dc.contributor.advisor | Karatzani, Anna | |
dc.contributor.author | Τεριζάκη, Νίκη | |
dc.date.accessioned | 2024-10-12T07:40:47Z | |
dc.date.available | 2024-10-12T07:40:47Z | |
dc.date.issued | 2024-10-10 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7691 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7523 | |
dc.description.abstract | Η Αλεξανδρίνα Βικτώρια (1819-1901) ήταν Βασίλισσα του Ηνωμένου Βασιλείου από το 1837 έως το θάνατό της το 1901. Η βασιλεία της, γνωστή ως βικτωριανή εποχή, ήταν μια περίοδος μεγάλων βιομηχανικών, πολιτικών, επιστημονικών και στρατιωτικών αλλαγών, καθώς και επέκτασης της Βρετανικής Αυτοκρατορίας. Η βικτωριανή μόδα επηρεάστηκε από τις κοινωνικές και τεχνολογικές αλλαγές της εποχής. Η μαζική παραγωγή ραπτομηχανών και συνθετικών βαφών έκανε τα ρούχα φθηνότερα και πιο προσιτά σε όλες τις κοινωνικές τάξεις. Οι γυναίκες της ανώτερης και μεσαίας τάξης φορούσαν συχνά σφιχτά κορσέδες και πλούσια διακοσμημένα φορέματα. Τα ενδύματα αντανακλούσαν τη θέση των γυναικών στην κοινωνία και διαφοροποιούνται ανάλογα με την κοινωνική τάξη. Στις δεκαετίες του 1870 και 1880, η σιλουέτα των γυναικείων ενδυμάτων άλλαξε με την εισαγωγή ενός μαξιλαριού (bustle) στο πίσω μέρος και το σφιχτό μπούστο τύπου cuirass. Τα φουσκωτά μανίκια (leg of mutton sleeves) ήρθαν στη μόδα τη δεκαετία του 1890. Οι κοινωνικές αλλαγές στη βρετανική ζωή, όπως το δικαίωμα των γυναικών να διατηρούν περιουσία, επηρέασαν επίσης τη μόδα. Κατά τη βικτωριανή εποχή, τα ενδύματα κατασκευάζονταν από βαμβάκι, λινό, μετάξι και μαλλί.
Η γυναικεία μόδα υπέστη σημαντικές αλλαγές, όπως η χρήση φωτεινών χρωμάτων στα μέσα του αιώνα και η εισαγωγή του μεταλλικού κρινολίνο. Η ραπτομηχανή και οι συνθετικές βαφές μείωσαν το κόστος παραγωγής και επέτρεψαν την εισαγωγή έντονων χρωμάτων και νέων μοτίβων στη μόδα. Η μαζική παραγωγή υφασμάτων και η εκτύπωση με κυλίνδρους έκαναν τα ρούχα πιο προσιτά. Η καθαριότητα των ρούχων ήταν μια επίπονη διαδικασία, με συγκεκριμένες μεθόδους για διαφορετικά υφάσματα και λεκέδες. Η χρήση του σαπουνιού και άλλων καθαριστικών αυξήθηκε, διευκολύνοντας τη διατήρηση των ενδυμάτων. Οι μελέτες συντήρησης βικτωριανών ενδυμάτων δείχνουν κοινές και διαφοροποιημένες τεχνικές, αναλόγως με τις ανάγκες κάθε αντικειμένου.
Σε γενικές γραμμές, η διαδικασία συντήρησης περιλαμβάνει υγρό καθαρισμό, είτε τοπικό είτε με εμβάπτιση σε λουτρό. Σημαντικό βήμα είναι η σωστή σταθεροποίηση και μορφοποίηση των ενδυμάτων κατά τη διαδικασία στεγνώματος. Σε περιπτώσεις που τα ενδύματα περιλαμβάνουν ευαίσθητα υλικά όπως μεταλλικές λεπτομέρειες, αποφεύγεται η εμβάπτιση σε υγρό, και ο καθαρισμός περιορίζεται σε τοπικές επεμβάσεις. Η μέθοδος στεγνώματος μπορεί να περιλαμβάνει την ανάρτηση σε μπάρα ή τη χρήση παραγέμισμα για να διατηρηθεί ο όγκος του ενδύματος, ανάλογα με το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στη δημιουργία κατάλληλων μανεκέν για την έκθεση των ενδυμάτων. Οι συντηρητές επενδύουν τα μανεκέν με αφρό πολυαιθυλενίου και στρώσεις τούλι και μεταξωτό ύφασμα για να αποδώσουν τη μόδα της εποχής, διασφαλίζοντας ότι το ένδυμα εμφανίζεται σωστά χωρίς επιπλέον φθορές. | el |
dc.format.extent | 88 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Βικτωριανή εποχή | el |
dc.subject | Γυναικεία ενδύματα | el |
dc.subject | Τεχνολογία κατασκευής | el |
dc.subject | Υλικά κατασκευής | el |
dc.title | Διερεύνηση της τεχνολογίας και των υλικών κατασκευής βικτωριανών γυναικείων ενδυμάτων (1840-1900) και της μεθοδολογίας που ακολουθείται για την συντήρηση τους. | el |
dc.title.alternative | Investigation of the technology and materials used in the construction of Victorian women’s clothing (1840-1900) and the methodology followed for their conservation | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Malea, Ekaterini | |
dc.contributor.committee | RAPTI, STAVROULA | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμού | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης | el |
dc.description.abstracttranslated | Alexandrina Victoria (1819-1901) was Queen of the United Kingdom from 1837 until her death in 1901. Her reign, known as the Victorian era, was marked by significant industrial, political, scientific, and military changes, as well as the expansion of the British Empire. Victorian fashion was influenced by the social and technological changes of the time. The mass production of sewing machines and synthetic dyes made clothing cheaper and more accessible across social classes. Women of the upper and middle classes often wore tightly fitted corsets and richly decorated dresses. The garments reflected women's social status and varied according to their social class.
In the 1870s and 1880s, women's clothing silhouettes changed with the introduction of the bustle and the cuirass-style corset. Puff sleeves became fashionable in the 1890s. Social changes in British life, such as women's rights to own property, also influenced fashion. During the Victorian era, garments were made from cotton, linen, silk, and wool. Women's fashion underwent significant changes, such as the use of bright colors in the mid-century and the introduction of metal crinolines. The sewing machine and synthetic dyes reduced production costs and allowed for the introduction of vibrant colors and new patterns in fashion. The mass production of fabrics and the use of cylinder printing for their decoration made clothing more affordable. The maintenance and cleaning of garments was a laborious process, involving specific methods for different fabrics and stains. The use of soap and other cleaning agents facilitated garments’ care.
Studies on the conservation of Victorian garments reveal both common and varied techniques depending on the needs of each item. Generally, the conservation process includes wet cleaning, either local or through immersion in a bath. Proper securing and shaping of garments during drying is a crucial step, which may vary. For garments with sensitive materials, such as metallic details, immersion is avoided, and cleaning is limited to local interventions. Drying methods may include hanging from a bar or stuffing to maintain the garment's volume, depending on the desired outcome.
The process of dampening with deionized water is used to restore creases and is carried out on specially designed mannequins. Subsequently, necessary stabilizations and supporting are done using materials that aesthetically match the item. Conservators line mannequins with layers of polyethylene foam and net to replicate the fashion of the period, ensuring that the garment is presented correctly without causing additional damage. | el |