dc.contributor.advisor | LIARIGKOVINOU, ANGELIKI | |
dc.contributor.author | Καλαμπαλίκη, Ελένη | |
dc.date.accessioned | 2024-05-24T09:30:40Z | |
dc.date.available | 2024-05-24T09:30:40Z | |
dc.date.issued | 2024-03 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6772 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6608 | |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: Οι στάσεις ικανοποίησης από την εργασία αποτελούν πεδίο μεγάλου ενδιαφέροντος για τους ερευνητές της οργανωσιακής συμπεριφοράς και των πρακτικών διαχείρισης των ανθρώπινων πόρων. Σε ορισμένες μελέτες, οι ερευνητές μέσα από το έργο τους διαπίστωσαν ότι η βιβλιογραφία που σχετίζεται με τα κίνητρα των εργαζομένων, τη δέσμευση και την εργασιακή ικανοποίηση δείχνει ότι οι οργανωσιακές στάσεις καθοδηγούνται τόσο από το ατομικό όσο και από το εργασιακό πλαίσιο. Το ερευνητικό ενδιαφέρον για τη συναισθηματική νοημοσύνη αυξάνεται συνεχώς. Ειδικότερα τίθενται ερωτήματα σχετικά με την γνώση που υπάρχει για τη συναισθηματική νοημοσύνη και την ανάπτυξή της σε σχέση με τους επαγγελματίες υγείας.
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνηθεί η συναισθηματική νοημοσύνη των επαγγελματιών υγείας ως ατομικό και οργανωσιακό χαρακτηριστικό στην περίπτωση επαρχιακών νοσοκομείων.
Μέθοδος- Υλικό: Πρόκειται για περιγραφική μελέτη, όπου συμμετείχαν 128 εργαζόμενοι επαρχιακών νοσοκομείων. Συλλέχθηκαν δημογραφικά δεδομένα, όπως το φύλο, η ηλικία, η οικογενειακή κατάσταση και η εκπαιδευτική βαθμίδα. Ενώ, καταγράφηκαν και δεδομένα όπως η θέση ευθύνης, τα έτη προϋπηρεσίας, αλλά και ο βαθμός πνευματικότητας, μέσω του βαθμού θρησκευτικότητας .Το Job Satisfaction Survey ένα αξιόπιστο ερωτηματολόγιο του Spector χρησιμοποιήθηκε για την επαγγελματική ικανοποίηση και αποτελείται από 35 ερωτήματα. Παράλληλα, διανεμήθηκε και το ερωτηματολόγιο Συναισθηματικής Νοημοσύνης των (Wang & Law), όπου σε αυτό εκτιμάται η υπάρχουσα ΣΝ των ερωτώμενων. Για την επιδίωξη τούτου χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα συναισθηματικής νοημοσύνης Emotional Intelligence Scale-WEILS. Η κλίμακα περιλαμβάνει 16 προτάσεις οι οποίες αξιολογούνται σε μια κλίμακα από 1 έως 7.Η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων έγινε με τη βοήθεια του στατιστικού πακέτου SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 25.0 σε επίπεδο στατιστικής σημαντικότητας α=0,05.
Αποτελέσματα: Το ποσοστό ανταπόκρισης στη μελέτη ήταν 98,46%. Στη μελέτη συμμετείχαν 18 άρρενες και 110 γυναίκες. Το 40,6% ανήκαν στην ηλικιακή κατηγορία των 41-50 έτη και το 27,5% στην 51-60 έτη. Η ηλικία των συμμετεχόντων συσχετίστηκε με τον μισθό τους. Το 21,9% της κατηγορίας 41-50 έτη ήταν δυσαρεστημένο με τον μισθό του, ενώ το 5,6% της ηλικιακής κατηγορίας 51-60 ένιωθε ουδετερότητα (ρ=24,17, p=0,002).Τα επίπεδα ΣΝ συσχετίστηκαν με το πως αξιοποιούν τον ελεύθερο χρόνο τους, όπως αθλητικές δραστηριότητες και κοινωνικοί έξοδοι (F= 3,61, p= 0,015 & F= 3,22, p= 0,025, αντίστοιχα).
Συμπεράσματα: Η παρούσα διπλωματική εργασία υπογραμμίζει την επείγουσα και επιτακτική ανάγκη να ενισχυθεί η ικανότητα του προσωπικού των νοσοκομείων ώστε να ανταποκριθεί στις ανάγκες των υπηρεσιών στο μέγιστο δυνατό. Η μελέτη εντόπισε μια σειρά ζητημάτων που σχετίζονται με την επαγγελματική ικανοποίηση και τη ΣΝ τα οποία επηρεάζουν τη διατήρηση του προσωπικού σε αυτά, όπως ο μισθός, οι ανταμοιβές και τα προνόμια. | el |
dc.format.extent | 75 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Συναισθηματική Νοημοσύνη | el |
dc.subject | Εργασιακή Ικανοποίηση | el |
dc.subject | Επαγγελματίες Υγείας | el |
dc.subject | Ανθρώπινο Δυναμικό | el |
dc.subject | Συστήματα Υγείας | el |
dc.subject | Emotional intelligence | el |
dc.subject | Job Satisfaction | el |
dc.subject | Health Professionals | el |
dc.subject | Human resources | el |
dc.subject | Health systems | el |
dc.title | Η Συναισθηματική Νοημοσύνη ως Βασικός Συντελεστής της Υγείας. Επικοινωνιακή Πολιτική και Παράγοντας Επίδρασης στη Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού Υπηρεσιών Υγείας. Μελέτη Περίπτωσης Επαρχιακών Νοσοκομείων | el |
dc.title.alternative | Emotional intelligence as a key factor for health. Communication policy & impact factor in health services human resource management. A Case study of provincial hospitals | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Koulierakis, George | |
dc.contributor.committee | Παπανικολάου, Βασιλική | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Δημόσιας Υγείας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείας | el |
dc.contributor.master | Ηγεσία, Καινοτομια & Πολιτικές Αξίες στην Υγεία | el |
dc.description.abstracttranslated | Introduction: Job satisfaction research is an area of great interest to researchers of organizational behavior and human resource management practices. Other researchers have found that the literature on employee motivation, commitment, and job satisfaction indicates that organizational attitudes are driven by both the individual and the work context. Research interest in emotional intelligence (EI) is constantly increasing, in particular questions are being asked about the knowledge that exists about emotional intelligence and its development in relation to health professionals.
Aim: The aim of the present study was to explore the emotional intelligence of healthcare professionals as an individual and organizational characteristic in the case of provincial hospitals.
Method- Material: This was a descriptive study, where 128 workers of provincial hospitals participated. Demographic data such as gender, age, marital status, and educational level were collected. Meanwhile, data such as the position of responsibility, the experience, but also the degree of spirituality, through the degree of religiosity, were also recorded. Spector's Job Satisfaction Survey questionnaire was used for job satisfaction and consists of 36 questions. At the same time, the Wang & Law Emotional Intelligence questionnaire was distributed. The Emotional Intelligence Scale-WEILS. The scale includes 16 propositions which are evaluated on a scale from 1 to 7. The statistical processing of the data was done with the help of the statistical package SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 25.0 at the level of statistical significance α=0.05.
Results: The study response rate was 98.46%. Eighteen males and 110 females participated in the study. The 40.6% belonged to the age group of 41-50 years and 27.5% to 51-60 years. The age of the participants was correlated with their salary. The 21.9% of the 41-50 age group were dissatisfied with their salary, while 5.6% of the 51-60 age group felt neutral (p=24.17, p=0.002). EI levels were associated with how they use their free time, such as sports activities and social outings (F= 3.61, p= 0.015 & F= 3.22, p= 0.025, respectively).
Conclusions: This thesis highlights the urgent need to strengthen the capacity of hospital staff to respond to service needs. The study identified a number of issues related to job satisfaction and EI that influence staff retention, such as salary, rewards and benefits. | el |