Εμφάνιση απλής εγγραφής

Άτομα με προβλήματα όρασης και συμπερίληψη στη γενική εκπαίδευση

dc.contributor.advisorΣταθοπούλου, Αγάθη
dc.contributor.authorΝάτση, Ιωάννα
dc.date.accessioned2024-04-02T08:45:09Z
dc.date.available2024-04-02T08:45:09Z
dc.date.issued2024-03-31
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6320
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6156
dc.description.abstractΣύμφωνα με τον ΠΟΥ 2,2 δισεκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως έχουν σοβαρές δυσλειτουργίες όρασης και συγκεκριμένα 19 εκατομμύρια παιδιά κάτω των 15 ετών (WHO, 2023). Παρατηρείται ότι ο αριθμός των ατόμων με προβλήματα όρασης που φοιτούν σε τάξεις γενικής εκπαίδευσης με το πέρασμα των ετών αυξάνεται λόγω του γενικότερου εκπαιδευτικού κλίματος της συμπερίληψης ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι ο εντοπισμός των δυσκολιών και των παραγόντων που εμποδίζουν τη συμπερίληψη σε σχολεία γενικής εκπαίδευσης ατόμων με προβλήματα όρασης. Με τη μέθοδο της συστηματικής βιβλιογραφικής ανασκόπησης επελέγησαν 20 έρευνες που εστιάζουν στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην εκπαίδευση οι τυφλοί μαθητές και φοιτητές. Από τα αποτελέσματα των ερευνών προέκυψε ότι τα μεγαλύτερα εμπόδια που αντιμετωπίζουν τα τυφλά άτομα κατά την εκπαιδευτική τους πορεία είναι τα θέματα προσβασιμότητας χώρου με την έλλειψη ειδικών σημάνσεων που διευκολύνουν την κινητικότητα των τυφλών ατόμων η έλλειψη ηχητικών βιβλίων και σημειώσεων καθώς και ειδικών για τα τυφλά άτομα λογισμικών, το μη καταρτισμένο εκπαιδευτικό προσωπικό και μια τάση μη ισότιμης αποδοχής από τους εκπαιδευτικούς και την ομάδα των συνομηλίκων. Λέξεις κλειδιά: τύφλωση, προβλήματα όρασης, συμπεριληπτική εκπαίδευση, γενικά σχολεία, πανεπιστήμιοel
dc.format.extent64el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΤύφλωσηel
dc.subjectΠροβλήματα Όρασηςel
dc.subjectΣυμπεριληπτική Εκπαίδευσηel
dc.subjectΓενικά Σχολείαel
dc.subjectΠανεπιστήμιαel
dc.subjectΒlind peopleel
dc.subjectVisual impairmentsel
dc.subjectBlind studentsel
dc.subjectblindnessel
dc.subjectMainstream schoolsel
dc.subjectUniversitiesel
dc.titleΆτομα με προβλήματα όρασης και συμπερίληψη στη γενική εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeVisually impaired people and inclusion in general educationel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeSakellari, Evanthia
dc.contributor.committeeΣταθοπούλου, Αγάθη
dc.contributor.committeeΛάγιου, Αρετή
dc.contributor.facultyΣχολή Δημόσιας Υγείαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείαςel
dc.contributor.masterΕπιδημιολογία και Προαγωγή Υγείαςel
dc.description.abstracttranslatedAccording to the WHO, 2.2 billion people worldwide have severe visual impairments, specifically 19 million children under 15 years of age (WHO, 2023). It is observed that the number of visually impaired people attending general education classes increases over the years due to the general educational climate of including people with special educational needs. The purpose of this study is to identify the difficulties and factors that prevent the inclusion of visually impaired people in general education schools. Using the method of systematic literature review, 20 studies were selected that focus on the difficulties that blind students and students face in education. From the results of the research, it emerged that the biggest obstacles that blind people face during their educational journey are the issues of space accessibility with the lack of special markings that facilitate blind people, the lack of audio books and notes as well as software specific to blind people, the unqualified teaching staff and a tendency of unequal acceptance by the teachers and the peer group. Key words: blindness, visual impairment, inclusive education, mainstream schools, universitiesel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές