dc.contributor.advisor | Μαρκίδου, Αναστασία | |
dc.contributor.author | Καραπαύλος, Χρήστος | |
dc.date.accessioned | 2023-10-18T09:52:36Z | |
dc.date.available | 2023-10-18T09:52:36Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5373 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5210 | |
dc.description.abstract | Η υλοποίηση του Urban Class ξεκίνησε στο πλαίσιο των εργαστηρίων του Τμήματος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών, από το 2018 μέχρι και την άνοιξη του 2023.
Η αρχική σύλληψη της ενότητας σχετίζεται με την φωτογραφική αποτύπωση μιας οικιστικής αντίθεσης που οπτικοποιείται από τους γκρίζους τσιμεντένιους όγκους των εργατικών πολυκατοικιών που υπάρχουν σε διάφορα σημεία της Αθήνας, ως αυστηρές και απρόσωπες γεωμετρίες και τους κοινόχρηστους χώρους πράσινου, αυτές τις αστικές οάσεις χλωρίδας, με τα δικά τους χρώματα και τις δικές τους ελεύθερες γεωμετρίες.
Αυτό το ζεύγος της οπτικής οικιστικής αντίθεσης μοιράζεται ένα κοινό στοιχείο: παραπέμπει σε παλαιότερες εποχές. Αφ’ ενός, οι εργατικές πολυκατοικίες θυμίζουν την εποχή της έντονης αστικοποίησης και των προσφυγικών ρευμάτων του προηγούμενου αιώνα. Αφ’ ετέρου, οι κοινόχρηστοι χώροι των εργατικών πολυκατοικιών, άλλοτε ως πλακόστρωτα, άλλοτε ως πρασιές, με παγκάκια για περαστικούς και περίοικους, παραπέμπουν σε έναν οικιστικό σχεδιασμό σε πλήρη αντίθεση με τις σύγχρονες αρχιτεκτονικές -και όχι μόνο- κατευθύνσεις της πλήρους ιδιώτευσης και περίκλεισης. Αυτές οι αντιθέσεις, μεταξύ τσιμέντου και φύσης, μεταξύ παρόντος και παρελθόντος, μεταξύ κοινόχρηστου και ιδιωτικού, αποτέλεσαν την αρχική ιδέα για τη δημιουργία μιας φωτογραφικής ενότητας με περιβαλλοντικό-αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον.
Ωστόσο, από τις πρώτες εξορμήσεις στην περιοχή των εργατικών κατοικιών στον Ταύρο, η συνάντηση με τους κατοίκους εμπλούτισε το ενδιαφέρον μου με ένα περισσότερο κοινωνιολογικά προσανατολισμένο περιεχόμενο. Χωρίς να εγκαταλείπεται η αρχική ιδέα, αλλά σε πρώτη φάση υποστηρικτικά σε αυτήν, έγιναν τα πρώτα πορτρέτα ανθρώπων που συναντούσα στη γειτονιά των εργατικών κατοικιών του Ταύρου. Με τον καιρό, η επαφή και γνωριμία με τους κατοίκους ήταν αυτή που κυριάρχησε και στα φωτογραφικά μου ενδιαφέροντα και έδωσε τελικά έναν περισσότερο ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα στην ενότητα. Έτσι δημιουργήθηκε το Urban Class. | el |
dc.format.extent | 94 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Ταύρος | el |
dc.subject | Φωτογραφία | el |
dc.subject | Πορτρέτο | el |
dc.subject | Urban Class | el |
dc.subject | Αστικό Τοπίο | el |
dc.subject | Εργατικές κατοικίες | el |
dc.subject | Προσφυγικές κατοικίες | el |
dc.subject | Περιβαλλοντικό πορτρέτο | el |
dc.title | Urban Class | el |
dc.title.alternative | Εργατικές κατοικίες στον Ταύρο: αστικό περιβάλλον και άνθρωποι | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Μαχιάς, Γεώργιος | |
dc.contributor.committee | Τσινάρογλου, Αριστείδης | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμού | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών | el |
dc.description.abstracttranslated | The implementation of the project Urban Class began in the context of the Department of Photography and Audiovisual Arts workshops, from 2018 to 2023.
The initial conception of this project is related to the photographic representation of a residential antithesis that is visualized by the gray concrete blocks of the workers' apartment buildings that exist in various parts of Athens, as strict and impersonal geometries, and the shared community green spaces, these urban oases of flora, with their own colors and their own free geometries.
This pair of visual residential antithesis share one thing in common: it refers to past times. At first, the workers' apartment buildings are reminiscent of the era of intense urbanization and refugee flows of the previous century. Furthermore, the shared community areas of the workers' apartment buildings, sometimes as paved, sometimes as plant areas, with benches for passers-by and residents, refer to a residential design in complete contrast to the modern architectural - and not only - directions of complete privatization and enclosure. These antitheses, between cement and nature, between present and past, between public and private, formed the initial idea for the creation of a photographic project with environmental-architectural interest.
However, since the first visits to the working-class housing area in Tavros, meeting the residents enriched my interest with a more sociologically oriented content. Without abandoning the original idea, but primarily supporting it, I did the first portraits of people I met in the neighborhood of the workers' housing of Taurus. Over time, the encounter and communication with the residents dominated my photographic interests and ultimately gave this project a more human-centered character. This is how Urban Class was created. | el |