dc.contributor.advisor | Πολίτης, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.author | Γερούδης, Κωνσταντίνος | |
dc.date.accessioned | 2024-05-31T06:23:28Z | |
dc.date.available | 2024-05-31T06:23:28Z | |
dc.date.issued | 2024-05-27 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6815 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6650 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τη προκαταρκτική μελέτη ενός επιβατηγού
οχηματαγωγού πλοίου ανοικτού τύπου το οποίο σχεδιάζεται με σκοπό τη πραγματοποίηση του
δρομολογίου Καβάλα – Σκάλα Πρίνου (Θάσος). Η εργασία περιλαμβάνει την εύρεση των
κύριων διαστάσεων, του εκτοπίσματος και των συντελεστών μορφής με χρήση στατιστικών
δεδομένων από όμοια πλοία. Στη συνέχεια, γίνεται αναλυτικός υπολογισμών των ομάδων
βαρών με χρήση στατιστικών και εμπειρικών μεθόδων με σκοπό την επιβεβαίωση της
επάρκειας του προϋπολογισμένου εκτοπίσματος. Επιπρόσθετα, γίνεται ανάλυση του
πρόσθετου βάρους του πλοίου για την επαλήθευση της απαιτούμενης χωρητικότητάς του.
Πραγματοποιήθηκε σχεδίαση του τρισδιάστατου μοντέλου της γάστρας του πλοίου και σχέδια
γενικής διάταξης, χωρητικότητας. Με χρήση του σχεδίου του χώρου στάθμευσης
καταστρώθηκαν τα σενάρια φόρτωσης και υπολογίσθηκε το κέντρο βάρους του φορτίου.
Γίνεται υπολογισμός των υδροστατικών διαγραμμάτων και με χρήση των παραπάνω
πραγματοποιείται μελέτη άθικτης ευστάθειας του πλοίου και παράλληλα ο έλεγχος
συμμόρφωσης με τους κανονισμούς για πλοία κατηγορίας V σύμφωνα με την Ελληνική
νομοθεσία. Στη συνέχεια, με χρήση του πατρικού πλοίου και των κανονισμών,
πραγματοποιείται διαστασιολόγηση και έλεγχος τάσεων της μέσης τομής. Επίσης, έγινε
υπολογισμός της αντίστασης με χρήση συστηματικών σειρών στη ταχύτητα υπηρεσίας και
δοκιμών. Τέλος, με χρήση της αντίστασης υπολογίσθηκε η βέλτιστη έλικα από τη συστηματική
σειρά Wageningen B - Series και πραγματοποιήθηκε η σχεδίασή της. | el |
dc.format.extent | 160 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Μελέτη πλοίου | el |
dc.subject | Στατιστικές μέθοδοι | el |
dc.subject | Άφορτο σκάφος | el |
dc.subject | Τρισδιάστατο μοντέλο | el |
dc.subject | Σχέδιο γενικής διάταξης | el |
dc.subject | Σχέδιο χωρητικότητας | el |
dc.subject | Σενάρια φόρτωσης | el |
dc.subject | Υδροστατικοί υπολογισμοί | el |
dc.subject | Έλεγχος ευστάθειας | el |
dc.subject | Διαστασιολόγηση | el |
dc.subject | Έλεγχος αντοχής | el |
dc.subject | Αντίσταση πλοίου | el |
dc.subject | Έλικα | el |
dc.subject | Ship design | el |
dc.subject | Statistical methods | el |
dc.subject | Lightship | el |
dc.subject | Three-dimensional model | el |
dc.subject | General arrangement plan | el |
dc.subject | Capacity plan | el |
dc.subject | Loading scenarios | el |
dc.subject | Hydrostatic calculations | el |
dc.subject | Stability check | el |
dc.subject | Scantlings | el |
dc.subject | Yielding check | el |
dc.subject | Ship resistance | el |
dc.subject | Propeller | el |
dc.title | Προμελέτη επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου | el |
dc.title.alternative | Preliminary design of a ro-ro passenger vessel | el |
dc.type | Διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Θεοδουλίδης, Αλέξανδρος | |
dc.contributor.committee | Mazarakos, Thomas | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών | el |
dc.description.abstracttranslated | The present thesis deals with the preliminary study of an open-type passenger ferry which is
designed to operate the route Kavala - Skala Prinos (Thassos). The work includes the
determination of the main dimensions, displacement and form factors using statistical data from
similar ships. Also, an analytical calculation of the weight groups is performed using statistical
and empirical methods in order to confirm the accuracy of the estimated geometrical
displacement. In addition, the deadweight of the ship is analyzed to verify the required capacity
of the ship’s cargo. A three-dimensional model of the ship's hull was designed and general
arrangement, capacity drawings were carried out. Using the parking area drawing, the loading
scenarios were constructed and the load centers of the payload were calculated. Hydrostatic
diagrams are calculated and using all the above, an intact stability study of the ship is carried
out and the compliance of the ship with the regulations for class V ships according to the Greek
legislation is checked. Furthermore, using the parent ship and the scantlings required from
regulations, a midship drawing was created and yielding check of the middle section is carried
out. In addition, the resistance was calculated using systematic series at service speed and trials
speed. Finally, using the resistance, the optimum propeller was selected from the Wageningen
B – Series and was designed. | el |