dc.contributor.advisor | Ανδρή, Ελισσάβετ | |
dc.contributor.author | Γιαννιού, Πελαγία Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2024-09-13T07:56:01Z | |
dc.date.available | 2024-09-13T07:56:01Z | |
dc.date.issued | 2024-07-25 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7422 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7254 | |
dc.description.abstract | Η σεξουαλική βία εναντίον εφήβων και ενηλίκων είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα και αποτελεί μια από τις πιο σοβαρές παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων (Abrahams N. et al., 2014; García-Moreno C., 2013). Η νεαρή ενήλικη ζωή, είναι μια ευαίσθητη χρονική περίοδος, η οποία διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στην μετέπειτα ενήλικη ζωή του ατόμου. Παγκόσμια στατιστικά δεδομένα, υποδεικνύουν ότι ένα σημαντικό ποσοστό κυρίως στο νεαρό γυναικείο πληθυσμό βιώνουν κάποιας μορφής σεξουαλικής βίας κατά το διάστημα που φοιτούν στο πανεπιστήμιο (Sarah McMahon et al., 2015). Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, ένα ευρύ φάσμα σωματικών και ψυχολογικών επιπτώσεων (Jina R. et al., 2013). Τα προγράμματα παρεμβάσεων παρευρισκομένων (bystander intervention programs) αποτελoύν καθοριστικής σημασίας στρατηγική για την πρόληψη της σεξουαλικής βίας. O σχεδιασμός και η υλοποίηση προγραμμάτων παρέμβασης παρευρισκομένων στην κοινότητα μπορεί να βοηθήσει τους νεαρούς ενήλικες να αντιδράσουν, να είναι πιο ενεργοί για την αποτροπή φαινομένων σεξουαλικής βίας. Η παρούσα συστηματική ανασκόπηση είχε στόχο την αναζήτηση προγραμμάτων που χρησιμοποιούν τις παρεμβάσεις αυτές σε νεαρούς ενήλικες, για την πρόληψη της σεξουαλικής βίας. Το χρονολογικό εύρος της αναζήτησης ήταν από το 2013 έως το 2023 στις βάσεις δεδομένων Pubmed και Scopus, σύμφωνα με τη μέθοδο Prisma (Matthew J. Page et al., 2020). | el |
dc.format.extent | 56 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Προγράμματα παρέμβασης | el |
dc.subject | Πρόληψη | el |
dc.subject | Επίδραση Παρευρισκομένων | el |
dc.subject | Νεαρός Ενήλικας | el |
dc.subject | Σεξουαλική Βία | el |
dc.subject | Sexual violence | el |
dc.subject | Adolescents | el |
dc.subject | Adults | el |
dc.title | Προγράμματα παρέμβασης για την πρόληψη σεξουαλικής βίας νεαρών ενηλίκων δια μέσου της επίδρασης παρευρισκομένων | el |
dc.title.alternative | Bystander intervention programs for prevention of sexual violence in young adults | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Λάγιου, Αρετή | |
dc.contributor.committee | Ανδρή, Ελισσάβετ | |
dc.contributor.committee | Σωτηροπούλου, Πηνελόπη | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Δημόσιας Υγείας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας | el |
dc.contributor.master | Επιδημιολογία και Προαγωγή Υγείας | el |
dc.description.abstracttranslated | Sexual violence against adolescents and adults is a global problem and constitutes one of the most serious human rights violations (Abrahams N. et al., 2014; García-Moreno C., 2013). Young adulthood is a sensitive period of time that plays an important role in later adulthood. Global statistical data indicate that a significant percentage of the young female population in particular experience some form of sexual violence while attending university (Sarah McMahon et al., 2015). This results in a wide range of physical and psychological effects (Jina R. et al., 2013). Bystander intervention programs are a key strategy for preventing sexual violence. The design and implementation of bystander intervention programs in the community can help young adults to react, to be more active to prevent the phenomenon of sexual violence. This systematic review aimed to look for programs that use these interventions in young adults to prevent sexual violence. The chronological range of the search was from 2013 to 2023 in the Pubmed and Scopus databases, according to the Prisma method (Matthew J. Page et al., 2020). | el |