Εμφάνιση απλής εγγραφής

Συστήματα πληροφορικής και τεχνολογίες αυτοματισμών στη σύγχρονη ναυτιλία

dc.contributor.advisorΜαυρομμάτης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΛαθουράκης, Ιωάννης
dc.date.accessioned2023-10-26T10:12:32Z
dc.date.available2023-10-26T10:12:32Z
dc.date.issued2023-10-09
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5489
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5326
dc.description.abstractΣτη συγκεκριμένη διπλωματική γίνεται αναφορά στην σύγχρονη ναυτιλία, στα συστήματα πληροφορικής και στις τεχνολογίες αυτοματισμού που εφαρμόζονται σε αυτήν. Στην εισαγωγή γίνεται μια συνοπτική αναφορά στην σημαντικότητα της ναυτιλίας από τα αρχαία χρόνια μέχρι την σύγχρονη εποχή. Παρουσιάζονται επίσης πληροφορίες σχετικά με την Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό-(ΔΝΟ) και τις δράσεις του και έπειτα καταγράφονται οι κατηγορίες πλοίων με κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα. Στο πρώτο κομμάτι περιγράφεται γενικά η έννοια των πληροφοριακών συστημάτων και αναλύεται στη συνέχεια η εφαρμογή αυτών στη σύγχρονη ναυτιλία. Τα συστήματα που περιγράφονται είναι το Παγκόσμιο Ολοκληρωμένο Ναυτιλιακό Πληροφοριακό Σύστημα(GISIS) το οποίο διατηρείται από τον ΔΝΟ. Το επόμενο είναι το ολοκληρωμένο σύστημα δρομολόγησης πλοίου το οποίο με την χρήση προϊόντων CMEMS και του αλγορίθμου Α* δρομολογεί τα πλοία σύμφωνα με τις καιρικές συνθήκες. Στη συνέχεια περιγράφεται το Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Θαλάσσιας Κυκλοφορίας(VTMIS) και τέλος τα Γεωγραφικά Πληροφοριακά Συστήματα(GIS) και τα Συστήματα απεικόνισης χαρτών και πληροφοριών(ECDIS). Το δεύτερο κομμάτι αναφέρει αρχικά την βασική έννοια των τεχνολογιών αυτοματισμού και γενικές πληροφορίες για την Ναυτιλία 4.0. Οι τεχνολογίες αυτοματισμού που αναλύονται είναι τα συστήματα SCADA στη ναυτιλία και πως βοηθούν στην σταθεροποίηση των πλοίων. Έπειτα αναφέρονται οι αυτοματισμοί που υπάρχουν σε τερματικά εμπορευματοκιβωτίων σε λιμένες με χαρακτηριστικό παράδειγμα την χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και τεχνολογίες αυτοματισμού για εργασίες φόρτωσης χύδην φορτίου. Το επόμενο κεφάλαιο περιγράφει την τεχνολογία αυτοματισμού των βιομηχανικών ρομπότ πάνω στην κατασκευή πλοίων και τέλος τα αυτόνομα πλοία και η τεχνητή νοημοσύνη στην ναυτιλία, όπως αυτόματος ελλιμενισμός πλοίο και έξυπνη πλοήγηση.el
dc.format.extent121el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΔιεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμόςel
dc.subjectΠληροφοριακά συστήματαel
dc.subjectGISISel
dc.subjectCMEMSel
dc.subjectWeather route shippingel
dc.subjectVTSel
dc.subjectVTMISel
dc.subjectECDISel
dc.subjectΝαυτιλία 4.0el
dc.subjectΤεχνολογίες αυτοματισμούel
dc.subjectSCADAel
dc.subjectΑυτόνομα πλοίαel
dc.subjectΤεχνητή νοημοσύνηel
dc.titleΣυστήματα πληροφορικής και τεχνολογίες αυτοματισμών στη σύγχρονη ναυτιλίαel
dc.title.alternativeInformation systems and automation technologies in modern shippingel
dc.typeΔιπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΦατούρος, Σταύρος
dc.contributor.committeeΜυριδάκης, Νικόλαος
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστώνel
dc.description.abstracttranslatedThis particular diploma refers to modern shipping, information systems and automation technologies applied to it. In the introduction, a brief reference is made to the importance of shipping from ancient times to modern times. Information is also presented about the International Maritime Organization (IMO) and its actions, and then the categories of ships are listed with some typical examples. The first part generally describes the concept of information systems and then analyzes their application in modern shipping. The systems described are the Global Integrated Maritime Information System (GISIS) maintained by the IMO. Next is the integrated ship routing system which, using CMEMS products and the A* algorithm, routes ships according to weather conditions. Then the Maritime Traffic Management Information System (VTMIS) and finally the Geographical Information Systems (GIS) and the Chart and Information Display Systems (ECDIS) are described. The second part first mentions the basic concept of automation technologies and general information about Shipping 4.0. The automation technologies analyzed are SCADA systems in shipping and how they help stabilize ships. Then the automations that exist in container terminals in ports are mentioned with a typical example being the use of renewable energy sources and automation technologies for bulk cargo loading operations. The next chapter describes the automation technology of industrial robots on shipbuilding and finally autonomous ships and artificial intelligence in shipping, such as automatic ship docking and intelligent navigation.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές