dc.contributor.advisor | Σταθοπούλου, Αγάθη | |
dc.contributor.author | Νάτση, Ιωάννα | |
dc.date.accessioned | 2024-04-02T08:45:09Z | |
dc.date.available | 2024-04-02T08:45:09Z | |
dc.date.issued | 2024-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6320 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6156 | |
dc.description.abstract | Σύμφωνα με τον ΠΟΥ 2,2 δισεκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως έχουν σοβαρές
δυσλειτουργίες όρασης και συγκεκριμένα 19 εκατομμύρια παιδιά κάτω των 15 ετών
(WHO, 2023). Παρατηρείται ότι ο αριθμός των ατόμων με προβλήματα όρασης που
φοιτούν σε τάξεις γενικής εκπαίδευσης με το πέρασμα των ετών αυξάνεται λόγω του
γενικότερου εκπαιδευτικού κλίματος της συμπερίληψης ατόμων με ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι ο εντοπισμός των
δυσκολιών και των παραγόντων που εμποδίζουν τη συμπερίληψη σε σχολεία γενικής
εκπαίδευσης ατόμων με προβλήματα όρασης. Με τη μέθοδο της συστηματικής
βιβλιογραφικής ανασκόπησης επελέγησαν 20 έρευνες που εστιάζουν στις δυσκολίες
που αντιμετωπίζουν στην εκπαίδευση οι τυφλοί μαθητές και φοιτητές. Από τα
αποτελέσματα των ερευνών προέκυψε ότι τα μεγαλύτερα εμπόδια που αντιμετωπίζουν
τα τυφλά άτομα κατά την εκπαιδευτική τους πορεία είναι τα θέματα προσβασιμότητας
χώρου με την έλλειψη ειδικών σημάνσεων που διευκολύνουν την κινητικότητα των
τυφλών ατόμων η έλλειψη ηχητικών βιβλίων και σημειώσεων καθώς και ειδικών για
τα τυφλά άτομα λογισμικών, το μη καταρτισμένο εκπαιδευτικό προσωπικό και μια
τάση μη ισότιμης αποδοχής από τους εκπαιδευτικούς και την ομάδα των συνομηλίκων.
Λέξεις κλειδιά: τύφλωση, προβλήματα όρασης, συμπεριληπτική εκπαίδευση, γενικά
σχολεία, πανεπιστήμιο | el |
dc.format.extent | 64 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Τύφλωση | el |
dc.subject | Προβλήματα Όρασης | el |
dc.subject | Συμπεριληπτική Εκπαίδευση | el |
dc.subject | Γενικά Σχολεία | el |
dc.subject | Πανεπιστήμια | el |
dc.subject | Βlind people | el |
dc.subject | Visual impairments | el |
dc.subject | Blind students | el |
dc.subject | blindness | el |
dc.subject | Mainstream schools | el |
dc.subject | Universities | el |
dc.title | Άτομα με προβλήματα όρασης και συμπερίληψη στη γενική εκπαίδευση | el |
dc.title.alternative | Visually impaired people and inclusion in general education | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Sakellari, Evanthia | |
dc.contributor.committee | Σταθοπούλου, Αγάθη | |
dc.contributor.committee | Λάγιου, Αρετή | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Δημόσιας Υγείας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας | el |
dc.contributor.master | Επιδημιολογία και Προαγωγή Υγείας | el |
dc.description.abstracttranslated | According to the WHO, 2.2 billion people worldwide have severe visual impairments,
specifically 19 million children under 15 years of age (WHO, 2023). It is observed that
the number of visually impaired people attending general education classes increases
over the years due to the general educational climate of including people with special
educational needs. The purpose of this study is to identify the difficulties and factors
that prevent the inclusion of visually impaired people in general education schools.
Using the method of systematic literature review, 20 studies were selected that focus
on the difficulties that blind students and students face in education. From the results
of the research, it emerged that the biggest obstacles that blind people face during their
educational journey are the issues of space accessibility with the lack of special
markings that facilitate blind people, the lack of audio books and notes as well as
software specific to blind people, the unqualified teaching staff and a tendency of
unequal acceptance by the teachers and the peer group.
Key words: blindness, visual impairment, inclusive education, mainstream schools,
universities | el |