Εμφάνιση απλής εγγραφής

Δια βίου μάθηση στη τρίτη ηλικία ως ενισχυτικός παράγοντας στη ενεργό γήρανση - συστηματική ανασκόοπηση.

dc.contributor.advisorSakellari, Evanthia
dc.contributor.authorΦρουζή, Ελπινίκη
dc.date.accessioned2024-04-15T08:32:35Z
dc.date.available2024-04-15T08:32:35Z
dc.date.issued2023-10
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6486
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6322
dc.description.abstractΗ έννοια της δια βίου μάθησης στην τρίτη ηλικία απευθύνεται σε άτομα που βρίσκονται στο στάδιο της συνταξιοδότησης, δηλαδή σε ηλικία 60 ετών και άνω. Η δια βίου μάθηση φαίνεται βιβλιογραφικά να έχει πολυάριθμα πλεονεκτήματα καθώς συμβάλει στη διατήρηση της ενεργού συμμετοχής του ατόμου σε αρκετά επίπεδα προκειμένου την επίτευξη της «ενεργού γήρανσης» - αντί για τον όρο «γήρανση», που συνήθως παραπέμπει σε κάτι που οφείλεται σε ανεπάρκεια. Θεωρείται εξίσου με τις άλλες μεθόδους ως μια σημαντική εκπαιδευτική διαδικασία η οποία βοηθάει τους ηλικιωμένους να χρησιμοποιούν το δυναμικό τους, να λαμβάνουν ατομική ικανοποίηση και να έχουν κοινωνική συνεισφορά προάγοντας έτσι και τη βασική φιλοσοφία της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη τρίτη ηλικία. Η παρούσα συστηματική ανασκόπηση είναι μια προσπάθεια να παρουσιαστούν οι φορείς - τα εκπαιδευτικά ιδρύματα κάθε είδους που προάγουν τον όρο της δια βίου μάθηση ως δομές που προωθούν την επιτυχή γήρανση μέσω της βελτίωσης της γνωστικής και ψυχοκοινωνικής λειτουργίας του ατόμου. H ανασκόπηση διενεργήθηκε σύμφωνα με τα Προτιμώμενα Στοιχεία Αναφοράς για Συστηματικές Ανασκοπήσεις και Μετα-ανάλυση (PRISMA) σε διάφορες βάσεις δεδομένων, ενώ, οι όροι αναζήτησης περιλάμβαναν μόνο αγγλική ορολογία με προσπάθεια εστίασης σε μελέτες από το 2010 και μετά. Μεταξύ των μελετών που αναζητήθηκαν, τέσσερις μελέτες πληρούσαν τα κριτήρια ένταξης και αξιολογήθηκαν στην τελική ανασκόπηση. Μέσα απ τις μελέτες διαφάνηκε ότι η μάθηση, τυπική ή άτυπη φαίνεται να έχει καθοριστικό ρόλο στην ζωή των ανθρώπων τρίτης ηλικίας καθώς με τις γνώσεις που αποκτά το άτομο βελτιστοποιεί τις ικανότητές του, ανανεώνει τις γνώσεις του και αποκτά νέες, ενώ, παράλληλα του δίδεται η ευκαιρία αυτό - εκπλήρωσης σε ένα δημοκρατικό περιβάλλον που το δραστηριοποιεί διαδραστικά. Τα άτομα έχουν την ευκαιρία να γεράσουν υγιή και ενεργά συμμετέχοντας σε δραστηριότητες και μπορούν να διατηρήσουν την ενεργό ιδιότητα του πολίτη.el
dc.format.extent44el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΤρίτη ηλικίαel
dc.subjectΔια βίου μάθησηel
dc.subjectΕκπαίδευση ενηλίκωνel
dc.subjectΠρογράμματα επιμόρφωσηςel
dc.subjectΠλεονεκτήματαel
dc.subjectLifelong learningel
dc.subjectElderlyel
dc.subjectActive ageingel
dc.subjectAdult Educationel
dc.titleΔια βίου μάθηση στη τρίτη ηλικία ως ενισχυτικός παράγοντας στη ενεργό γήρανση - συστηματική ανασκόοπηση.el
dc.title.alternativeLifelong Learning in Old Age as an Enhancing Factor in Active Aging - a systematic reviewel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeNotara, Venetia
dc.contributor.committeeΣκαναβή, Κωνσταντίνα
dc.contributor.facultyΣχολή Δημόσιας Υγείαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείαςel
dc.contributor.masterΠροαγωγή υγείας στην τρίτη ηλικίαel
dc.description.abstracttranslatedThe term of lifelong learning in the elderly is addressed to people at the stage of retirement, at the age of 60 years and above. Lifelong learning appears in the literature to have advantages in helping to maintain a person's active participation at sufficient levels to achieve 'active ageing' - rather than the term 'ageing', which usually connotes something due to insufficiency. It is considered equally with the other methods as an important educational process which helps the elderly to use their potential, obtain individual satisfaction and make a social contribution thus promoting the basic philosophy of the European Union's policy on old age. The present systematic review is an attempt to present the agencies, educational institutions of all kinds that promote lifelong learning and funded by universities and government agencies, as the main agents that promote successful aging through the improvement of cognitive function. The review was conducted according to the Preferred Report for Systematic Reviews and Meta-Analysis (PRISMA) in various databases, while the search terms included only English terminology with an attempt to focus on studies from 2010 onwards. Among the studies searched, four studies met the inclusion criteria and were assessed in the final review. Through the studies it concluded that learning, formal or informal, seems to have a decisive role in the lives of elderly people, as with the knowledge that the person acquires, optimizes his abilities, renews his knowledge and acquires new ones, while, at the same time, he is given the opportunity for self-fulfillment in a democratic environment that activates it interactively. Individuals have the opportunity to age healthy and active by participating in activities and can maintain active citizenship.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές