dc.contributor.advisor | KOKLA, VASILIKI or VASSILIKI | |
dc.contributor.author | Θεοδώρου, Νικολέτα | |
dc.date.accessioned | 2024-04-08T09:58:42Z | |
dc.date.available | 2024-04-08T09:58:42Z | |
dc.date.issued | 2024-03-22 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6418 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6254 | |
dc.description.abstract | Η πτυχιακή εργασία αφορά στη συντήρηση τεσσάρων χαρακτικών έργων , τα οποία ανήκουν στη συλλογή του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου της Αθήνας (Β.Χ.Μ.).
Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας παρουσιάζεται εν συντομία η Ίδρυση του Β.Χ.Μ, η συλλογή χειρογράφων, εντύπων και χάρτινων έργων του και ο ρόλος του μουσείου στην συντήρηση κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα. Ακολουθεί, η αναφορά στην χαρακτική, έπειτα στα Εκκλησιαστικά χαρακτικά και τέλος, στον ρόλο της εκκλησίας στην δημιουργία της πρώτης Σχολής Τεχνών του Νεότερου Ελληνικού κράτους. Επιπρόσθετα, αναφέρεται η έννοια της Συντήρησης τον 20ο αιώνα στην Ελλάδα και γίνεται αναφορά για τις παλαιότερες επεμβάσεις διατήρησης.
Στο πρακτικό κομμάτι της εργασίας περιλαμβάνεται η περιγραφή και τεκμηρίωση της κατάστασης διατήρησης των χαρακτικών έργων και οι συνθήκες διατήρησής τους. Επίσης, πραγματεύονται τα θέματα επεμβατικής συντήρησης των αντικειμένων. Αρχικά, πραγματοποιείται βιβλιογραφική έρευνα σχετικά με τα υλικά και τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται σε βασικές επεμβάσεις συντήρησης. Στην συνέχεια, περιγράφεται η εφαρμογή ορισμένων επεμβάσεων συντήρησης στα τρία χαρακτικά.
Τέλος, εξετάζονται οι τρόποι και τα υλικά αποθήκευσης και παρουσίασης των χαρακτικών έργων. Η μεθοδολογία στο κεφάλαιο αυτό περιλαμβάνει αρχικά τη βιβλιογραφική έρευνα σχετικά με τις μεθόδους παρουσίασης, με ή και χωρίς τη χρήση συγκολλητικών μέσων. Στην συνέχεια, επιλέχθηκαν και προτείνονται οι καταλληλότερες μέθοδοι και υλικά για την ανάρτηση των χαρακτικών της συλλογής του Β.Χ.Μ.. | el |
dc.format.extent | 88 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθήνας | el |
dc.subject | Μελέτη | el |
dc.subject | Συντήρηση | el |
dc.subject | Εκκλησιαστικά Χαρακτικά | el |
dc.subject | Χαρακτικά | el |
dc.subject | Έργα Τέχνης σε Χαρτί | el |
dc.title | Συντήρηση τεσσάρων χαρακτικών του 19ου αιώνα από την συλλογή του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου. Προηγούμενες επεμβάσεις διατήρησης: προβληματισμοί και προτάσεις συντήρησης. | el |
dc.title.alternative | Conservation of four 19th century engravings from the collection of the Byzantine and Christian Museum. Previous conservation interventions: conservation considerations and proposals. | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | CHOULIS, KONSTANTINOS | |
dc.contributor.committee | Karatzani, Anna | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμού | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης | el |
dc.description.abstracttranslated | The thesis concerns the conservation of three engravings, which belong to the collection of the Byzantine and Christian Museum of Athens (B.X.M.).
In the theoretical part of the paper, the Foundation of B.H.M., its collection of manuscripts, forms, paper works and the role of the Museum in conservation during the 20th century are briefly presented. Next, the reference to engraving, then to Ecclesiastical engravings and finally to the role of the church in the creation the first School of Arts in the New Greek state. Additionally, the concept of Conservation in the 20th century in Greece is mentioned and a study is made of the oldest conservation interventions.
The practical part of the work includes the description and documentation of the state of conservation of the engravings and their conservation conditions. It also deals with the issues of invasive maintenance of objects. Initially, a bibliographic research is carried out regarding the materials and methods used in basic maintenance operations. Then, the application of selected conservation interventions to the three engravings is described.
Finally, the methods and materials of storage and presentation of engravings are examined. The methodology in this chapter initially includes the bibliographic research on presentation methods, with or without the use of adhesive media. Subsequently, the most suitable methods and materials for the hanging of the engravings of the BCM collection were selected and proposed. | el |