dc.contributor.advisor | DAGLA, MARIA | |
dc.contributor.author | Δάγλα, Καλλιόπη | |
dc.date.accessioned | 2023-04-11T07:07:06Z | |
dc.date.issued | 2023-03 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4224 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4063 | |
dc.description.abstract | Αυτή η μελέτη διερευνά την επίδραση της προγεννητικής εκπαίδευσης στις στάσεις των
πατέρων ως προς: (i) τον θηλασμό και (ii) την προσκόλληση στο έμβρυο. Ένας δευτερεύων
στόχος είναι να διερευνηθεί η σχέση των δημογραφικών και των ψυχοσυναισθηματικών
χαρακτηριστικών των πατέρων που σχετίζονται με τον θηλασμό και την προσκόλληση.
Μέθοδοι: Πρόκειται για μια διαχρονική μελέτη στην οποία έλαβαν μέρος μια ομάδα 216
Ελλήνων μελλοντικών πατέρων που συμμετείχαν με τις συντρόφους τους σε ένα προγεννητικό
εκπαιδευτικό πρόγραμμα προετοιμασίας που διεξήχθη από μαίες στην Αθήνα, Ελλάδα
(Σεπτέμβριος 2020 – Νοέμβριος 2021). Η Κλίμακα Στάσης της Αιόβα για τη Νεογνική
Διατροφή (The Iowa Infant Feeding Attitude Scale, IIFAS) και η Κλίμακα Προγεννητικής
Προσκόλλησης του Πατέρα (PAAS) χορηγήθηκαν σε δύο χρονικά σημεία: (α) 24η–28η
εβδομάδα κύησης και (β) 34η–38η εβδομάδα κύησης. Πραγματοποιήθηκαν Τ-test και ανάλυση
διακύμανσης (ANOVA). Αποτελέσματα: Τα scores των υποψήφιων πατέρων δείχνουν ότι η
πρόθεση/αποκλειστικότητα θηλασμού και η προγεννητική προσκόλληση στο έμβρυο ήταν
υψηλότερες μετά τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα προγεννητικής εκπαίδευσης, αλλά η
διαφορά δεν ήταν στατιστικά σημαντική. Οι μελλοντικοί πατέρες με σύμφωνο συμβίωσης (p =
0,026), που ένιωθαν μεγάλη υποστήριξη από τις συντρόφους τους (p = 0,001) και δεν είχαν
δυσκολίες στη σχέση με τις συντρόφους τους (p < 0,001), καθώς κι εκείνοι που ανέφεραν ότι
ήταν πολύ χαρούμενοι κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης (p < 0,001), έδειξαν μεγαλύτερη
πατρική προγεννητική προσκόλληση στο έμβρυο. Συμπεράσματα: Αν και η διαφορά δεν ήταν
στατιστικά σημαντική, η προγεννητική εκπαίδευση φαίνεται ότι έχει αντίκτυπο στις στάσεις
των μελλοντικών πατέρων απέναντι στον θηλασμό και στην προγεννητική προσκόλληση που
αναπτύσσεται με το έμβρυο. Επιπλέον, αρκετά πατρικά χαρακτηριστικά συνδέθηκαν με
μεγαλύτερη προγεννητική προσκόλληση. Η μελλοντική έρευνα θα πρέπει να κατευθυνθεί προς
τη διερεύνηση πρόσθετων παραγόντων που επηρεάζουν την προγεννητική προσκόλληση του
πατέρα με το έμβρυο και τη στάση των υποψήφιων πατέρων απέναντι στον θηλασμό, έτσι ώστε
να μπορούν να σχεδιαστούν αποτελεσματικά εκπαιδευτικά προγράμματα. | el |
dc.format.extent | 64 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Προγεννητική εκπαίδευση | el |
dc.title | Η επίδραση της προγεννητικής εκπαίδευσης στη στάση των μελλοντικών πατέρων απέναντι στον θηλασμό και την προσκόλληση στο έμβρυο | el |
dc.title.alternative | The effect of antenatal education on expectant fathers’ attitudes toward breastfeeding and attachment to the fetus | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Αντωνίου, Ευαγγελία | |
dc.contributor.committee | SARANTAKI, ANTIGONI | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μαιευτικής | el |
dc.contributor.master | Προηγμένη και Τεκμηριωμένη Μαιευτική Φροντίδα | el |
dc.description.abstracttranslated | This study explores the effect of antenatal education on fathers’ attitudes toward:
(i) breastfeeding and (ii) attachment to the fetus. A secondary aim is to explore the relationship
of fathers’ demographic and the psycho-emotional characteristics that come with breastfeeding
and attachment. Methods: This is a longitudinal study involving a group of 216 Greek expectant
fathers who participated with their partners in an antenatal educational program performed by
midwives in Athens, Greece (September 2020–November 2021). The Iowa Infant Feeding
Attitudes Scale (IIFAS) and Paternal Antenatal Attachment Scale (PAAS) were administered
at two time points: (a) 24th–28th gestation week and (b) 34th–38th gestation week. The T-test
and Univariate Analyses of Variance (ANOVA) were performed. Results: The expectant
fathers’ scores show that breastfeeding intention/exclusivity and prenatal attachment to the fetus
were higher after their participation in the antenatal education program, but the differencewas
not statistically insignificant. Expectant fathers with a cohabitation agreement (p = 0.026),who
felt very much supported by their partners (p = 0.001) and had no relationship difficultieswith
their partners (p < 0.001), as well as those who reported being very happy during pregnancy (p
< 0.001), showed greater paternal antenatal attachment to the fetus. Conclusions:Although the
difference was statistically insignificant, antenatal education appears to have an impact on
paternal breastfeeding attitudes and antenatal attachment to the fetus. Additionally, several
paternal characteristics were associated with greater antenatal attachment. Future research
should be directed toward the investigation of additional factors that impact antenatal–paternal
attachment and breastfeeding attitudes so that effective education programs can be designed | el |
dcterms.embargoTerms | 6 months | el |
dcterms.embargoLiftDate | 2023-10-11T07:07:06Z | |