dc.contributor.advisor | Δραγατογιάννης, Δημήτριος | |
dc.contributor.author | Κουτσούκος, Σωτήριος Ηλίας | |
dc.date.accessioned | 2023-11-08T07:38:50Z | |
dc.date.issued | 2023-10-24 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5612 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5449 | |
dc.description.abstract | Αντικείμενο μελέτης της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί ο
κατασκευαστικός σχεδιασμός του πρωραίου τμήματος ενός yacht κατασκευασμένου
από σύνθετα υλικά, σύμφωνα με το πρότυπο ISO12215-5, καθώς και η βελτιστοποίηση
της κατασκευής με την εφαρμογή της μεθόδου των πεπερασμένων στοιχείων. Αρχικά
γίνεται εκτενής περιγραφή του προτύπου ISO12215-5 το οποίο θέτει το κανονιστικό
πλαίσιο για τη σχεδίαση και την κατασκευή σκαφών με μήκος μικρότερο από 24 m.
Έπειτα ακολουθεί η σχεδίαση του πρωραίου τμήματος του υπό μελέτη σκάφους σε
πρόγραμμα CAD και η εφαρμογή των αναλυτικών μεθόδων υπολογισμού της αντοχής
που θέτει το πρότυπο, προκειμένου να καθοριστούν τα υλικά και η αλληλουχία των
στρώσεων σε κάθε κατασκευαστικό στοιχείο. Οι υπολογισμοί γίνονται βάση δυο
μεθόδων που προτείνονται στο πρότυπο και τα αποτελέσματα αυτών συγκρίνονται. Στη
συνέχεια εφαρμόζεται η μέθοδος των πεπερασμένων στοιχείων με στόχο τη μελέτη
και ανάλυση των τασικών πεδίων που αναπτύσσονται εξαιτίας των εφαρμοζόμενων
σχεδιαστικών πιέσεων, λαμβάνοντας υπόψιν το κριτήριο αστοχίας σύνθετων υλικών
Tsai-Wu. Τέλος, βελτιστοποιείται το πρωραίο τμήμα του σκάφους με την εφαρμογή της
μεθόδου των πεπερασμένων στοιχείων με σκοπό την μείωση του βάρους και τη
συνακόλουθη μείωση του κόστους κατασκευής. | el |
dc.format.extent | 173 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Σκάφος αναψυχής | el |
dc.subject | Κατασκευαστικός σχεδιασμός | el |
dc.subject | Πεπερασμένα στοιχεία | el |
dc.subject | ISO 12215-5 | el |
dc.subject | Σύνθετα υλικά | el |
dc.subject | Μελέτη αντοχής | el |
dc.title | Κατασκευαστικός σχεδιασμός πρωραίου τμήματος yacht σύμφωνα με το πρότυπο ISO 12215-5, βελτιστοποίηση της κατασκευής με εφαρμογή της μεθόδου των πεπερασμένων στοιχείων | el |
dc.title.alternative | Structural design of a bow of a yacht according to ISO 12215-5, optimization of the structure by applying the finite element method | el |
dc.type | Διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Θεοδουλίδης, Αλέξανδρος | |
dc.contributor.committee | Ιακωβίδης, Ισίδωρος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών | el |
dc.description.abstracttranslated | The object of study of this thesis is the structural design of the bow of a yacht made of
composite materials, according to the ISO 12215-5 standard, and the optimization of
the construction by applying the Finite element method. First, there is a detailed
description of the ISO 12215-5 standard, which sets the regulatory framework for the
design and construction of vessels with a length of less than 24 m. Then follows the
design of the bow of the vessel in a CAD program and the application of the analytical
methods of calculating the strength set by the standard, in order to determine the
materials and the lamination schedule in each structural member. The calculations were
made based on two methods proposed in the standard and their results are compared.
After the completion of the analytical calculations and the determination of the
laminates of each construction element, the application of the Finite element method
follows. The stress fields developed due to the applied design pressures are analyzed
while the construction is checked through failure criteria for composite materials.
Finally, the optimization of the bow is attempted by applying the Finite element method
in order to reduce the weight that leads to a reduction in the construction costs. | el |
dcterms.embargoTerms | 12 months | el |
dcterms.embargoLiftDate | 2024-11-07T07:38:50Z | |