dc.contributor.advisor | Ρωμούδη, Ελένη | |
dc.contributor.advisor | Φωκίδου, Θεοδοσία | |
dc.contributor.author | Δριμάκη, Μιχαέλα | |
dc.date.accessioned | 2024-09-20T10:14:03Z | |
dc.date.available | 2024-09-20T10:14:03Z | |
dc.date.issued | 2024-09-18 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7444 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7276 | |
dc.description.abstract | Οι τελευταίες δύο δεκαετίες μπορούν αδιαμφισβήτητα να χαρακτηριστούν από ταχύτατη εξέλιξη και συνεχείς αλλαγές σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας. Η παγκοσμιοποίηση και η τεχνολογία, που έχουν εγκατασταθεί στη ζωή μας, δημιουργούν ένα κλίμα αμέτρητων ευκαιριών, αλλά ταυτόχρονα και έντονης πίεσης, λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού. Μεγάλες επωνυμίες και αλυσίδες πραγματοποίησαν το πρώτο βήμα, προκειμένου να επιτύχουν το μέγιστο αποτέλεσμα της προώθησης των προϊόντων τους, εξαπλώνοντας την ιδέα αυτή σε όλο τον κόσμο, παρασύροντας με τη σειρά τους μικρότερους επιχειρηματίες. Αυτό το πάτημα ώθησε τις μικρότερες επιχειρήσεις να διαμορφώσουν χώρους, οι οποίοι εκτός από την πώληση προϊόντων, προσφέρουν και μια εμπειρία στον καταναλωτή.
Η ανάμειξη της έννοιας της «εμπειρίας» μέσα στην καταναλωτική κουλτούρα εμφανίζεται εντονότερα στα αναδυόμενα καταστήματα (pop-up stores). Πρόκειται για μια κατηγορία βιωματικών και εφήμερων καταστημάτων, με ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα, που εκτός από το βασικό μέλημά τους, την προώθηση μια επωνυμίας και κατ’ επέκταση την αύξηση των πωλήσεων- αποτελούν και πηγή έμπνευσης για τους καταναλωτές, λόγω του μοναδικού σχεδιασμού τους. Η αγοραπωλησία, δεν είναι πλέον μια απρόσωπη και μηχανική διαδικασία, αλλά μια ευκαιρία για τον επισκέπτη να βιώσει μια ξεχωριστή εμπειρία που θα τον αφυπνίσει αισθητικά.
Στην παρούσα εργασία εξετάζεται το pop-up κατάστημα ως εφήμερη κατασκευή που λειτουργεί παράλληλα ως χώρος εμπειριών βιωματικού μάρκετινγκ. Σκοπός είναι ο σχεδιασμός ενός αναδυόμενου καταστήματος για την προώθηση της σειράς προϊόντων «Greek Yogurt» της εταιρείας φυσικών καλλυντικών KORRES. Στόχος είναι μια μοναδική σχεδιαστική λύση που θα αναδείξει και θα ενισχύσει την εταιρική ταυτότητα και θα προσελκύσει το ενδιαφερόμενο κοινό μέσω του βιωματικού στοιχείου.
Έπειτα από εκτενή έρευνα έγκριτης βιβλιογραφίας και υπαρχουσών προσεγγίσεων, καθώς και ποιοτική έρευνα για τη συλλογή στοιχείων που δεν μπορούν να παρατηρηθούν και να μετρηθούν άμεσα, διαμορφώθηκε το θεωρητικό υπόβαθρο στο οποίο στηρίχθηκε η σχεδιαστική πρόταση. Το experiential pop-up store με τον τίτλο into circles της επωνυμίας KORRES, αποτελεί σημείο συνάντησης για τους λάτρεις των φυσικών ελληνικών προϊόντων. Εδώ ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να δοκιμάσει και να αγοράσει τα ιδανικά γι’ αυτόν προϊόντα, να γευτεί και να απολαύσει παγωμένο γιαούρτι στους κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους εντός ή εκτός του pop-up store, αλλά και να λάβει αναμνηστικές φωτογραφίες στο photobooth. Η αισθητική του χώρου πηγάζει από την οπτική ταυτότητα της επωνυμίας, «ενσωματώνεται» με τον περιβάλλοντα χώρο και αποτελεί ιδανικό σημείο δημιουργίας περιεχομένου για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ταυτόχρονα, οι λειτουργίες/χρήσεις του αναδυόμενου καταστήματος προκύπτουν από τις ανάγκες και προτιμήσεις του στοχοθετημένου κοινού του καταστήματος αλλά και της ίδιας της εταιρείας.
Έτσι, δημιουργείται ένας χώρος στον οποίο εντάσσονται πολλές χρήσεις, ξεφεύγοντας από τον συνηθισμένο τύπο λιανικής, και μέσω του διαδραστικού στοιχείου δημιουργείται θετική εντύπωση για το brand, προσελκύονται περισσότεροι δυνητικοί πελάτες και ξεχωρίζει ανάμεσα σε αντίστοιχες επωνυμίες του ανταγωνισμού. | el |
dc.format.extent | 96 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Αναδυόμενο κατάστημα | el |
dc.subject | Εφήμερη αρχιτεκτονική | el |
dc.subject | Εμπειρία χρήστη | el |
dc.subject | Βιωματικό μάρκετινγκ | el |
dc.subject | Οπτική ταυτότητα | el |
dc.subject | Branding | el |
dc.title | Into Circles - Σχεδιασμός pop-up καταστήματος για τη σειρά «Greek Yogurt» της ελληνικής εταιρίας φυσικών καλλυντικών KORRES | el |
dc.title.alternative | Into Circles - Pop-up store design for the "Greek Yogurt" product line of the Greek natural cosmetics company KORRES | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Πόλη, Μαρία | |
dc.contributor.committee | Μαρνέλλος, Δημήτριος | |
dc.contributor.committee | Φωκίδου, Θεοδοσία | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμού | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής | el |
dc.description.abstracttranslated | The past two decades can undoubtedly be characterized by rapid development and continuous changes in all areas of everyday life. Globalization and technology, which have settled into our lives, create a climate of countless opportunities, but at the same time intense pressure due to the high level of competition. Large brands and chains have taken the first step to achieve the maximum effect of promoting their products, spreading this idea around the world, in turn enticing smaller entrepreneurs. This push prompted smaller businesses to form spaces that, in addition to selling products, offer a consumer experience.
The integration of the concept of 'experience' within consumer culture is most apparent in pop-up stores, a category of experiential and ephemeral, human-centric stores that, apart from their main concern - promoting a brand and thus increasing sales - are also a source of inspiration for consumers due to their unique design. Buying and selling is no longer an impersonal and automated process, but an opportunity for the visitor to have a unique experience that will awaken him or her aesthetically.
This thesis examines the pop-up shop as an ephemeral construction that also functions as a space for experiential marketing experiences. The aim is to design a pop-up store to promote the product line "Greek Yogurt" of the natural cosmetics company KORRES. The goal is to create a unique design solution that will highlight and enhance the corporate identity and attract the interested audience through the experiential element.
After extensive research of reputable references and existing approaches, as well as qualitative research to collect data that cannot be observed and measured directly, the theoretical background on which the design proposal was based was formulated. The experiential pop-up store entitled into circles of the KORRES brand is a meeting point for lovers of natural Greek products. Here, visitors have the opportunity to try and buy the ideal products for them, to taste and enjoy frozen yoghurt in the appropriately designed areas inside or outside the pop-up store, and to take souvenir photos at the photobooth. The aesthetics of the space stems from the visual identity of the brand, is "integrated" with the surrounding area and is an ideal point for creating content for social media. At the same time, the functions/uses of the pop-up store are derived from the needs and preferences of the store's targeted audience and the company itself.
Thus, a space is created in which many uses are integrated, escaping from the usual type of retail, and through the interactive element a positive impression of the brand is created, more potential customers are attracted and it stands out among similar brands of the competition. | el |