dc.contributor.advisor | Κοταμανίδου, Νεκταρία | |
dc.contributor.author | Μπουγά, Αμαλία | |
dc.date.accessioned | 2024-10-12T06:43:56Z | |
dc.date.available | 2024-10-12T06:43:56Z | |
dc.date.issued | 2024-09-30 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7686 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7518 | |
dc.description.abstract | Το θεματικό κέντρο της εργασίας είναι ο πόλεμος και τα παιδιά. Αφορμή για την προσέγγισή του αποτελεί ο πίνακας του Πάμπλο Πικάσο "Γκερνίκα", στον οποίο αποτυπώνονται διάφορες εκφάνσεις του πολέμου. Η εργασία αυτή βασίζεται στη συλλογή πληροφοριών που προέκυψαν από την παιδική κατανόηση του πίνακα σε ένα μάθημα εικαστικών σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου. H εμπειρική συλλογή πληροφοριών μετεξελίσσεται στη δημιουργία κολλάζ, ανάγλυφων και γλυπτών τα οποία προέκυψαν από τη σχετική έρευνα. Ταυτόχρονα γίνεται μια εμπειρική επισκόπηση και συγκέντρωση οπτικού υλικού για τον πόλεμο από φωτογραφικό υλικό που κυκλοφορεί για τις τρέχουσες παγκόσμιες συρράξεις στο διαδίκτυο. Η αντιπαράθεση αυτών των πληροφοριών από διαφορετικές πηγές, όπως το σχολείο και το διαδίκτυο, υποβοηθείται από αναφορές σε καλλιτέχνες της σύγχρονης τέχνης όπως ο Banksy και ο Thomas Hirschhorn που έχουν στο έργο τους έντονο το στοιχείο της πολιτικής κριτικής. Αυτή η έρευνα οδηγεί στην κατασκευή ανάγλυφων γλυπτικών έργων και μιας σειράς βίντεο με ήχο με σκοπό την παρουσίαση τους στο κοινό. Η κατασκευή των γλυπτικών αντικειμένων επιδιώκει να χρησιμοποιηθεί η αναφορά στην μορφοπλαστική γλώσσα που επέλεξε ο Πικάσσο για να διαμαρτυρηθεί για τον πόλεμο αλλά όπως έχει αυτή φιλτραριστεί στο σήμερα μέσα από την παιδική ματιά. Τα γλυπτικά αντικείμενα θα προταθούν είτα σαν είδη προς πώληση με αντιπολεμική συνείδηση και αναφορά στον Γκουέρνικα είτε μεγεθυμένα, σαν εικαστικές εφαρμογές στον ενδιάμεσο χώρο ενός δημόσιου κτιρίου. Τα βίντεο που έχουν προκύψει χρησιμοποιούν το τρέχον πολεμικό υλικό με σκοπό την δημιουργία αντιπολεμικού υλικού σύντομου περιεχομένου που να μπορεί να προβληθεί και σε παιδικό κοινό και να αφυπνίζει την στάση μας ως θεατές πια σε αυτό το θέαμα. Με τους δύο αυτούς τρόπους διαχειρίζομαι το υλικό που έχω συλλέξει ακολουθώντας με εφαρμοσμένο τρόπο την διαλεκτική σχέση της σύγχρονης τέχνης με παλαιότερα κινήματα του μοντερνισμού με την ματιά προσηλωμένη στην κοινωνική εγρήγορση. | el |
dc.format.extent | 102 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Κυβισμός | el |
dc.title | Πρόταση πωλητηρίου με αντιπολεμικό περιεχόμενο μέσα απο εμπειρκή αναφορά στην εικαστική διδασκαλία της Γκερνίκα του Πικάσο σε παιδιά | el |
dc.title.alternative | Proposal for anti-war merchandise designs through an empirical reference to childrens drawings of Picasso's Guernica | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Ποταμιάνου, Άρτεμις | |
dc.contributor.committee | Τσούμας, Ιωάννης | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμού | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής | el |
dc.description.abstracttranslated | The thematic focus of the work is war and children. It is based on Pablo Picasso's painting "Guernica", which depicts various aspects of war. This work is based on the collection of information obtained from the children's understanding of the painting in an art lesson in all primary school classes. The empirical collection of information evolves into the creation of collages, reliefs and sculptures that emerged from the research. At the same time, an empirical overview and collection of visual material about the war from photographic material circulating about current world conflicts on the internet is carried out. The juxtaposition of this information from different sources, such as school and the internet, is aided by references to contemporary art artists such as Banksy and Thomas Hirschhorn whose work has a strong element of political critique. This research leads to the construction of sculptural reliefs and a series of videos with sound for presentation to the public. The construction of the sculptural objects seeks to use reference to the morphoplastic language that Picasso chose to protest the war but as it has been filtered into the present day through the child's eye. The sculptural objects will be proposed either as items for sale with an anti-war consciousness and reference to Guernica or enlarged, as artistic applications in the intermediate space of a public building. The resulting videos use current war material with the aim of creating anti-war material of short content that can be shown to a children's audience and awaken our attitude as spectators to this spectacle. In these two ways I manage the material I have collected by following in an applied way the dialectical relationship between contemporary art and older modernist movements with an eye focused on social alertness. | el |