Show simple item record

Η επίδραση της προγεννητικής εκπαίδευσης στη στάση των μελλοντικών πατέρων απέναντι στον θηλασμό και την προσκόλληση στο έμβρυο

dc.contributor.advisorDAGLA, MARIA
dc.contributor.authorΔάγλα, Καλλιόπη
dc.date.accessioned2023-04-11T07:07:06Z
dc.date.issued2023-03
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4224
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4063
dc.description.abstractΑυτή η μελέτη διερευνά την επίδραση της προγεννητικής εκπαίδευσης στις στάσεις των πατέρων ως προς: (i) τον θηλασμό και (ii) την προσκόλληση στο έμβρυο. Ένας δευτερεύων στόχος είναι να διερευνηθεί η σχέση των δημογραφικών και των ψυχοσυναισθηματικών χαρακτηριστικών των πατέρων που σχετίζονται με τον θηλασμό και την προσκόλληση. Μέθοδοι: Πρόκειται για μια διαχρονική μελέτη στην οποία έλαβαν μέρος μια ομάδα 216 Ελλήνων μελλοντικών πατέρων που συμμετείχαν με τις συντρόφους τους σε ένα προγεννητικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα προετοιμασίας που διεξήχθη από μαίες στην Αθήνα, Ελλάδα (Σεπτέμβριος 2020 – Νοέμβριος 2021). Η Κλίμακα Στάσης της Αιόβα για τη Νεογνική Διατροφή (The Iowa Infant Feeding Attitude Scale, IIFAS) και η Κλίμακα Προγεννητικής Προσκόλλησης του Πατέρα (PAAS) χορηγήθηκαν σε δύο χρονικά σημεία: (α) 24η–28η εβδομάδα κύησης και (β) 34η–38η εβδομάδα κύησης. Πραγματοποιήθηκαν Τ-test και ανάλυση διακύμανσης (ANOVA). Αποτελέσματα: Τα scores των υποψήφιων πατέρων δείχνουν ότι η πρόθεση/αποκλειστικότητα θηλασμού και η προγεννητική προσκόλληση στο έμβρυο ήταν υψηλότερες μετά τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα προγεννητικής εκπαίδευσης, αλλά η διαφορά δεν ήταν στατιστικά σημαντική. Οι μελλοντικοί πατέρες με σύμφωνο συμβίωσης (p = 0,026), που ένιωθαν μεγάλη υποστήριξη από τις συντρόφους τους (p = 0,001) και δεν είχαν δυσκολίες στη σχέση με τις συντρόφους τους (p < 0,001), καθώς κι εκείνοι που ανέφεραν ότι ήταν πολύ χαρούμενοι κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης (p < 0,001), έδειξαν μεγαλύτερη πατρική προγεννητική προσκόλληση στο έμβρυο. Συμπεράσματα: Αν και η διαφορά δεν ήταν στατιστικά σημαντική, η προγεννητική εκπαίδευση φαίνεται ότι έχει αντίκτυπο στις στάσεις των μελλοντικών πατέρων απέναντι στον θηλασμό και στην προγεννητική προσκόλληση που αναπτύσσεται με το έμβρυο. Επιπλέον, αρκετά πατρικά χαρακτηριστικά συνδέθηκαν με μεγαλύτερη προγεννητική προσκόλληση. Η μελλοντική έρευνα θα πρέπει να κατευθυνθεί προς τη διερεύνηση πρόσθετων παραγόντων που επηρεάζουν την προγεννητική προσκόλληση του πατέρα με το έμβρυο και τη στάση των υποψήφιων πατέρων απέναντι στον θηλασμό, έτσι ώστε να μπορούν να σχεδιαστούν αποτελεσματικά εκπαιδευτικά προγράμματα.el
dc.format.extent64el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΠρογεννητική εκπαίδευσηel
dc.titleΗ επίδραση της προγεννητικής εκπαίδευσης στη στάση των μελλοντικών πατέρων απέναντι στον θηλασμό και την προσκόλληση στο έμβρυοel
dc.title.alternativeThe effect of antenatal education on expectant fathers’ attitudes toward breastfeeding and attachment to the fetusel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΑντωνίου, Ευαγγελία
dc.contributor.committeeSARANTAKI, ANTIGONI
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μαιευτικήςel
dc.contributor.masterΠροηγμένη και Τεκμηριωμένη Μαιευτική Φροντίδαel
dc.description.abstracttranslatedThis study explores the effect of antenatal education on fathers’ attitudes toward: (i) breastfeeding and (ii) attachment to the fetus. A secondary aim is to explore the relationship of fathers’ demographic and the psycho-emotional characteristics that come with breastfeeding and attachment. Methods: This is a longitudinal study involving a group of 216 Greek expectant fathers who participated with their partners in an antenatal educational program performed by midwives in Athens, Greece (September 2020–November 2021). The Iowa Infant Feeding Attitudes Scale (IIFAS) and Paternal Antenatal Attachment Scale (PAAS) were administered at two time points: (a) 24th–28th gestation week and (b) 34th–38th gestation week. The T-test and Univariate Analyses of Variance (ANOVA) were performed. Results: The expectant fathers’ scores show that breastfeeding intention/exclusivity and prenatal attachment to the fetus were higher after their participation in the antenatal education program, but the differencewas not statistically insignificant. Expectant fathers with a cohabitation agreement (p = 0.026),who felt very much supported by their partners (p = 0.001) and had no relationship difficultieswith their partners (p < 0.001), as well as those who reported being very happy during pregnancy (p < 0.001), showed greater paternal antenatal attachment to the fetus. Conclusions:Although the difference was statistically insignificant, antenatal education appears to have an impact on paternal breastfeeding attitudes and antenatal attachment to the fetus. Additionally, several paternal characteristics were associated with greater antenatal attachment. Future research should be directed toward the investigation of additional factors that impact antenatal–paternal attachment and breastfeeding attitudes so that effective education programs can be designedel
dcterms.embargoTerms6 monthsel
dcterms.embargoLiftDate2023-10-11T07:07:06Z


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές