Εμφάνιση απλής εγγραφής

Γνώσεις, Στάσεις και Αίσθηση Αυτοαποτελεσματικότητας των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης απέναντι σε Μαθητές με Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 1 (Ινσουλινοεξαρτώμενο)

dc.contributor.advisorZartaloudi, Afroditi
dc.contributor.authorΔέτσης, Δημήτρης
dc.date.accessioned2023-08-29T07:09:02Z
dc.date.available2023-08-29T07:09:02Z
dc.date.issued2023-06-28
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4954
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4792
dc.description.abstractΠΕΡΙΛΗΨΗ Εισαγωγή: Η θετική στάση απέναντι σε μαθητές με Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 1 (ΣΔ1) και η γνώση του εκπαιδευτικού φαίνεται να αποτελούν σημαντικές προϋποθέσεις τόσο για την πρακτική υποστήριξη των παιδιών με ΣΔ1 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση όσο και για την αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών και την επιτυχία του σχολικού πλαισίου. Σκοπός: Ο σκοπός της μελέτης ήταν να διερευνηθεί το επίπεδο γνώσεων των δασκάλων για το διαβήτη, οι στάσεις τους απέναντι σε μαθητές με ινσουλινοεξαρτώμενο διαβήτη, καθώς το επίπεδο γενικότερης αυτο-αποτελεσματικότητάς τους. Μεθοδολογία: Σε 150 εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε Δημόσια Δημοτικά Σχολεία χορηγήθηκαν (α) ερωτηματολόγιο κοινωνικών – δημογραφικών χαρακτηριστικών, (β) ερωτηματολόγιο γνώσεων και στάσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τον ινσουλινοεξαρτώμενο διαβήτη, και (γ) κλίμακα γενικευμένης αυτο-αποτελεσματικότητας. Αποτελέσματα: Το μέσο ποσοστό σωστών απαντήσεων στο ερωτηματολόγιο γνώσεων ήταν 86,00 (±9,01)%. Οι ερωτήσεις με το μικρότερο ποσοστό ορθών απαντήσεων ήταν: «Ποιο είναι το φυσιολογικό φάσμα των τιμών σακχάρου στο αίμα όταν είμαστε νηστικοί;» (62,70%) και «Εάν βρείτε ένα παιδί με ΣΔ αναίσθητο τι πρέπει να κάνετε άμεσα;» (52,70%). Υψηλότερο ποσοστό ορθών απαντήσεων στο ερωτηματολόγιο γνώσεων είχαν οι νεότεροι δάσκαλοι σε σύγκριση με τους μεγαλύτερους σε ηλικία συναδέλφους τους (p=0,014), οι εκπαιδευτικοί που είχαν κάποια στιγμή παιδί με ΣΔ στην τάξη τους έναντι εκείνων που δεν είχαν (p=0,045) και οι εκπαιδευτικοί με τη μεγαλύτερη προϋπηρεσία (p=0,03). Χαμηλότερη αυτοαποτελεσματικότητα εμφάνισαν οι εκπαιδευτικοί που είχαν προσωπικές δυσκολίες με το ΣΔ τύπου 1 ή 2 είχαν σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς που δεν είχαν δυσκολίες (p=0,016), οι εκπαιδευτικοί που ήταν πρόθυμοι να έχουν και να υποστηρίξουν ένα παιδί με ΣΔ στην τάξη τους (p<0,001) σε σχέση με εκείνους που δεν ήταν πρόθυμοι, οι εκπαιδευτικοί χωρίς δεύτερο πτυχίο σε σχέση με αυτούς που είχαν (p=0,013), και οι εκπαιδευτικοί με λιγότερο θετικές αντιλήψεις για την ετοιμότητα τους στη διαχείριση μαθητών με ΣΔ σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς που είχαν περισσότερο θετικές αντιλήψεις (p=0,001). Όλοι οι εκπαιδευτικοί του δείγματος ανέφεραν ότι αισθάνονταν ασφάλεια με την ύπαρξη σχολικού νοσηλευτή και ότι ο σχολικός νοσηλευτής μπορεί να είναι αποτελεσματικός στη διαχείριση έκτακτων αναγκών των μαθητών. Η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων θεώρησε ιδιαίτερα σημαντικό τον ρόλο των σχολικών νοσηλευτών στην 119 ενσωμάτωση των παιδιών με ΣΔ στη σχολική τάξη (92,7%), στη συμμετοχή των μαθητών σε αθλητικές δραστηριότητες ή εκδρομές (80,6%) και στη μείωση του άγχους που βιώνουν οι γονείς των μαθητών με ΣΔ (99,3%). Παράλληλα, το 84,4% των εκπαιδευτικών πίστευαν ότι ο σχολικός νοσηλευτής μπορεί να τους εκπαιδεύσει αποτελεσματικά στη διαχείριση του ΣΔ. Συμπεράσματα: Τα αποτελέσματα της έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν από τους σχολικούς νοσηλευτές και γενικότερα τους επαγγελματίες υγείας για τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων και προγραμμάτων συμβουλευτικής παρέμβασης στους δασκάλους.el
dc.format.extent131el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΔάσκαλοιel
dc.subjectΣτάσειςel
dc.subjectΓνώσειςel
dc.subjectΑυτοαποτελεσματικότηταel
dc.subjectΜαθητέςel
dc.subjectΣακχαρώδης διαβήτηςel
dc.titleΓνώσεις, Στάσεις και Αίσθηση Αυτοαποτελεσματικότητας των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης απέναντι σε Μαθητές με Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 1 (Ινσουλινοεξαρτώμενο)el
dc.title.alternative"Teachers’ Knowledge Attitudes and Sense of Self-Efficacy towards Students with Type 1 Diabetes Mellitus (Insulin-Dependent) in Primary Schools"el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeVlachou, Eugenia
dc.contributor.committeeADAMAKIDOU, THEODOULA
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Νοσηλευτικήςel
dc.contributor.masterΔιαχείριση Χρόνιων Νοσημάτωνel
dc.description.abstracttranslatedABSTRACT Introduction: The positive attitude towards students with type 1 diabetes mellitus (T1DM) and the teacher's knowledge seem to be important requirement for the practical support of children with type 1 diabetes (T1D) in primary education and for the self-efficacy of teachers and the success of the school context. Purpose: The purpose of the study was to investigate the level of teachers knowledge on diabetes, their attitude towards students with insulin-dependent diabetes, as well as their level of general self-efficacy. Method: 150 teachers working in public primary schools were provided: (a) a socio demographic characteristics questionnaire, (b) a questionnaire on knowledge and attitude of a primary school teacher on insulin-dependent diabetes, and (c) a generalized self-efficacy scale. Results: The average percentage of correct answers on the knowledge questionnaire was 86.00 (±9.01) %. The questions with the lowest percentage of correct answers were: "What is the normal range of blood sugar rate when we have not eaten?" (62.70%) and "If you find a child with diabetes mellitus unconscious what should you do immediately?" (52.70%). Younger teachers had a higher percentage of correct answers on the knowledge questionnaire compared to their older colleagues. (p=0,014), teachers who at some point had a child with diabetes mellitus in their classroom versus those who did not (p=0,045) and teachers with the longest experience (p=0,03). Teachers who had personal difficulties with type 1 or 2 diabetes mellitus showed lower self-efficacy compared to teachers who did not have difficulties (p=0,016), teachers who were willing to have and support a child with diabetes mellitus in their classroom (p<0,001) compared to those who were not, teachers without a second degree compared to those who had (p=0,013), and teachers with less positive perceptions of their readiness to manage students with diabetes mellitus compared to teachers who had more positive perceptions (p=0,001). All teachers in the sample reported that they felt safe with the presence of a school nurse and that the school nurse may be effective in managing student emergencies. The vast majority of participants considered especially important the role of school nurses in integrating children with diabetes mellitus in the classroom (92,7%), in the participation of students in sports activities or excursions (80.6%) and in reducing the anxiety that parents of students with diabetes mellitus 121 experienced (99.3%). At the same time, 84.4% of the teachers believed that the school nurse can effectively train them in diabetes mellitus management. Conclusions: The results of the research can be used by school nurses and in general health professionals to design educational programs and counseling intervention programs for teachers.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές