Εμφάνιση απλής εγγραφής

Εφαρμογές (Apps) Εργοθεραπείας σε παιδιατρικό πληθυσμό με μαθησιακές δυσκολίες

dc.contributor.advisorΑθανασοπούλου, Χριστίνα
dc.contributor.authorΚιττέ, Ασημίνα
dc.contributor.authorΡόμπε, Ειρήνη
dc.date.accessioned2023-10-11T10:10:46Z
dc.date.available2023-10-11T10:10:46Z
dc.date.issued2023-09-27
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5284
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5122
dc.description.abstractΕισαγωγή: Οι περισσότεροι εργοθεραπευτές στην Ελλάδα ασχολούνται με τον παιδιατρικό πληθυσμό, ενώ συγχρόνως ένα μεγάλο ποσοστό των παιδιών σχολικής ηλικίας αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες. Οι εργοθεραπευτές αναγνωρίζουν σταθερά τις Εφαρμογές ως μέσο υποστήριξης της αποκατάστασης, καθώς μπορούν να εμπλουτίσουν τη συμμετοχή και την εμπλοκή και στους εννέα προσδιορισμένους τομείς έργου. Η χρήση Εφαρμογών με θεραπευτικό σκοπό αποτελεί μια αναδυόμενη μορφή χρήσης της τεχνολογίας στη διαδικασία της Εργοθεραπείας. Σκοπός: Σκοπός της έρευνας ήταν η αναζήτηση και περιγραφή των Εφαρμογών Εργοθεραπείας σε παιδιατρικό πληθυσμό με μαθησιακές δυσκολίες. Μέθοδος: Πρόκειται για μια συγχρονική μελέτη και χρησιμοποιήθηκε ανάλυση περιεχομένου. Η μελέτη ακολούθησε 4 βήματα: 1) Οι Εφαρμογές επιλέχθηκαν μέσω δύο πλατφορμών: iOS (https://www.apple.com/app-store/) και Android (https://play.google.com/store/apps), 2) Οι Εφαρμογές συμπεριλήφθηκαν εάν: α) αναφέρονταν σε παιδιατρικό πληθυσμό, β) η γλώσσα λειτουργίας τους ήταν η αγγλική ή/και η ελληνική, και γ) θεωρούνταν Εφαρμογές Εργοθεραπείας, 3) Τα βασικά χαρακτηριστικά των Εφαρμογών κωδικοποιήθηκαν με εργαλείο κωδικοποίησης σε αρχείο Excel, 4) Οι Εφαρμογές αναλύθηκαν μέσω περιγραφικής στατιστικής με τη χρήση του SPSS. Αποτελέσματα: Ελέγχθηκαν συνολικά 42 Εφαρμογές, από τις οποίες οι μισές (n=21, 50%) πληρούσαν τα κριτήρια ένταξης. Όλες οι Εφαρμογές που συμπεριλήφθηκαν ανακτήθηκαν από την πλατφόρμα Android. Αναφορικά με τα βασικά χαρακτηριστικά: α) Δημιουργό, λίγοι Εργοθεραπευτές συμμετείχαν στη διαδικασία ανάπτυξης των Εφαρμογών (n=4, 19%), β) Κατηγορία, η πλειονότητα των Εφαρμογών (n=10, 48%) κατηγοριοποιήθηκε ως εκπαιδευτικές Εφαρμογές, γ) Η Εφαρμογή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για, η πλειονότητα των Εφαρμογών (n=18, 86%) μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στη διαδικασία παρέμβασης. Συμπεράσματα: Υπάρχουν αρκετές Εφαρμογές στην πλατφόρμα Android που μπορούν να υποστηρίξουν την εργοθεραπευτική διαδικασία, ωστόσο ένα μικρό ποσοστό εργοθεραπευτών ενεπλάκησαν στη διαδικασία ανάπτυξης των Εφαρμογών.el
dc.format.extent84el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕργοθεραπείαel
dc.subjectΜαθησιακές Δυσκολίεςel
dc.subjectΕφαρμογές Εργοθεραπείαςel
dc.titleΕφαρμογές (Apps) Εργοθεραπείας σε παιδιατρικό πληθυσμό με μαθησιακές δυσκολίεςel
dc.title.alternativeOccupational Therapy Apps for paediatric population with learning difficultiesel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΚουλουμπή, Μαρία
dc.contributor.committeeΑθανασοπούλου, Χριστίνα
dc.contributor.committeeΚατσούρη, Ιωάννα Γιαννούλα
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Εργοθεραπείαςel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: Most occupational therapists in Greece deal with the paediatric population, when a high percentage of school-age children face learning difficulties. Occupational Therapists consistently recognize Apps as a means of support for rehabilitation, as they can facilitate participation and engagement in all nine identified areas of occupation. The use of Apps with a therapeutic purpose is an emerging form of using technology in the Occupational Therapy process. Aim: The aim of the study was the identification and description of Occupational Therapy Applications in paediatric population with learning difficulties. Method: This was a cross-sectional study that content analysis was used. The study followed 4 steps: 1) Apps were selected through two platforms: iOS (https://www.apple.com/appstore/) and Android (https://play.google.com/store/apps), 2) Apps were included if: a) they referred to pediatric population, b) their operating language was English and/or Greek, and c) they were considered as Occupational Therapy Apps, 3) The key features of the Apps were coded with a coding tool in an Excel file, 4) Apps were analyzed through descriptive statistics using SPSS. Results: A total of 42 Applications were screened, of which half (n=21, 50%) met the inclusion criteria. All included apps were retrieved from the Android platform. Regarding the main characteristics: a) Creator, few occupational therapists were involved in the development process of the Apps (n=4, 19%), b) Category, the majority of the Apps (n=10, 48%) were categorized as educational Apps, c) App can be used for, the majority of the Apps (n=18, 86%) could be used in the intervention process. Conclusions: There are several Apps on the Android platform that can support the Occupational Therapy process, however, only a small percentage of occupational therapist were involved in the Apps' development process.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές