Εμφάνιση απλής εγγραφής

Κατασκευαστικός σχεδιασμός πρωραίου τμήματος yacht σύμφωνα με το πρότυπο ISO 12215-5, βελτιστοποίηση της κατασκευής με εφαρμογή της μεθόδου των πεπερασμένων στοιχείων

dc.contributor.advisorΔραγατογιάννης, Δημήτριος
dc.contributor.authorΚουτσούκος, Σωτήριος Ηλίας
dc.date.accessioned2023-11-08T07:38:50Z
dc.date.issued2023-10-24
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5612
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5449
dc.description.abstractΑντικείμενο μελέτης της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί ο κατασκευαστικός σχεδιασμός του πρωραίου τμήματος ενός yacht κατασκευασμένου από σύνθετα υλικά, σύμφωνα με το πρότυπο ISO12215-5, καθώς και η βελτιστοποίηση της κατασκευής με την εφαρμογή της μεθόδου των πεπερασμένων στοιχείων. Αρχικά γίνεται εκτενής περιγραφή του προτύπου ISO12215-5 το οποίο θέτει το κανονιστικό πλαίσιο για τη σχεδίαση και την κατασκευή σκαφών με μήκος μικρότερο από 24 m. Έπειτα ακολουθεί η σχεδίαση του πρωραίου τμήματος του υπό μελέτη σκάφους σε πρόγραμμα CAD και η εφαρμογή των αναλυτικών μεθόδων υπολογισμού της αντοχής που θέτει το πρότυπο, προκειμένου να καθοριστούν τα υλικά και η αλληλουχία των στρώσεων σε κάθε κατασκευαστικό στοιχείο. Οι υπολογισμοί γίνονται βάση δυο μεθόδων που προτείνονται στο πρότυπο και τα αποτελέσματα αυτών συγκρίνονται. Στη συνέχεια εφαρμόζεται η μέθοδος των πεπερασμένων στοιχείων με στόχο τη μελέτη και ανάλυση των τασικών πεδίων που αναπτύσσονται εξαιτίας των εφαρμοζόμενων σχεδιαστικών πιέσεων, λαμβάνοντας υπόψιν το κριτήριο αστοχίας σύνθετων υλικών Tsai-Wu. Τέλος, βελτιστοποιείται το πρωραίο τμήμα του σκάφους με την εφαρμογή της μεθόδου των πεπερασμένων στοιχείων με σκοπό την μείωση του βάρους και τη συνακόλουθη μείωση του κόστους κατασκευής.el
dc.format.extent173el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣκάφος αναψυχήςel
dc.subjectΚατασκευαστικός σχεδιασμόςel
dc.subjectΠεπερασμένα στοιχείαel
dc.subjectISO 12215-5el
dc.subjectΣύνθετα υλικάel
dc.subjectΜελέτη αντοχήςel
dc.titleΚατασκευαστικός σχεδιασμός πρωραίου τμήματος yacht σύμφωνα με το πρότυπο ISO 12215-5, βελτιστοποίηση της κατασκευής με εφαρμογή της μεθόδου των πεπερασμένων στοιχείωνel
dc.title.alternativeStructural design of a bow of a yacht according to ISO 12215-5, optimization of the structure by applying the finite element methodel
dc.typeΔιπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΘεοδουλίδης, Αλέξανδρος
dc.contributor.committeeΙακωβίδης, Ισίδωρος
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Ναυπηγών Μηχανικώνel
dc.description.abstracttranslatedThe object of study of this thesis is the structural design of the bow of a yacht made of composite materials, according to the ISO 12215-5 standard, and the optimization of the construction by applying the Finite element method. First, there is a detailed description of the ISO 12215-5 standard, which sets the regulatory framework for the design and construction of vessels with a length of less than 24 m. Then follows the design of the bow of the vessel in a CAD program and the application of the analytical methods of calculating the strength set by the standard, in order to determine the materials and the lamination schedule in each structural member. The calculations were made based on two methods proposed in the standard and their results are compared. After the completion of the analytical calculations and the determination of the laminates of each construction element, the application of the Finite element method follows. The stress fields developed due to the applied design pressures are analyzed while the construction is checked through failure criteria for composite materials. Finally, the optimization of the bow is attempted by applying the Finite element method in order to reduce the weight that leads to a reduction in the construction costs.el
dcterms.embargoTerms12 monthsel
dcterms.embargoLiftDate2024-11-07T07:38:50Z


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές