiatry, asynchronous psychosocial programs, family intervention also emerged as effective methods of building resilience. Conclusions: The findings of this review can be used as a proposal in the field of Mental Health and by extension in Public Health as a measure of primary prevention. Also, the need for planning and implement those interventions is indicated both in crucial periods such as the pandemic. It is also recommended that mental health professionals and school staff should be trained in effective resilience – building programs for children and adolescents. | el |