dc.contributor.advisor | Papantoniou, Panagiotis | |
dc.contributor.author | Γεωργοπούλου, Χριστίνα | |
dc.date.accessioned | 2023-07-27T06:32:17Z | |
dc.date.available | 2023-07-27T06:32:17Z | |
dc.date.issued | 2023-07-12 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4867 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4705 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά την επίδραση του ιού COVID- 19 στις Οδικές Εμπορευματικές Μεταφορές. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι εμπορευματικές μεταφορές και η εφοδιαστική αλυσίδα ανήκουν στους σημαντικούς τομείς, στους οποίους βασίζεται η οικονομική ανάπτυξη κάθε κράτους. Είναι φυσικό για κάθε κοινωνία, να αναζητά τρόπους διαχείρισης διαφόρων ζητημάτων που μπορεί να προκύψουν με τα χρόνια και να επιθυμεί τη συνεχή ανάπτυξη καινοτόμων μοντέλων με στόχο την παροχή της καλύτερης δυνατής εξυπηρέτησης στους καταναλωτές. Στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών την περίοδο της πανδημίας παρουσιάστηκαν ορισμένα σοβαρά ζητήματα σχετικά με τα τεράστια επίπεδα ζήτησης τροφίμων και φαρμακευτικών προϊόντων, με την αδυναμία παροχής επαρκούς εξοπλισμού για την εκτέλεση προγραμματισμένων δρομολογίων, με τις σοβαρές καθυστερήσεις που σημειώνονταν στις παραμεθόριες περιοχές λόγω των αυστηρών ελέγχων που υπήρχαν στην είσοδο κάθε χώρας καθώς και με την έλλειψη οικονομικών πόρων για να μπορέσει κάθε επιχείρηση να ανταπεξέλθει στα νέα δεδομένα. Μελετήθηκαν βιβλιογραφικές αναφορές σχετικά με τα προβλήματα και τις αλλαγές που επέφερε η πανδημία καθώς και προτάσεις, νέα μέτρα και λύσεις που υιοθετήθηκαν για την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση και προστασία από αυτόν τον θανητοφόρο ιό. Στην συνέχεια εξετάστηκε μια σειρά παραμέτρων, που σχετίζονται με την διακίνηση των εμπορευμάτων για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την περίοδο πριν, κατά την διάρκεια και μετά το πρώτο ξέσπασμα σε αυτές. Αφού συγκεντρώθηκαν τα απαραίτητα στοιχεία, ακολούθησε ανάλυση αυτών σε όρους α. ποσοστών κατανομής εμπορευματικών μεταφορών ανά μέσο, β. εκατομμύριων τονοχιλιόμετρων εθνικών και χιλιάδων τόνων διεθνών εμπορευματικών μεταφορών, γ. τόνους μεταφερόμενων αγαθών ανά τύπο εμπορεύματος, δ. τόνους εμπορευμάτων ανά τύπο λειτουργίας, ανά ηλικία ανά χωρητικότητα οχήματος και ανά μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος. Στην συνέχεια αναπτύχθηκαν μοντέλα γραμμικής παλινδρόμησης χρησιμοποιώντας πρόσθετες μεταβλητές για την εξαγωγή συντελεστών που είναι χρήσιμοι και μπορούν να συσχετιστούν πιο ομαλά σε κάποιο μαθηματικό πρότυπο με τις τιμές των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Τα συμπεράσματα, που προκύπτουν παρουσιάζουν την σοβαρή θέση και δυναμική που κατέχει ο κλάδος των εμπορευματικών μεταφορών και πιο συγκεκριμένα η κατηγορία της οδικής εμπορικής μεταφοράς και την ανάγκη λήψης μέτρων που θα παρέχουν στις αλυσίδες εφοδιασμού ανθεκτικές, αποτελεσματικές και βιώσιμες λύσεις σε κάθε παρόμοια κατάσταση. | el |
dc.format.extent | 107 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Ιός | el |
dc.subject | Εφοδιαστική αλυσίδα | el |
dc.subject | Πανδημία | el |
dc.subject | Εμπορευματικές μεταφορές | el |
dc.subject | Οδική μεταφορά | el |
dc.subject | COVID-19 | el |
dc.title | Διερεύνηση επιρροής COVID - 19 στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές | el |
dc.title.alternative | Investigation of the effect of COVID - 19 on road freight transport | el |
dc.type | Διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Pavlou, Dimosthenis | |
dc.contributor.committee | Χλούπης, Γεώργιος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής | el |
dc.description.abstracttranslated | This diploma thesis investigates the impact of the COVID-19 virus on Road Freight Transport. Globally, freight transport and the supply chain belong to the important sectors on which the economic development of each country is based. It is natural for any society to look for ways to manage various issues that may arise over the years and to desire the continuous development of innovative models with the aim of providing the best possible service to consumers. In the freight sector during the pandemic there were some serious issues with the huge levels of demand for food and pharmaceuticals, with the inability to provide sufficient equipment to run scheduled routes, with the severe delays experienced in border areas due to the strict controls imposed by existed at the entrance of each country as well as with the lack of financial resources to enable each business to cope with the new data. Literature reports on the problems and changes brought about by the pandemic were studied as well as proposals, new measures and solutions adopted for the best possible treatment and protection from this deadly virus. Then a series of parameters related to the movement of goods for the countries of the European Union were examined, in the period before, during and after the first outbreak in them. After gathering the necessary data, it was analyzed in terms of a. freight transport allocation rates per means, b. millions of ton-kilometers of national and thousands of tons of international freight transport, c. tonnes of transported goods by type of goods, d. tonnes of goods by type of operation, by age per vehicle capacity and by maximum permitted weight. Linear regression models were then developed using additional variables to derive coefficients that are useful and can be more smoothly related in some mathematical model to road freight rates. The resulting conclusions present the serious position and dynamics held by the freight transport industry and more specifically the road commercial transport category and the need to take measures that will provide supply chains with durable, efficient and sustainable solutions in any similar situation. | el |