dc.description.abstract | Στόχος αυτής της εργασίας είναι να διερευνήσει την εφαρμογή του μοντέλου διαπολιτισμικής ενσυναίσθησης στα ελληνικά δημοτικά σχολεία. Προκειμένου να αναλυθεί λεπτομερώς το θέμα αυτό, στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια εννοιολογική αποσαφήνιση της βασικής ορολογίας. Αναλυτικότερα, εξηγούνται οι όροι "πολιτισμός-πολιτισμός", η ταύτιση πολιτισμού και έθνους, τα είδη και οι κατηγορίες του πολιτισμού, ο πολιτισμός ως διαδικασία και η έννοια της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.
Επιπλέον, στο κεφάλαιο 2 υπογραμμίζεται λεπτομερέστερα η έννοια της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Ειδικότερα, γίνεται αναφορά σε μοντέλα αντιμετώπισης της διαφορετικότητας, συγκεκριμένα στο μοντέλο αφομοίωσης, στο μοντέλο ενσωμάτωσης, στο πολυπολιτισμικό μοντέλο, στο αντιρατσιστικό μοντέλο και στη διαπολιτισμική προσέγγιση. Επιπλέον, το κεφάλαιο αναλύει τις προκλήσεις στα σχολεία όσον αφορά τη διαπολιτισμική προσέγγιση.
Επιπλέον, στο κεφάλαιο 3, αναλύεται το κεντρικό ζήτημα της παρούσας διατριβής σχετικά με το μοντέλο διαπολιτισμικής ενσυναίσθησης. Εδώ, πραγματοποιείται βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικά με την έννοια της ενσυναίσθησης, τις διαστάσεις της ενσυναίσθησης, τις διαστάσεις της πολιτισμικής ενσυναίσθησης, τα όρια που υπάρχουν, τις μεθόδους προσέγγισης της πολιτισμικής ενσυναίσθησης και την εκπαίδευση που απαιτείται για την εφαρμογή της.
Στη συνέχεια, το κεφάλαιο 4 επικεντρώνεται στο μεθοδολογικό ερευνητικό μέρος της μελέτης και διερευνά τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τα ερευνητικά ερωτήματα. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζεται η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε στη μελέτη, το μέγεθος του δείγματος, οι μέθοδοι συλλογής δεδομένων και από τη μελέτη προέυψαν τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα.
Λέξεις-κλειδιά: Διαπολιτισμική εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, Ελλάδα, Εκπαιδευτικοί, Ενσυναίσθηση | el |