Εμφάνιση απλής εγγραφής

Προαγωγή της ψυχικής υγείας των εφήβων μέσω δημιουργικών μεθόδων

dc.contributor.advisorSakellari, Evanthia
dc.contributor.authorΣελέκος, Νικόλαος
dc.date.accessioned2024-05-17T06:43:57Z
dc.date.issued2024-04-24
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6728
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6564
dc.description.abstractΣκοπός: Διερεύνηση της επίδρασης της αξιοποίησης δημιουργικών μεθόδων και συγκεκριμένα των τεχνών στις παρεμβάσεις που στοχεύουν στην προαγωγή της ψυχικής υγείας των εφήβων. Υλικό – Μέθοδος: Συστηματική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας στη βάση δεδομένων «PubMed», ακολουθώντας τη δήλωση PRISMA 2020. Τα κριτήρια επιλεξιμότητας των άρθρων ήταν τα ακόλουθα: 1) τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες δοκιμές, 2) εύρος ημερομηνίας δημοσίευσης: 1/12/18 – 31/12/23, 3) πληθυσμός-στόχος: έφηβοι ηλικίας 10 – 19 ετών, 4) παρεμβάσεις προαγωγής ψυχικής υγείας με την αξιοποίηση των τεχνών: μουσική, γλυπτική, ζωγραφική, λογοτεχνία, αρχιτεκτονική, χορός, θέατρο και κινηματογράφος. Αποτελέσματα: Στην παρούσα συστηματική ανασκόπηση τα κριτήρια επιλεξιμότητας πληρούσαν 11 μελέτες. Στις μελέτες αυτές, αξιοποιήθηκαν τέχνες μεμονωμένα, σε συνδυασμούς μεταξύ τους ή σε συνδυασμούς με άλλες μεθόδους προαγωγής ψυχικής υγείας, εντός και εκτός του σχολείου. Σε 9 μελέτες πραγματοποιήθηκαν μορφές δημιουργικών εργαστηρίων (workshops) με βάση τις τέχνες. Εκτιμήθηκαν πολλαπλές εκβάσεις, χρησιμοποιώντας πολλαπλά εργαλεία αξιολόγησης. Η συλλογή των δεδομένων στις 8 από τις μελέτες πραγματοποιήθηκε πριν την αρχή και αμέσως μετά το τέλος της παρέμβασης. Υπήρξαν 3 μελέτες, οι οποίες συμπεριέλαβαν επιπλέον στάδιο συλλογής δεδομένων, μερικούς μήνες μετά την παρέμβαση, προκειμένου να αξιολογηθεί η διατήρηση των αποτελεσμάτων. Οι μελέτες έδειξαν ότι οι τέχνες είχαν θετικό αντίκτυπο στην μείωση του άγχους, στον περιορισμό της καταθλιπτικής διάθεσης, στη βελτίωση της ψυχικής ανθεκτικότητας, στη διαχείριση των συναισθημάτων αλλά και στην έκφραση αυτών. Συμπεράσματα: Οι τέχνες αποτελούν ακόμα ένα αποτελεσματικό εργαλείο που μπορεί να ενταχθεί στα προγράμματα προαγωγής της ψυχικής υγείας των εφήβων, τόσο εντός του σχολικού περιβάλλοντος, με την εμπλοκή όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, όσο και στην ευρύτερη κοινότητα.el
dc.format.extent60el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠροαγωγή υγείαςel
dc.subjectΕφηβείαel
dc.subjectΔημιουργικές μέθοδοιel
dc.subjectΔημιουργική ευεξίαel
dc.subjectHealth promotionel
dc.subjectAdolescenceel
dc.subjectCreative methodsel
dc.subjectCreative well-beingel
dc.titleΠροαγωγή της ψυχικής υγείας των εφήβων μέσω δημιουργικών μεθόδωνel
dc.title.alternativeMental health promotion among adolescents with the use of creative methodsel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΛάγιου, Αρετή
dc.contributor.committeeΣταθοπούλου, Αγάθη
dc.contributor.facultyΣχολή Δημόσιας Υγείαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείαςel
dc.contributor.masterΕπιδημιολογία και Προαγωγή Υγείαςel
dc.description.abstracttranslatedObjective: To investigate the effect of the use of creative methods and specifically the arts in interventions aimed at promoting the mental health of adolescents. Material – Method: Systematic review of the literature in the "PubMed" database, following the PRISMA 2020 statement. Eligibility criteria of the articles were the following: 1) randomized controlled trials, 2) publication date range: 1/12/18 – 31/12/ 23, 3) target population: teenagers aged 10 – 19 years, 4) mental health promotion interventions using the arts: music, sculpture, painting, literature, architecture, dance, theater and cinema. Results: In the present systematic review, the eligibility criteria were met by 11 studies. In these studies, the arts were used individually, in combination with each other or in combination with other methods of promoting mental health, inside and outside the school. In 9 studies forms of creative workshops (workshops) based on the arts were carried out. Multiple outcomes were assessed using multiple assessment tools. Data collection in 8 of the studies took place before the start and immediately after the end of the intervention. There were 3 studies, which included an additional data collection phase, some months after the intervention, in order to assess the maintenance of results. Studies have shown that the arts have a positive impact on reducing stress, reducing depression, improving mental resilience, managing emotions and expressing them. Conclusion: The arts are another effective tool that can be included in programs to promote the mental health of adolescents, both within the school environment, with the involvement of all members of the school community, and in the wider community.el
dcterms.embargoTerms12 monthsel
dcterms.embargoLiftDate2025-05-17T06:43:57Z


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές