dc.contributor.advisor | Sakellari, Evanthia | |
dc.contributor.author | Σελέκος, Νικόλαος | |
dc.date.accessioned | 2024-05-17T06:43:57Z | |
dc.date.issued | 2024-04-24 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6728 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6564 | |
dc.description.abstract | Σκοπός: Διερεύνηση της επίδρασης της αξιοποίησης δημιουργικών μεθόδων και
συγκεκριμένα των τεχνών στις παρεμβάσεις που στοχεύουν στην προαγωγή της
ψυχικής υγείας των εφήβων.
Υλικό – Μέθοδος: Συστηματική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας στη βάση δεδομένων
«PubMed», ακολουθώντας τη δήλωση PRISMA 2020. Τα κριτήρια επιλεξιμότητας των
άρθρων ήταν τα ακόλουθα: 1) τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες δοκιμές, 2) εύρος
ημερομηνίας δημοσίευσης: 1/12/18 – 31/12/23, 3) πληθυσμός-στόχος: έφηβοι ηλικίας
10 – 19 ετών, 4) παρεμβάσεις προαγωγής ψυχικής υγείας με την αξιοποίηση των
τεχνών: μουσική, γλυπτική, ζωγραφική, λογοτεχνία, αρχιτεκτονική, χορός, θέατρο και
κινηματογράφος.
Αποτελέσματα: Στην παρούσα συστηματική ανασκόπηση τα κριτήρια επιλεξιμότητας
πληρούσαν 11 μελέτες. Στις μελέτες αυτές, αξιοποιήθηκαν τέχνες μεμονωμένα, σε
συνδυασμούς μεταξύ τους ή σε συνδυασμούς με άλλες μεθόδους προαγωγής ψυχικής
υγείας, εντός και εκτός του σχολείου. Σε 9 μελέτες πραγματοποιήθηκαν μορφές
δημιουργικών εργαστηρίων (workshops) με βάση τις τέχνες. Εκτιμήθηκαν πολλαπλές
εκβάσεις, χρησιμοποιώντας πολλαπλά εργαλεία αξιολόγησης. Η συλλογή των
δεδομένων στις 8 από τις μελέτες πραγματοποιήθηκε πριν την αρχή και αμέσως μετά
το τέλος της παρέμβασης. Υπήρξαν 3 μελέτες, οι οποίες συμπεριέλαβαν επιπλέον
στάδιο συλλογής δεδομένων, μερικούς μήνες μετά την παρέμβαση, προκειμένου να
αξιολογηθεί η διατήρηση των αποτελεσμάτων. Οι μελέτες έδειξαν ότι οι τέχνες είχαν
θετικό αντίκτυπο στην μείωση του άγχους, στον περιορισμό της καταθλιπτικής
διάθεσης, στη βελτίωση της ψυχικής ανθεκτικότητας, στη διαχείριση των
συναισθημάτων αλλά και στην έκφραση αυτών.
Συμπεράσματα: Οι τέχνες αποτελούν ακόμα ένα αποτελεσματικό εργαλείο που μπορεί
να ενταχθεί στα προγράμματα προαγωγής της ψυχικής υγείας των εφήβων, τόσο εντός
του σχολικού περιβάλλοντος, με την εμπλοκή όλων των μελών της σχολικής
κοινότητας, όσο και στην ευρύτερη κοινότητα. | el |
dc.format.extent | 60 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Προαγωγή υγείας | el |
dc.subject | Εφηβεία | el |
dc.subject | Δημιουργικές μέθοδοι | el |
dc.subject | Δημιουργική ευεξία | el |
dc.subject | Health promotion | el |
dc.subject | Adolescence | el |
dc.subject | Creative methods | el |
dc.subject | Creative well-being | el |
dc.title | Προαγωγή της ψυχικής υγείας των εφήβων μέσω δημιουργικών μεθόδων | el |
dc.title.alternative | Mental health promotion among adolescents with the use of creative methods | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Λάγιου, Αρετή | |
dc.contributor.committee | Σταθοπούλου, Αγάθη | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Δημόσιας Υγείας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας | el |
dc.contributor.master | Επιδημιολογία και Προαγωγή Υγείας | el |
dc.description.abstracttranslated | Objective: To investigate the effect of the use of creative methods and specifically the
arts in interventions aimed at promoting the mental health of adolescents.
Material – Method: Systematic review of the literature in the "PubMed" database,
following the PRISMA 2020 statement. Eligibility criteria of the articles were the
following: 1) randomized controlled trials, 2) publication date range: 1/12/18 – 31/12/
23, 3) target population: teenagers aged 10 – 19 years, 4) mental health promotion
interventions using the arts: music, sculpture, painting, literature, architecture, dance,
theater and cinema.
Results: In the present systematic review, the eligibility criteria were met by 11 studies.
In these studies, the arts were used individually, in combination with each other or in
combination with other methods of promoting mental health, inside and outside the
school. In 9 studies forms of creative workshops (workshops) based on the arts were
carried out. Multiple outcomes were assessed using multiple assessment tools. Data
collection in 8 of the studies took place before the start and immediately after the end
of the intervention. There were 3 studies, which included an additional data collection
phase, some months after the intervention, in order to assess the maintenance of results.
Studies have shown that the arts have a positive impact on reducing stress, reducing
depression, improving mental resilience, managing emotions and expressing them.
Conclusion: The arts are another effective tool that can be included in programs to
promote the mental health of adolescents, both within the school environment, with the
involvement of all members of the school community, and in the wider community. | el |
dcterms.embargoTerms | 12 months | el |
dcterms.embargoLiftDate | 2025-05-17T06:43:57Z | |