Εμφάνιση απλής εγγραφής

Μελέτη αντοχής του πρωραίου καταστρώματος και ενισχυτικών απο σύνθετη κατασκευή (τυπου Sandwich) με χρήση της Μεθόδου των Πεπερασμένων Στοιχείων για την τοποθέτηση γερανού

dc.contributor.advisorΔραγατογιάννης, Δημήτριος
dc.contributor.authorΓαλάνης, Απόστολος
dc.date.accessioned2023-07-28T18:57:34Z
dc.date.available2023-07-28T18:57:34Z
dc.date.issued2023-06-29
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4901
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4739
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει μια μελέτη σχετικά με την εγκατάσταση ενός γερανού σκαφών αναψυχής στο κατάστρωμα της πλώρης σύμφωνα με τους κανονισμούς νηογνώμονα, αξιολογώντας την αντοχή του πρωραίου καταστρώματος και των ενισχύσεων, χρησιμοποιώντας τη μέθοδο πεπερασμένων στοιχείων (FEM). Για την μελέτη,αναπτύσσονται τρία γεωμετρικά μοντέλα: Το μοντέλο (Α) που αναπαριστά την υπάρχουσα περιοχή της πλώρης, το μοντέλο (Β) που ενσωματώνει την τοπική ενίσχυση T-Joint και το υπομοντέλο (Γ) το οποίο περιέχει ένα ελαττωματικό T-Joint. Τα δύο πάνελ (φρακτή και κατάστρωμα) αποτελούν ένα T-Joint ενισχυμένο τοπικά με GFRP attachment laps στην περιοχή εγκατάστασης του γερανού. Υπολογίζονται η συνολική παραμόρφωση, οι ορθές και διατμητικές τάσεις, οι κύριες τάσεις και ο συντελεστής ασφαλείας σύμφωνα με το κριτήριο αστοχίας Tsai-Wu. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η ενσωμάτωση των GFRP attachment laps στην περιοχή εγκατάστασης των γερανών μειώνει σημαντικά τις τοπικές παραμορφώσεις και τάσεις, με αποτέλεσμα την αύξηση του συντελεστή ασφαλείας. Το μοντέλο (Β), με την σύνδεση Τ, υπερτερεί του μοντέλου (Α) όσον αφορά την παραμόρφωση, την κατανομή των τάσεων και τον συντελεστή ασφαλείας. Τα αποτελέσματα συμβάλλουν στη βελτίωση της κατανόησης και αξιολόγησης της αντοχής των εγκαταστάσεων γερανών σκαφών αναψυχής στο κατάστρωμα της πλώρης. Με τη χρήση της τεχνικής Virtual Crack Closure Technique (VCCT) και την ανάλυση του ρυθμού απελευθέρωσης ενέργειας, η μελέτη παρέχει πληροφορίες σχετικά με την επιρροή των ελαττωμάτων κατά την κατασκευαστική διαδικασία. Στο πλαίσιο του υποδείγματος (Γ), μια ρωγμή δημιουργείται μεταξύ του over laminated skin και της περιοχής του καταστρώματος στο T-Joint. Αν και η ανάλυση που σχετίζεται με τη θραύση είναι περιορισμένη, παρέχει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τη συμπεριφορά της ρωγμής και τις πιθανές επιπτώσεις των ατελειών σε ένα T-joint. Λαμβάνοντας υπόψη την αντοχή και τις πτυχές της ασφάλειας, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί μπορούν να λάβουν βέλτιστες αποφάσεις σχετικά με την εγκατάσταση ενός γερανού σε σκάφη αναψυχής και την κατάλληλη ενίσχυση, οδηγώντας σε ασφαλέστερες και αποδοτικότερες κατασκευές. Μετά από εκτεταμένη έρευνα στον τομέα των ναυτικών γερανών και ειδικότερα της εφαρμογής σε σκάφη αναψυχής από σύνθετα υλικά σάντουιτς, διαπιστώθηκε ότι υπάρχει σοβαρή έλλειψη δεδομένων και μελετών για το θέμα αυτό. Η διαπίστωση αυτή είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους διεξήχθη η παρούσα μελέτη με τη συμπερίληψη όσο το δυνατόν περισσότερων πληροφοριών. Ως εκ τούτου, η παρούσα μελέτη βασίζεται σε δεδομένα και οδηγίες που παρέχονται από τους νηογνώμονες και τους κανόνες των υπεράκτιων κατασκευών.el
dc.format.extent190el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectStructural designel
dc.subjectDNVel
dc.subjectYachtel
dc.subjectMarine craneel
dc.subjectFinite element analysisel
dc.subjectComposite sandwich structureel
dc.subjectT-Jointel
dc.subjectStrength analysisel
dc.subjectClassification societyel
dc.titleΜελέτη αντοχής του πρωραίου καταστρώματος και ενισχυτικών απο σύνθετη κατασκευή (τυπου Sandwich) με χρήση της Μεθόδου των Πεπερασμένων Στοιχείων για την τοποθέτηση γερανούel
dc.title.alternativeStrength study of the foredeck and reinforcements of composite construction (Sandwich type) using the Finite Element Method for marine crane installationel
dc.typeΔιπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΘεοδουλίδης, Αλέξανδρος
dc.contributor.committeeΙακωβίδης, Ισίδωρος
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Ναυπηγών Μηχανικώνel
dc.description.abstracttranslatedThis thesis presents a study on the installation of a yacht crane at the bow weather deck according to register regulations, by evaluating the strength and structural performance of the foredeck and reinforcements, using the Finite Element Method (FEM). Three geometry models are developed to analyze different configurations: Model (A) representing the existing bow region, Model (B) incorporating a T-Joint reinforcement, and Sub-Model (C) featuring a defected T-Joint. The two panels (bulkhead and deck) constitute a T-Joint reinforced locally by GFRP attachment laps at the region of cranes’ installation. The total deformation, normal and shear stresses, principal stresses, and the safety factor according to Tsai-Wu failure criterion are calculated. The results show that the incorporation of GFRP attachment laps at the region of cranes’ installation significantly reduces local deformations and stresses, resulting in increased safety factor. Model (B), with the T-Joint, outperforms Model (A) in terms of deformation, stress distribution, and safety factor. The findings contribute to enhancing the understanding of the structural performance evaluation of yacht crane installations at the bow weather deck. By employing Virtual Crack Closure Technique (VCCT) and analyzing Energy Release Rates, the study provides information on the influence of construction-related defects on the structural integrity. Within Sub-Model (C), a crack is located between the over laminated skin and the deck region of the T-Joint. Although fracture-related analysis is limited but provides valuable information on crack behavior and the potential implications of defects in a T-joint. By considering the structural performance and safety aspects, designers and engineers can make optimum decisions regarding yacht crane installation and proper reinforcing, leading to safer and more efficient structures. After extensive research of reliable information in the field of Marine Cranes and in particular application to yachts made of sandwich composite materials, it was noted that there is a serious lack of data and studies on this issue. This finding is one of the reasons why this study was conducted with as much information as possible included. Therefore, this study is based on data and guidance provided by the classification societies and rules of offshore structures.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές