dc.contributor.advisor | Mastrotheodoros, Georgios P. | |
dc.contributor.author | Βλάχου, Ευθαλία | |
dc.date.accessioned | 2023-05-04T08:19:35Z | |
dc.date.available | 2023-05-04T08:19:35Z | |
dc.date.issued | 2022-07 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4304 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4143 | |
dc.description.abstract | Περίληψη
Τον 16 ο αιώνα εμφανίζεται στην περιοχή της Ηπείρου ένα νέο ζωγραφικό
ιδίωμα, το οποίο λόγω του ιδιάζοντος χαρακτήρα του επονομάστηκε «Σχολή της
Βορειοδυτικής Ελλάδας/Ηπείρου». Ο Φράγγος Κατελάνος και τα αδέλφια
Φράγγος και ιερέας Γεώργιος Κονταρής είναι οι πρωτεργάτες και οι πλέον
ονομαστοί ζωγράφοι του συγκεκριμένου ιδιώματος. Ορισμένα υπογεγραμμένα
τοιχογραφικά σύνολα των προαναφερθέντων ζωγράφων διατηρούνται μέχρι
σήμερα σε ναούς της ηπειρωτικής Ελλάδας. Ωστόσο, αρκετά μνημεία φέρουν
τοιχογραφίες, οι οποίες αποδίδονται σε αυτούς με βάση τα στυλιστικά/
τεχνοτροπικά χαρακτηριστικά τους. Στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής
εξετάστηκαν με την χρήση αναλυτικών τεχνικών (OM, SEM-EDX, FTIR, μ-Raman)
δείγματα από τις τοιχογραφίες του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Κληματιάς, οι οποίες
αποδίδονται στους αδελφούς Κονταρή. Τα δεδομένα που προέκυψαν
αποτιμήθηκαν, βάσει αποτελεσμάτων παλαιότερων μελετών οι οποίες
πραγματοποιήθηκαν σε μνημεία που φέρουν υπογραφές των ζωγράφων, με
απώτερο στόχο την πιθανή ταύτιση των δημιουργών των τοιχογραφιών του
ιερού ναού Αγίου Δημητρίου Κληματιάς. Παράλληλα, επιχειρήθηκε αποτίμηση
της αποτελεσματικότητας των επεμβάσεων συντήρησης και καθαρισμού που
έλαβαν χώρα στον συγκεκριμένο ναό πριν από μερικά χρόνια.
Λέξεις–κλειδιά: τοιχογραφία, Σχολή της Βορειοδυτικής Ελλάδας/Ηπείρου,
Φράγγος και ιερ. Γεώργιος Κονταρής | el |
dc.format.extent | 29 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Σχολή της Βορειοδυτικής Ελλάδας/Ηπείρου | el |
dc.subject | Τοιχογραφία | el |
dc.title | Μελέτη με αναλυτικές τεχνικές των τοιχογραφιών του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου Κληματιάς | el |
dc.title.alternative | A study with analytical techniques of the wall paintings of thw holy church of agios Demetrios, Klimatia | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Φακορέλλης, Γεώργιος | |
dc.contributor.committee | Χατζηδάκη, Μαρία | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμού | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης | el |
dc.contributor.master | Συντήρηση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς | el |
dc.description.abstracttranslated | Abstract
In the 16th century a new painting idiom appears in the region of Epirus,
which due to its special character was named "School of Northwestern
Greece/Epirus". Frangos Katelanos and the brothers Frangos and father Georgios
Kontaris are the pioneers and most famous painters of this particular idiom.
Some of the signed murals of the aforementioned painters are still preserved in
temples in mainland Greece. However, several monuments have frescoes that are
attributed to them based on stylistic features. In the context of this dissertation,
samples from the murals of the Saint Dimitrios of Klimatias, which are attributed
to the Kontaris brothers, are examined by means of analytical techniques (OM,
SEM-EDX, FTIR, μ-Raman). Subsequently, the obtained data are evaluated in
comparison with results of previous studies carried out on monuments bearing
the signatures of the painters, with the ultimate goal of the possible identification
of the Agios Dimitrios frescoes painters. Finally, an attempt will be made to
evaluate the effectiveness of the cleaning operations that took place in these
particular wall paintings a few years ago.
Keywords: wall painting, School of N/W Greece/Epirus, Frangos and f. Georgios
Kontaris | el |