dc.contributor.advisor | Γεροστάθης, Θεόδωρος | |
dc.contributor.author | Ρούσσου, Ευαγγελία | |
dc.date.accessioned | 2024-07-30T07:13:23Z | |
dc.date.available | 2024-07-30T07:13:23Z | |
dc.date.issued | 2024-07-23 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7254 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7086 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζεται η παραμετρική σχεδίαση μικρού σκάφους
τύπου Rigid Inflatable Boat (RIB), το οποίο υπάγεται στην γενικότερη κατηγορία των
ολισθακάτων που διαθέτουν βαθμίδα (step planning hull). Η γεωμετρική μορφολογία του
παραμετρικού μοντέλου της γάστρας βασίστηκε σε πατρικό πλοίο που παρουσιάζεται στην
εργασία (Vitiello, 2022). Σε πρώτη φάση με σκοπό την κατανόηση της γεωμετρίας και των
απαραίτητων σχεδιαστικών παραμέτρων, αποτυπώθηκε το πατρικό σκάφος με αναλυτικές
καμπύλες, διατηρώντας τον ελάχιστο αριθμό των απαιτούμενων σημείων ελέγχου. Στη
συνέχεια γίνεται ανάλυση των γεωμετρικών παραμέτρων και της μεθοδολογίας σχεδιασμού
του μοντέλου έτσι ώστε να ικανοποιούνται όλοι οι γεωμετρικοί περιορισμοί που επιβάλλονται
από τη μορφολογία. Η υλοποίηση του παραμετρικού μοντέλου πραγματοποιήθηκε με χρήση
της οπτικής γλώσσας προγραμματισμού του Grasshopper®, (επέκταση του λογισμικού
Rhinoceros®), επιτρέποντας την ευέλικτη προσαρμογή και αλλαγή των χαρακτηριστικών του
σκάφους. Εν συνεχεία, πραγματοποιείται προσέγγιση του πατρικού σκάφους με το
παραμετρικό μοντέλο, με χρήση αλγορίθμου βελτιστοποίησης ελαχιστοποιώντας την μεταξύ
τους απόκλιση. Ολοκληρώνοντας, ακολουθεί αξιολόγηση της προσέγγισης, με
πλεγματοποίηση αυτής και μέτρηση της εγγύτητας των κόμβων του πλέγματος στην επιφάνεια
του πατρικού σκάφους. Από τη σύγκριση των υδροστατικών μεγεθών και της απόστασης των
κόμβων, διαπιστώνεται η καταλληλότητα του παραμετρικού μοντέλου. | el |
dc.format.extent | 110 | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Παραμετρική σχεδίαση σκάφoυς | el |
dc.subject | Rigid Inflatable Boat (RIB) | el |
dc.subject | Μικρά σκάφη | el |
dc.subject | Grasshopper | el |
dc.subject | Καμπύλες Bézier | el |
dc.subject | Επιφάνειες Bézier | el |
dc.subject | Προσέγγιση γεωμετρίας | el |
dc.title | Παραμετρική σχεδίαση μικρού σκάφους | el |
dc.title.alternative | Parametric small craft design | el |
dc.type | Διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Πέππα, Σοφία | |
dc.contributor.committee | Πολίτης, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών | el |
dc.description.abstracttranslated | The current thesis focuses on the parametric design of a small craft of type Rigid Inflatable
Boat (RIB), which falls under the boarder category of step planning hulls. The geometric
morphology of the parametric model of the hull is based on a parent craft presented in (Vitiello,
2022). First the prototype hull has been redesigned by using analytical curves maintaining a
minimum number of necessary control points. Subsequently, an analysis of the geometric
parameters and design methodology is conducted to satisfy all geometric constraints that are
imposed by morphology. The parametric model is implemented by using the visual
programming language Grasshopper®, (a plugin of CAD software Rhinoceros®) which
provides a flexible fit of parameters, giving different characteristics to the ship’s form. After
that, the parent vessel is approximated with the parametric model using an optimization
algorithm who minimizes the deviation between them. Finally, the approach is evaluated by
meshing and measuring the proximity of the mesh nodes to the surface of the parent hull. By
comparing the hydrostatics and the distance of the nodes, the suitability of the parametric model
is confirmed. | el |