dc.contributor.advisor | Λυμπεράκης, Αναστάσιος | |
dc.contributor.author | Βορλόκας, Ελευθέριος Δημήτριος | |
dc.date.accessioned | 2023-04-07T11:14:50Z | |
dc.date.available | 2023-04-07T11:14:50Z | |
dc.date.issued | 2023-03-03 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4205 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4044 | |
dc.description.abstract | Συχνή επιλογή αρκετών φοιτητών όσον αφορά τη πτυχιακή τους εργασία,
είναι η δημιουργία ενός έργου και όχι απλα μια θεωρητική προσέγγιση σε
κάποιο θέμα. Σαν έφτανε η περίοδος επιλογής θέματος, κατέληξα στο οτι ήθελα
να επιχειρήσω να δημιουργήσω μια ταινία μικρού μήκους και να μην ασχοληθώ
με κάποιο φωτογραφικό project. Η αλήθεια είναι πως εξαρχής γνώριζα πολύ
καλά πως ήθελα να καταπιαστώ με το φαινόμενο των γυναικοκτονιών και της
έμφυλης βίας και πως θα συνδεόταν με τον τόπο γέννησης μου, τον Πύργο της
Ηλείας. Στη πορεία βέβαια η θεματολογία εξελίχθηκε, ενώ οι αναφορές στον
τόπο αυτό πετάχτηκαν στα σκουπίδια. Στόχος αυτός της εργασίας όπως ανέφερα
ήταν η δημιουργία της “Ρωξάνης“ και το ακόλουθο κείμενο υπάρχει σαν
ημερολογιακή καταγραφή των όσων συνέβησαν στη περίοδο της σύλληψης, της
οργάνωσης παραγωγής και των γυρισμάτων. Ταυτόχρονα προχωράω στην
ανάλυση του κειμένου και των χαρακτήρων, έχοντας ως βασικό οδηγό τις
σημειώσεις μου, καθώς και εκείνες του δραματουργού της παραγωγής, τον
Θεόφιλο Σπηλιόπουλο που είναι τελειόφοιτος στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
του Καποδιστριακού πανεπιστημίου Αθηνών. Επιπρόσθετα συμπεριλαμβάνεται
το κείμενο σε λογοκριμένη εκδοχή καθώς και το ντεκουπάζ, σε συνδυασμό με
τις βασικές μου αισθητικές αναφορές.
Ας δούμε όμως, με μια γρήγορη ματιά το θέμα του σεναρίου και της
ταινίας. Στο κέντρο της ιστορίας μας βρίσκεται μια γυναίκα η Ρωξάνη,
παντρεμένη αρκετά χρόνια με τον Γιώργο. Ο γάμος τους ήταν αποτέλεσμα μιας
συμφωνίας μεταξύ του πατέρα της και του Γιώργου και εμείς τους συναντάμε
μια άσχετη μέρα ενός καλοκαιριού στο σπίτι τους. Η Ρωξάνη μιλάει στο
τηλέφωνο με την στενή της φίλη Βικτώρια και βάλλεται από κάθε μεριά με
αναφορές σε γυναικοκτονίες και περιστατικά έμφυλης βίας. Η ίδια νιώθει
φυλακισμένη μέσα στο ίδιο της το σπίτι και φοβάται διαρκώς, μήπως θα έιναι το
επόμενο όνομα που θα ακουστεί στις ειδήσεις. Η επιστροφή του Γιώργου από τη
δουλειά και η συνάντηση του με την Βικτώρια πυροδοτεί τη σειρά γεγονότων
που θα αλλάξουν τη ζωή της Ρωξάνης για πάντα και ίσως δικαιώσουν σε κάποιο
βαθμό όσες έχουν ήδη χαθεί. | el |
dc.format.extent | 61 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Camp | el |
dc.subject | Μυθοπλασία | el |
dc.subject | Έμφυλη βία | el |
dc.subject | Θέατρο | el |
dc.title | ΡΩΞΑΝΗ | el |
dc.title.alternative | ROXANE | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Λαφη, Μαρία | |
dc.contributor.committee | Βουνάτσου, Μυρσίνη | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμού | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών | el |
dc.description.abstracttranslated | A frequent choice of several students regarding their thesis, is the creation of a
project and not simply a theoretical approach to a topic. When it came time to choose
a subject, I came to the conclusion that I wanted to try to create a short film and not
deal with a photography project. The truth is that from the beginning I knew very
well that I wanted to deal with the phenomenon of femicide and gender-based
violence and that it would be connected to the place of my birth, the Pyrgos of Ilia.
Along the way, of course, the topic evolved, while references to this place were
thrown into the trash. The goal of this work, as I mentioned, was the creation of
"ROXANE" and the following text exists as a diary record of what happened during
the conception, production organization and filming. At the same time, I proceed
with the analysis of the text and the characters, having as a basic guide my notes, as
well as those of the dramatist of the production, Theofilos Spiliopoulos, who is a
final student at the Department of Theater Studies of the Kapodistrian University of
Athens. Additionally included is the text in a censored version as well as the
decoupage, along with my basic aesthetic references.
But let's take a quick look at the subject of the script and the film. At the center
of our story is a woman named Roxane, married for several years to George. Their
marriage was the result of an arrangement between her father and George, and we
meet them on an unrelated summer day at their home. Roxane is talking on the
phone with her close friend Victoria and is bombarded from all sides with references
to femicides and incidents of gender-based violence. She herself feels imprisoned in
her own home and is constantly afraid that she will be the next name to be heard in
the news. George's return from work and his meeting with Victoria sets in motion the
series of events that will change Roxane's life forever and perhaps vindicate to some
extent those already lost. | el |