dc.contributor.advisor | Μακρής, Δημήτριος | |
dc.contributor.author | Μπόζνου, Γεωργία | |
dc.date.accessioned | 2024-10-10T11:42:13Z | |
dc.date.available | 2024-10-10T11:42:13Z | |
dc.date.issued | 2024-07-26 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7660 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7492 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία αναπτύσσει μια ροή εργασιών για την ψηφιακή αποκατάσταση της πέμπτης κερκίδας του δεύτερου διαζώματος (K5b) στο Αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης. Η δεκαετία του '60 σηματοδότησε μια περίοδο αμφιλεγόμενων πρακτικών συντήρησης στο θέατρο, θέτοντας σε κίνδυνο την ακεραιότητά του. Συνεκτιμώντας τις αστοχίες του παρελθόντος, υιοθετήθηκαν σύγχρονες προσεγγίσεις με έμφαση στα ψηφιακά εργαλεία. Χάρη στις ψηφιακές μεθόδους, κατέστη δυνατή η λεπτομερής καταγραφή της σημερινής κατάστασης του θεάτρου και η ανάπτυξη ενδεδειγμένων λύσεων για την αποκατάστασή του. Η μελέτη εστιάζει στην αναλυτική τεκμηρίωση αρχιτεκτονικών μελών και στη συσχέτιση αυτών με το φυσικό υπόβαθρο. Η καταγραφή των δεδομένων διεκπεραιώνεται με φωτογραφικές μεθόδους και χρήση ελεύθερων λογισμικών ανοιχτού κώδικα. Δημιουργούνται πιστά τρισδιάστατα μοντέλα για κάθε ένα από τα 104 εδώλια, σε λογισμικό struction-from-motion (Δομή από Κίνηση), καθώς επίσης και το ψηφιακό μοντέλο της κερκίδας, με γεωγραφική αναφορά. Στόχος είναι η ανάπτυξη πλαισίου υποβοήθησης της μελέτης επανατοποθέτησης των εδωλίων στο κοίλο, ανιχνεύοντας την πραγματική τους θέση με συσχετισμό στοιχείων από επιμέρους μελέτες. Η τρισδιάστατη αναπαράσταση αποτυπώνεται με τη συμβολή ενός διαδικτυακού αποθετηρίου, ανοιχτού κώδικα. Κύριο μέλημα είναι η αξιοποίηση προηγμένων τεχνολογιών και μεθόδων, ώστε να συνδράμουν καταλυτικά στην αναβάθμιση του μνημείου και να θέσουν τα θεμέλια για την μελλοντική αποπεράτωση της αναστήλωσης. | el |
dc.format.extent | 107 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Ψηφιακή αναπαράσταση | el |
dc.subject | Ανάλυση δεδομένων | el |
dc.subject | Φωτογραμμετρία | el |
dc.subject | 3Δ μοντελοποίηση | el |
dc.subject | Επεξεργασία εικόνων | el |
dc.subject | Διαδικτυακό αποθετήριο | el |
dc.subject | Ψηφιακή αναστήλωση | el |
dc.title | «Αλλάζοντας θέσεις»: Μελέτη σχετιζόμενων μελών και βραχώδους υποβάθρου. | el |
dc.title.alternative | "Changing places": Study of associated members and rocky backround. | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Μακρής, Δημήτριος | |
dc.contributor.committee | Θεουλάκης, Παναγιώτης | |
dc.contributor.committee | Στεφανής, Αλέξιος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμού | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης | el |
dc.description.abstracttranslated | This thesis develops a workflow for the digitalization of the restoration of the fifth stand of the second diazoma (K5b) in the Ancient Theater of Dodona. The 1960’-s marked a period of unauthorized conservation practices in the theater, compromising its integrity. Taking into account the failures of the past, modern approaches were adopted, with an emphasis on digital tools. Thanks to digital methods, it was possible to record in detail the current state of the theater and to develop appropriate solutions for its restoration. The study focuses on the detailed documentation of architectural elements and their correlation with the physical background. Data recording is carried out by photogrammetric methods and the use of free open-source software. Accurate 3D models are created for each of the 104 seats (edolio) in structure-from-motion software, as well as the digital model of the grandstand, with geographical reference. The aim is to develop a framework to assist the study of the repositioning of the seats in the cavity by detecting their actual position through correlating data from individual studies. The 3D representation is captured with the contribution of a web-based, open-source repository. The main concern is the use of advanced technologies and methods, in order to support the upgrading of the monument and lay the foundations for the future completion of the restoration. | el |