Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διαπροσωπική επικοινωνία στο χώρο της υγείας

dc.contributor.advisorΣίμου, Ευστρατία
dc.contributor.authorΑσλανίδου, Μαρία
dc.date.accessioned2023-09-25T07:59:53Z
dc.date.available2023-09-25T07:59:53Z
dc.date.issued2023-09-15
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5130
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4968
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η διαπροσωπική επικοινωνία στο χώρο της υγείας, όπου υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση του εργατικού-ανθρώπινου δυναμικού, είναι σημαντικός παράγοντας βελτίωσης της ποιότητας στην υγεία. Η ικανότητα διαπροσωπικής επικοινωνίας του κάθε εργαζομένου μπορεί να οδηγήσει στη σωστή διαχείριση των οργανωτικών συγκρούσεων που προκύπτουν, μέσα από ένα κλίμα συνεργασίας. Σκοπός: Η καταγραφή παραμέτρων που επηρεάζουν τη διαπροσωπική επικοινωνία στο επαγγελματικό περιβάλλον στον τομέα της υγείας (μετάφραση και προσαρμογή της Κλίμακας Ικανοτήτων Διαπροσωπικής Επικοινωνίας-Interpersonal Communication Competence Scale-Short Form των Rubin, R.B και Martin, M.M. στα ελληνικά), η συσχέτιση της με τα δημογραφικά και εργασιακά χαρακτηριστικά (π.χ. με το φύλο και την επαγγελματική θέση) και τον τύπο διαχείρισης συγκρούσεων (Conflict Management Styles Assessment της Reginald Adkins μετά από μετάφραση και προσαρμογή της κλίμακας στα ελληνικά) στο προσωπικό του Γενικού Αντικαρκινικού Νοσοκομείου Πειραιά Μεταξά. Υλικό-Μέθοδος: Πραγματοποιήθηκε συγχρονική μελέτη , στην οποία συμμετείχαν 301 εργαζόμενοι απ’ όλα τα τμήματα του προσωπικού του Γ.Α.Ν.Π. Μεταξά. Η διανομή και συλλογή του ερωτηματολογίου υλοποιήθηκε από τα μέσα Μαΐου έως τα τέλη Ιουνίου 2023. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν με δομημένο, ανώνυμο ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς. Η στατιστική επεξεργασία έγινε με το στατιστικό πακέτο SPSS 25.0. Έγινε περιγραφική και επαγωγική ανάλυση και δημιουργήθηκαν πίνακες συχνοτήτων για τις υπό εξέταση μεταβλητές. Αποτελέσματα: Αρχικά, μετά τη μετάφραση και προσαρμογή των κλιμάκων στα ελληνικά, αξιολογήθηκε η αξιοπιστία εσωτερικής συνοχής αυτών μέσω της μέτρησης του δείκτη Cronbach’s alpha, με τιμές του συντελεστή α= 0,72 για την Κλίμακα Ικανοτήτων Διαπροσωπικής Επικοινωνίας (ICCS-SF, Interpersonal Communication Competence Scale-Short Form) και α=0,73 για του Τύπου-Στυλ Διαχείρισης Συγκρούσεων (Conflict Management Styles Assessment) , τιμές ικανοποιητικές. Σύμφωνα με τις απαντήσεις που έδωσαν οι συμμετέχοντες, φαίνεται να διαθέτουν υψηλού βαθμού ικανότητα διαπροσωπικής επικοινωνίας, αφού στο δείγμα παρατηρήθηκε μέσος όρος αυτής 41,72 με μέγιστο το 50. Όσον αφορά τους τύπους διαχείρισης συγκρούσεων, φάνηκε ότι ο τύπος της συνεργασίας (p-Value=0,001), του ανταγωνισμού (p-Value=0,001), της υποχώρησης (p-Value=0,044), αλλά και του συμβιβασμού (p-Value=0,001) σχετίζονται θετικά με τον βαθμό της ικανότητας διαπροσωπικής επικοινωνίας, κάτι το οποίο δεν παρατηρήθηκε για τον τύπο της αποφυγής. Δημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος όπως το φύλο (p-Value=0,002), η ηλικία (p-Value=0,006), τα έτη υπηρεσίας (p-Value=0,015) και η κατοχή διοικητικής θέσης (p-Value=0,020) φάνηκε ότι επηρεάζουν στατιστικά σημαντικά την Ικανότητα Διαπροσωπικής Επικοινωνίας, σε αντίθεση με την οικογενειακή κατάσταση, το επίπεδο εκπαίδευσης και το τμήμα προσωπικού όπου ανήκει ο εργαζόμενος-συμμετέχοντας. Συμπεράσματα: Από τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής αναδείχθηκε η συνεργασία ως επικρατέστερος τύπος διαχείρισης συγκρούσεων σε ένα εργασιακό περιβάλλον με υψηλή ικανότητα διαπροσωπικής επικοινωνίας, ανεξαρτήτου επηρεασμού από οικογενειακή κατάσταση, επιπέδου εκπαίδευσης και τμήματος προσωπικού. Σύμφωνα με τα ευρήματα αυτά θα ήταν σκόπιμη η εστίαση στον τρόπο απόκτησης ικανοτήτων-δεξιοτήτων διαπροσωπικής επικοινωνίας στο εργασιακό περιβάλλον του νοσοκομείου, στους παράγοντες που την επηρεάζουν και κατ’ επέκταση στις μεθόδους εκπαίδευσης των εργαζομένων. ΛΕΞΕΙΣ – ΚΛΕΙΔΙΑ: Διαπροσωπική επικοινωνία, ικανότητες-δεξιότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας, οργανωτική σύγκρουση, τύποι διαχείρισης συγκρούσεων, υγειονομική περίθαλψη.el
dc.format.extent110el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΔιαπροσωπική επικοινωνίαel
dc.subjectΟργανωτική σύγκρουσηel
dc.subjectΥγειονομική περίθαλψηel
dc.subjectInterpersonal communicationel
dc.subjectHealth careel
dc.titleΔιαπροσωπική επικοινωνία στο χώρο της υγείαςel
dc.title.alternativeInterpersonal communication in health careel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeManiadakis, Nikolaos
dc.contributor.committeeZavras, Dimitris
dc.contributor.facultyΣχολή Δημόσιας Υγείαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείαςel
dc.contributor.masterΗγεσία, Καινοτομια & Πολιτικές Αξίες στην Υγείαel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: Interpersonal communication in the field of health, where there is a great differentiation of the labor-human potential, is an important factor in improving the quality of health. The interpersonal communication ability of each employee can lead to the proper management of organizational conflicts that arise, through a climate of cooperation. Purpose: The recording of parameters that influence interpersonal communication in the professional environment in the health sector (translation and adaptation of the Interpersonal Communication Competence Scale-Short Form by Rubin, R.B. and Martin, M.M. in Greek), its correlation with the demographic and work characteristics (e.g. with gender and professional position) and the type of conflict management (Conflict Management Styles Assessment by Reginald Adkins after translation and adaptation of the scale in Greek) in the staff of the Piraeus Metaxa General Cancer Hospital. Material-Method: A cross-sectional study was carried out, in which 301 employees from all departments of the Piraeus Metaxa General Cancer Hospital staff participated. The distribution and collection of the questionnaire was implemented from mid-May to the end of June 2023. The data was collected with a structured anonymous self-report questionnaire. The statistical processing was done with the statistical package SPSS 25.0. Descriptive and inductive analysis was performed and frequency tables were created for the variables under consideration. Results: Initially, after the translation and adaptation of the scales into Greek, the reliability of their internal consistency was evaluated by measuring the Cronbach's alpha index, with coefficient values of α = 0.72 for the Interpersonal Communication Competence Scale-Short Form and α=0.73 for the Conflict Management Styles Assessment, satisfactory values. According to the answers given by the participants themselves, they seem to have a high degree of interpersonal communication skills, since the sample showed a mean of 41.72 with a maximum of 50. Regarding the types of conflict management, it was found that the type of collaborating (p-Value=0,001), competing (p-Value=0,001), accommodating (p-Value=0,044), but also compromising (p-Value=0,001) are positively related to the degree of interpersonal communication ability-competence, something that was not observed for the avoidance type. Demographic characteristics of the sample such as gender (p-Value=0,002), age (p-Value=0,006), years of service (p-Value=0,015), and holding a managerial position (p-Value=0,020) appeared to have a statistically significant effect on Interpersonal Communication Competence, in contrast to marital status, level of education and staff department to which the employee-participant belongs. Conclusions: From the results of this research, collaboration emerged as the predominant type of conflict management in a work environment with high interpersonal communication skills, regardless of the influence of family status, education level and staff department. According to these findings, it would be appropriate to focus on how to acquire interpersonal communication skills in the working environment of the hospital, on the factors that influence it and, by extension, on employee training methods. KEY WORDS: Interpersonal communication, interpersonal communication skills, organizational conflict, types of conflict management, health care.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές