dc.contributor.advisor | Nikolaou, Grigoris | |
dc.contributor.author | Καββαδίας, Αθανάσιος | |
dc.date.accessioned | 2024-07-29T09:50:44Z | |
dc.date.available | 2024-07-29T09:50:44Z | |
dc.date.issued | 2024-07 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7244 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7076 | |
dc.description.abstract | Η μεγάλη πρόοδος στον τομέα της μηχανικής μάθησης που σημειώνεται τα τελευταία χρόνια κατέστησε δυνατή την ανάπτυξη μοντέλων ικανών να παράγουν περιεχόμενο όπως εικόνες, video, µμουσική, κείμενο. Η δημιουργικότητα, µέχρι την εμφάνιση της
Γενετικής Τεχνητής Νοημοσύνης, ήταν µια καθαρά ανθρώπινη δραστηριότητα. Πολλοί καλλιτέχνες έχουν αρχίσει να πειραματίζονται µε τα νέα εργαλεία και να παράγουν έργα τέχνης. Σκοπός της εργασίας είναι να διερευνήσει τη δυναμική σχέση που
αναπτύσσεται μεταξύ καλλιτεχνών και τεχνητής νοημοσύνης, τις δυνατότητες αλλά και τους περιορισμούς στην έκφραση που παρουσιάζονται. Ακόμη να διερευνήσει τις ομοιότητες αλλά και διαφορές που παρατηρούνται κατά τη διαδικασία παραγωγής ενός
τεχνουργήματος και επιχειρείται η σύγκριση του τρόπου αντίληψης του εξωτερικού περιβάλλοντος µμεταξύ ανθρώπου και μηχανικής ευφυίας. Ακόμη εκθέτει τον τρόπο που βιώνει ο άνθρωπος ένα έργο τέχνης, την πνευματική σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ δημιουργού - θεατή, το τι συνιστά έργο τέχνης και διερευνά το αν η Γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη αυτοματοποιεί την τέχνη, εν προκειμένω τις οπτικές τέχνες όπως είναι η εικονογράφηση ή αποτελεί εργαλείο στη διάθεση των δημιουργών. Η ορθή χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης δύναται να φέρει θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία και να την ωφελήσει µε διάφορους τρόπους. Ωστόσο ταυτόχρονα εγείρονται και µια σειρά ηθικών ζητημάτων από την κακοπροαίρετη ή απρόσεκτη χρήση της. Στην παρούσα εργασία, εκτίθενται ορισμένα από αυτά όπως παραπληροφόρηση, στερεότυπα και διακρίσεις, καταπάτηση πνευματικών δικαιωμάτων και εκμετάλλευση προσωπικών δεδομένων αλλά και οι πιθανές αρνητικές επιπτώσεις στην αγορά εργασίας. Επίσης παρουσιάζονται και ορισμένες νέες προοπτικές που διαφαίνεται ότι δημιουργούνται από την υιοθέτηση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης και πιο
συγκεκριμένα για τους απασχολούμενους στα δημιουργικά επαγγέλματα τους οποίους αφορά άµεσα η Γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη. | el |
dc.format.extent | 67 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη | el |
dc.subject | Τεχνητή νοημοσύνη | el |
dc.subject | Generative artificial intelligence | el |
dc.subject | Δημιουργικότητα | el |
dc.subject | Ηθικά ζητήματα | el |
dc.subject | Εικονογράφηση | el |
dc.title | Σύντηξη τεχνολογίας και δημιουργικότητας: εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στην εικονογράφηση | el |
dc.title.alternative | Integration of technology and creativity: applications of artificial intelligence in illustration | el |
dc.type | Διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Βασιλειάδου, Σουλτάνα | |
dc.contributor.committee | Drosos, Christos | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής | el |
dc.description.abstracttranslated | The significant progress in the field of machine learning in recent years has made it possible to develop models capable of producing content such as images, video, music, and text. Creativity, until the emergence of Generative Artificial Intelligence, was a purely human activity. Many artists have started experimenting with these tools and producing works of art. The purpose of this work is to investigate the dynamic relationship that develops between artists and artificial intelligence, the possibilities as well as the limitations in expression that arise. It also aims to explore the similarities and differences observed during the process of creating an artifact and attempts to compare the perception of the external environment between humans and machine
intelligence. Furthermore, it examines how humans experience a work of art, the spiritual relationship that develops between creator and viewer, what constitutes a work of art, and investigates whether Generative Artificial Intelligence automates art, in this
case, visual arts such as illustration, or serves as a tool at the disposal of creators. The proper use of Artificial Intelligence can have a positive impact on society and benefit it in various ways. However, a range of ethical issues also arises from its malicious or careless use. In this work, some of these issues are presented, such as misinformation, stereotypes and discrimination, infringement of intellectual property rights, and exploitation of personal data, as well as the potential negative impacts on the
labor market. Additionally, some new prospects are presented that seem to be emerging from the adoption of Artificial Intelligence tools, specifically for those employed in creative professions, who are directly affected by Generative Artificial Intelligence. | el |