dc.contributor.advisor | Αντωνιάδης, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.author | Σκαφιδά, Βικτώρια | |
dc.date.accessioned | 2023-10-25T09:33:07Z | |
dc.date.available | 2023-10-25T09:33:07Z | |
dc.date.issued | 2023-09-30 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5480 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5317 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο τη μελέτη της σκηνοθεσίας στη φωτογραφική αφήγηση στην Ελλάδα, από τη δεκαετία του 1980 έως σήμερα. Γίνεται μία αναδρομή στο ιστορικό πλαίσιο μέσα στο οποίο γεννήθηκε και αναπτύχθηκε η σκηνοθετημένη φωτογραφία τη δεκαετία του 1980 στην Ελλάδα και παρουσιάζονται ενδεικτικά οι μορφές φωτογραφικής αφήγησης καθώς και οι σκηνοθετικές πρακτικές που χρησιμοποιήθηκαν.
Παρατίθενται σύντομες αναφορές σε ψυχαναλυτικές θεωρίες για τα όνειρα και τις μάσκες, καθώς και σε έργα δημιουργών από τη μοντέρνα ζωγραφική και τη φωτογραφία, τα οποία επηρέασαν το φωτογραφικό έργο της διπλωματικής εργασίας. Ειδικότερα, ως προς το θέμα του ονείρου γίνεται αναφορά στο έργο του Στέφανου Πάσχου, ενώ ως προς τον συμβολισμό της μάσκας στο έργο του Pablo Picasso και του Τάσου Βρεττού. Ως προς την παρουσίαση του φωτογραφικού έργου, γίνεται αναφορά στο έργο της Sam Taylor-Wood.
Με τη μάσκα να συμβολίζει το φόβο, οι τέσσερις φωτοϊστορίες που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας, οπτικοποιούν τις υποσυνείδητες σκέψεις και πράξεις που καλούνται να διαπραγματευτούν τους εφιάλτες σε τέσσερα όνειρα. | el |
dc.format.extent | 53 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Σκηνοθετημένη φωτογραφία | el |
dc.subject | Φωτοϊστορία | el |
dc.subject | Σουρεαλισμός | el |
dc.subject | Αυτοπορτρέτο | el |
dc.subject | Αφήγηση | el |
dc.subject | Συμβολικό | el |
dc.subject | Συμβολισμός | el |
dc.subject | Υποσυνείδητο | el |
dc.subject | Ασυνείδητο | el |
dc.subject | Όνειρα | el |
dc.title | Η σκηνοθετημένη φωτογραφία στην Ελλάδα από τη δεκαετία του 1980 έως σήμερα | el |
dc.title.alternative | Staged photography in Greece from the 1980s to the present | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Μπάρδη, Αντωνία | |
dc.contributor.committee | Τζίμας, Δημήτριος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμού | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών | el |
dc.contributor.master | Φωτογραφία: Έρευνα και Μεθοδολογία | el |
dc.description.abstracttranslated | The subject of this thesis is the study of staging in photographic storytelling in Greece, from the 1980’s to the present. A retrospective is made of the historical context in which staged photography was born and developed in the 1980’s in Greece. In addition, the forms of photographic narration as well as the strategies of staging that were used are presented indicatively.
Brief references are given to psychoanalytic theories of dreams and masks, as well as works by artists from modern painting and photography, which influenced the photographic work of the thesis. In particular, regarding the theme of the dream, reference is made to the work of Stefanos Paschos, while regarding the symbolism of the mask to the work of Pablo Picasso and Tassos Vrettos. Regarding the presentation of the photographic work, reference is made to the work of Sam Taylor- Wood.
With the mask symbolizing fear, the four photo-stories realized in the context of this thesis, visualize the subconscious thoughts and actions that are required to negotiate the nightmares in four dreams. | el |