Show simple item record

Προγράμματα προαγωγής ψυχικής υγείας σε δημοτικά σχολεία, κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, για την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας και των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών: Μια ανασκόπηση

dc.contributor.advisorKoulierakis, George
dc.contributor.authorΕυθυμιάδου, Μαρία Ελένη
dc.date.accessioned2024-10-08T07:57:10Z
dc.date.issued2024-09-26
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7606
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7438
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η πανδημία COVID-19 επέφερε τεκτονικές μεταβολές στην παιδαγωγική κονίστρα καταδεικνύοντας την ανάγκη σχεδιασμού και υλοποίησης παρεμβάσεων που επικεντρώνονται στην ανάπτυξη της ψυχικής ανθεκτικότητας, καθώς και στην προαγωγή των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών δημοτικής εκπαίδευσης. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να προσδιοριστεί εάν τα προγράμματα προαγωγής ψυχικής υγείας, επικεντρωμένα στην προώθηση προστατευτικών παραγόντων, που έγιναν κατά τη διάρκεια της πανδημίας σε δημοτικά σχολεία, ανά τον κόσμο, ενίσχυσαν την ψυχική ανθεκτικότητα και τις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες, σε μαθητές ηλικίας 6-12 ετών. Μέθοδος: Στην παρούσα διπλωματική εργασία ακολουθήθηκε μεθοδολογία βιβλιογραφικής ανασκόπησης, δια αναζήτησης κατάλληλων βιβλιογραφικών αναφορών σε ψηφιακά αποθετήρια όπως το Google Scholar, το PubMed, το Consensus, το ERIC, από τον Ιανουάριο του 2024 ως τον Ιούλιο του ιδίου έτους. Αναζητήθηκαν άρθρα, δημοσιευμένα σε επιστημονικά περιοδικά από το 2020 ως σήμερα. Ιδιαίτερα, τέθηκαν κριτήρια ένταξης και αποκλεισμού, ώστε εν τέλει να συμπεριληφθούν έξι (6) άρθρα, εκ των οποίων τελέστηκε η σύνθεση των ερευνητικών δεδομένων. Αποτελέσματα: Μέσα από την σύνθεση των ερευνητικών δεδομένων προέκυψε πως καταρχάς η πανδημία φαίνεται να έχει σοβαρά αρνητικά απότοκα στην προαγωγή της ψυχικής ανθεκτικότητας, καθώς και της κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών δημοτικής εκπαίδευσης. Εντούτοις, η σχεδίαση και υλοποίηση ψυχοκοινωνικών και ψυχολογικών παρεμβάσεων στήριξης με ποικίλους τρόπους (στήριξη από ειδικούς, προγράμματα σωματικής άσκησης, αλληλοδιδακτικές μέθοδοι κ.ο.κ.) εν τέλει αποτελούν θετικές μεθόδους δόμησης και ενίσχυσης της ανθεκτικότητας, παράλληλα με την ψυχοθεραπεία, την τέλεση ασύγχρονων προγραμμάτων καθώς και τη στήριξη του θεσμού της οικογένειας. Συμπεράσματα: Μέσα από την ανασκόπησης της βιβλιογραφίας προκύπτει πως η υλοποίηση προγραμμάτων ψυχικής υγείας αποτελεί σημαντική συνιστώσα της Δημόσιας Υγείας στον τομέα της πρόληψης. Ο σχεδιασμός και υλοποίηση ψυχοκοινωνικών και ψυχολογικών προγραμμάτων στήριξης της ψυχικής ανθεκτικότητας, καθώς και της κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών αποτελεί κομβικό στάδιο της εξασφάλισης της ομαλής τους ανάπτυξης κατά περιόδους υγειονομικών κρίσεων, όπως αυτή της πανδημίας. Πολλώ δε μάλλον, η διαπίστωση της αποτελεσματικότητας τέτοιων προγραμμάτων αποτελεί εχέγγυο για την περεταίρω ανάπτυξη και εφαρμογή τους στα πλαίσια στενής και αγαστής συνεργασίας παιδαγωγών και επαγγελματιών ψυχικής υγείας.el
dc.format.extent66el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectCovid-19 pandemicel
dc.subjectΠαιδιά Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
dc.subjectΨυχική Ανθεκτικότηταel
dc.subjectΠανδημίαel
dc.subjectPrimary school childrenel
dc.subjectMental resilienceel
dc.titleΠρογράμματα προαγωγής ψυχικής υγείας σε δημοτικά σχολεία, κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, για την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας και των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών: Μια ανασκόπησηel
dc.title.alternativeReview of mental health promotion programmes conducted in primary schools during the pandemic, focused on strengthening children’s resilience and social and emotional skills.el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeKornarou, Eleni
dc.contributor.committeeMerakou, kyriakoula
dc.contributor.facultyΣχολή Δημόσιας Υγείαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείαςel
dc.contributor.masterΔημόσιας Υγείαςel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: The COVID-19 pandemic brought tectonic changes to the pedagogical counterpoint, demonstrating the need to design and implement interventions that focus on the development of mental resilience, as well as the promotion of social and emotional skills of primary school children. Purpose: The aim of this thesis is to investigate and possibly demonstrate the effectiveness of psychosocial and psychological interventions in primary school children, in the context of building psychological resilience, as a protective factor against psychosocial stressors, such as the advent of the COVID-19 pandemic. Methods: In this thesis, a bibliographic review methodology was followed, searching for appropriate literature references in digital repositories such as Google Scholar, PubMed, Consensus, ERIC, from January 2024 to July of the same year. Articles published in peer-reviewed journals from 2020 to the present were searched. In particular, inclusion and exclusion criteria were set to ultimately include six (6) articles, from which the synthesis of research data was performed. Results: Through the synthesis of the research data, it emerged that firstly, the pandemic seems to have serious negative consequences on the promotion of mental resilience, as well as social and emotional development of primary school children. However, the design and implementation of psychosocial and psychological support interventions in a variety of ways (specialist support, physical exercise programmes, peer education, etc.) are ultimately positive methods of building and strengthening resilience, alongside psychotherapy, asynchronous programmes and support for the family institution. Conclusions: The review of the literature shows that the implementation of Mental Health programmes is an important component of Public Health in the field of prevention. The design and implementation of psychosocial and psychological programmes to support Mental Health Resilience, as well as the social and emotional development of children is a key stage in ensuring their normal development during times of health crises such as the pandemic. More importantly, establishing the effectiveness of such programmes is a guarantee for their further development and implementation in the context of close and close cooperation between educators and mental health professionals.el
dcterms.embargoTerms6 monthsel
dcterms.embargoLiftDate2025-04-09T07:57:10Z


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές