dc.contributor.advisor | Ξανθοπούλου, Ζωή | |
dc.contributor.author | Τημενίδου, Ελένη | |
dc.date.accessioned | 2024-07-15T07:06:48Z | |
dc.date.available | 2024-07-15T07:06:48Z | |
dc.date.issued | 2024-07-01 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7042 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6876 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στη διερεύνηση της σχέσης μεταξύ πόλης και κινηματογράφου. Οι πρώτες μητροπόλεις δημιουργήθηκαν σχεδόν ταυτόχρονα με την εφεύρεση του κινηματογράφου γεγονός που καθιστά την σχέση τους αμφίδρομη καθώς σκηνοθέτες εμπνεύστηκαν για τις ταινίες τους από την πόλη και το αστικό τοπίο. Μελετάται ο γερμανικός κινηματογράφος στην Δημοκρατία της Βαϊμάρης με την Γερμανία να βρίσκεται σε δυσχερή θέση μετά από τον Α παγκόσμιο πόλεμο και να προσπαθεί να αλλάξει την κατάσταση που βιώνει και στη συνέχεια διερευνάται το καλλιτεχνικό κίνημα του Γερμανικού εξπρεσιονισμού από την γέννηση του έως την επιρροή που ασκεί μέχρι και σήμερα στον σύγχρονο κινηματογράφο. Παρουσιάζονται ταινίες που ανήκουν στο κίνημα του Γερμανικού εξπρεσιονισμού με έμφαση την ταινία “Metropolis” του Fritz Lang. Η δυστοπική οπτική του Fritz Lang στην ταινία “Metropolis” μας επιτρέπει να κατανοήσουμε την απογοήτευση, το φόβο και το άγχος των ανθρώπων που προκύπτει από την πολιτική εξέλιξη της Γερμανίας και οδηγεί τους ανθρώπους στην απομόνωση και σε μια μηδενιστική αντίληψη. Σκοπός τους είναι να έρθουν σε ρήξη με το παρελθόν και να ανοίξουν τον δρόμο για κάτι νέο. | el |
dc.format.extent | 51 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Μοντερνισμός | el |
dc.subject | Πόλη | el |
dc.subject | Κινηματογράφος | el |
dc.subject | Μεσοπόλεμος | el |
dc.subject | Γερμανικός εξπρεσιονισμός | el |
dc.title | Η κινηματογραφική πόλη του Μεσοπολέμου και ο Γερμανικός Εξπρεσιονισμός | el |
dc.title.alternative | The cinematic city of the interwar period and German expressionism | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Καράμπελας, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.committee | Νικολαΐδου, Ελένη | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμού | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών | el |
dc.description.abstracttranslated | The first metropolises were created almost simultaneously with the invention of cinema, a fact that makes their relationship important and as directors were inspired for their films by the city and the urban landscape. This is how the relationship between city and cinema was born. The present thesis aims at investigating this relationship and also at the presentation of the city in the films of the interwar period, either playing a leading role or secondary one, German cinema in the Weimar Republic is studied with Germany in a difficult position after the war and trying to change the situation it is experiencing and then the artistic movement of German Expressionism is explored from its birth to its influence until today in modern cinema. Films belonging to the German expressionism movement are presented, with an emphasis on the film "Metropolis" by Fritz Lang. Fritz Lang's dystopian perspective in the film “Metropolis” allows us to understand people's frustration, fear and anxiety resulting from Germany's political development and leading people to isolation. Their purpose is to break with the past and pave the way for something new. | el |