dc.contributor.advisor | KARAMPINIS, LEONIDAS | |
dc.contributor.advisor | CHOULIS, KONSTANTINOS | |
dc.contributor.author | Αποστόλου, Ευαγγελία | |
dc.contributor.author | Σακελλαρίου, Μαρίνα Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2024-02-20T10:02:08Z | |
dc.date.available | 2024-02-20T10:02:08Z | |
dc.date.issued | 2023-03 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5910 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5746 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία ασχολείται με τη μελέτη των υλικών σε σύγχρονα έργα τέχνης, σε διεθνές και εθνικό επίπεδο, με σκοπό να διαπιστωθεί η αντισυμβατική χρήση παραδοσιακών υλικών όπως χαρτί, ξύλο, πέτρα, μέταλλο, γυαλί, κεραμικό, ύφασμα σε σύγχρονα έργα τέχνης. Η μελέτη αυτή ξεκινά χρονολογικά από τα τέλη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου μέχρι και τις μέρες μας και προσπαθεί να αναδείξει την ανάγκη νέας έκφρασης των σύγχρονων δημιουργών, καταρρίπτοντας τα ήδη αποδεκτά πρότυπα.
Με την ιστορική αναδρομή και τη μελέτη της πορείας των εικαστικών εκφράσεων, θα εξεταστούν ενδελεχώς οι έννοιες των συμβατικών και μη συμβατικών τεχνικών κατασκευής σύγχρονων έργων τέχνης. Συγκεκριμένα, θα γίνει σύντομη αναφορά σε αντιπροσωπευτικούς καλλιτέχνες του προηγούμενου αιώνα με focus σε σύγχρονους καλλιτέχνες, που έχουν χρησιμοποιήσει παραδοσιακά υλικά με αντισυμβατικές τεχνικές/τρόπους σε έργα τους, αλλά και στις βαθύτερες αιτίες που οδήγησαν τις επιλογές τους.
Τέλος, επικεντρώνοντας τις διαπιστώσεις που προέκυψαν από την έρευνα της εργασίας, θα γίνει γενική αναφορά σε προβλήματα που αντιμετωπίζει η επιστήμη της συντήρησης και αποκατάστασης σύγχρονων έργων τέχνης. Η μελέτη ολοκληρώνεται με προβληματισμούς που επιφέρει η χρήση των παραδοσιακών υλικών με αντισυμβατικό τρόπο σε έργα τέχνης, καθώς και η επίδρασή τους κατά τις επεμβάσεις συντήρησης. | el |
dc.format.extent | 126 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Σύγχρονη τέχνη | el |
dc.title | Η αντισυμβατική χρήση παραδοσιακών υλικών στη σύγχρονη τέχνη. Εννοιολογική / Μορφολογική προσέγγιση και προβλήματα - προτάσεις συντήρησης. | el |
dc.title.alternative | The unconventional use of traditional materials in contemporary art. Conceptual / Morphological approach and problems - conservation proposals. | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Χατζηδάκη, Μαρία | |
dc.contributor.committee | Stefanis, Nikolaos-Alexios | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμού | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης | el |
dc.description.abstracttranslated | This thesis dealt with the study of materials in contemporary works of art, at an international and national level, with the aim of researching the unconventional use of traditional materials in contemporary works of art. This study begins chronologically from the end of the Second World War to the present day and tries to highlight the need for a new expression of contemporary artists, breaking down the already accepted standards.
With the historical review and the study of the course of artistic expressions, the concepts of conventional and non-conventional techniques of creation of contemporary works of art will be thoroughly examined. Specifically, reference will be made to representative artists from the previous century until today, who have used traditional materials with unconventional techniques in their works, but also to the root causes that led them to their creation.
Finally, focusing on the findings obtained from the research of the thesis, a general reference will be made to problems faced by the science of conservation and restoration of contemporary works of art. The study concludes with concerns regarding the use of traditional materials in an unconventional way in works of art, as well as their effect during conservation interventions. | el |