dc.contributor.advisor | Αλεξοπούλου, Αθηνά | |
dc.contributor.author | Πιτσασύνσκα, Αναστασία | |
dc.date.accessioned | 2021-04-21T07:00:57Z | |
dc.date.available | 2021-04-21T07:00:57Z | |
dc.date.issued | 2021-03-18 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/587 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-438 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία, αφορά την μελέτη μιας βιογραφικής φορητής εικόνας
του 18ου αιώνα και συγκεκριμένα του Άγιου Χαράλαμπου. Η εικόνα αυτή, βρίσκεται στο
Μουσείο Μπενάκη και απεικονίζει στο κέντρο τον Άγιο, ενώ περιμετρικά σε έξι σκηνές
αποτυπώνονται ο βίος του Αγίου. Η εργασία χωρίζεται σε δυο τμήματα το θεωρητικό και
το πρακτικό μέρος. Στο θεωρητικό τμήμα γίνεται συνοπτικά η ιστορική αναδρομή στην
ιστορία της εικονογραφίας από τον εκχριστιανισμό των Ρώσων μέχρι σήμερα. Γίνεται
αναφορά στα σημαντικότερα καλλιτεχνικά κέντρα και στους πιο αντιπροσωπευτικούς
καλλιτέχνες, αλλά ταυτόχρονα, γίνεται και η ιστορική ανάδρομη στην ανάπτυξη της
βιογραφικής εικόνας και ο ρόλος της, στην ρωσική κοινωνία. Επιπροσθέτως, γίνεται
αναλυτική βιβλιογραφική έρευνα όσον αφορά τα υλικά και τις τεχνικές κατασκευής των
ρωσικών εικόνων.
Στο πειραματικό μέρος γίνεται εξέταση και τεκμηρίωση της εικόνας, με μακροσκοπική
παρατήρηση, φωτογραφική και σχεδιαστική αποτύπωση και με τη χρήση απεικονιστικών
τεχνικών ανάλυσης που εφαρμόζονται στα έργα τέχνης. Ο κύριος στόχος αυτής της
μελέτης είναι η τεκμηρίωση της κατάστασης διατήρησης και η μελέτη της τεχνολογίας του
αντικειμένου κατόπιν αναγνώρισης των υλικών κατασκευής του έργου, καθώς και την
τεχνολογία κατασκευής του. Στο τελευταίο μέρος της εργασίας παρουσιάζονται οι
προτάσεις συντήρησης του αντικειμένου. | el |
dc.format.extent | 146 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Φορητή εικόνα | el |
dc.subject | Βιογραφική εικόνα | el |
dc.subject | Ρώσικη εικόνα | el |
dc.subject | Μουσείο Μπενάκη | el |
dc.subject | Ανάλυση φορητής εικόνας | el |
dc.subject | Μη καταστρεπτικές τεχνικές | el |
dc.title | Φυσικοχημική διάγνωση και τεκμηρίωση των υλικών και της τεχνολογίας κατασκευής ρώσικης εικόνας από την συλλογή του μουσείου Μπενάκη | el |
dc.title.alternative | Physicochemical diagnosis and documentation of materials and technology of construction of Russian icon from the collection of the Benaki Museum | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Καμινάρη, Αγάθη | |
dc.contributor.committee | Mastrotheodoros, Georgios P. | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμού | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης | el |
dc.description.abstracttranslated | The present thesis, concerns the study of Russian icon of the 18th century and
specifically of Agios Charalambos. This icon is located in the Benaki Museum and depicts
the Saint in the center, while the life of the Saint is depicted in six scenes around him. The
thesis is divided into two parts, the theoretical and the practical part. The theoretical part
contains a brief overview of the history of iconography from Russian Christianity to the
present day. Reference is made to the most important art centers and the most
representative artists, but at the same time, there is a historical retrospective in the
development of the biographical icon and its role in Russian society. In addition, a
detailed bibliographic research is carried out regarding the materials and techniques of
making Russian icons.
In the practical part, the icon is examined and documented, with visual observations,
photographic and design imprint and the use of physicochemical methods of analysis
that is applying to works of art. The main objective of this study is the documentation of
the conservation status and the study of the technology of the object after identification
of the construction materials of the icon, as well as its construction technology. The last
part of the thesis presents the maintenance proposal of conservation and restoration of
the object. | el |