Εμφάνιση απλής εγγραφής

Προμελέτη Πλοίου μεταφοράς πετρελαίου (ή παραγώγων)

dc.contributor.advisorΠολίτης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΝτέκας, Χρήστος
dc.date.accessioned2024-10-19T16:06:27Z
dc.date.available2024-10-19T16:06:27Z
dc.date.issued2024-10-08
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7824
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7656
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την προμελέτη ενός δεξαμενοπλοίου, κατηγορίας Aframax. Αρχικά, παρουσιάζονται οι 4 βασικές φάσεις μελέτης ενός πλοίου καθώς και οι απαιτήσεις του πλοιοκτήτη για το υπό μελέτη πλοίο αλλά και γενικότερα. Έπειτα γίνεται μια σύντομη ιστορική αναδρομή δεξαμενοπλοίων, αναλύονται οι βασικές κατηγορίες αυτών καθώς επίσης περιλαμβάνονται κάποια σημαντικά ατυχήματα που συνέβαλαν σε αυξημένους κανονισμούς ασφαλείας και σε πιο ασφαλείς σχεδιάσεις πλοίων. Στη συνέχεια, η εργασία αυτή περιλαμβάνει τον προσδιορισμό των βασικών διαστάσεων, των συντελεστών μορφής, της απαιτούμενης ισχύος πρόωσης καθώς και του εκτοπίσματος, για το υπό μελέτη πλοίο, με χρήση εμπειρικών τύπων καθώς και στατιστικών μεθόδων από όμοια πλοία. Ακόμη, παρουσιάζεται η μεθοδολογία υπολογισμού του συνολικού αλλά και των επιμέρους βαρών του άφορτου πλοίου καθώς γίνεται και ανάλυση του “νεκρού” βάρους DWT. Στη πορεία της εργασίας, καθορίζονται οι ναυπηγικές γραμμές και η τρισδιάστατη γεωμετρία του υπό μελέτη πλοίου με χρήση του προγράμματος Rhinoceros 3D, εξετάζεται το ύψος εξάλων καθώς πραγματοποιείται και έλεγχος της Γραμμής Φόρτωσης. Ακολούθως, προσδιορίζεται η γενική διάταξη του πλοίου, η χωρητικότητα των δεξαμενών καθώς και απόδοσης του πλοίου σε περίπτωση εκροής πετρελαίου (Oil outflow performance) με τη βοήθεια του προγράμματος MaxSurf Stability. Έπειτα, γίνεται ο υπολογισμός των υδροστατικών διαγραμμάτων και στοιχείων. Ακόμη, αναλύονται οι 4 καταστάσεις φόρτωσης που εξετάζονται, γίνεται υπολογισμός του κέντρου βάρους του πλοίου και πραγματοποιείται έλεγχος άθικτης ευστάθειας και διαγωγής σύμφωνα με τους κανονισμούς του IMO. Επίσης, προσδιορίζονται η Ολική Χωρητικότητα (Gross Tonnage) και η Καθαρή Χωρητικότητα (Net Tonnage) σύμφωνα με την Διεθνή Σύμβαση Καταμέτρησης, καθώς επίσης υπολογίζεται ο Δείκτης Εξαρτισμού του πλοίου. Τέλος, υπολογίζεται η ολική αντίσταση του πλοίου με χρήση του προγράμματος MaxSurf Resistance για τον προσδιορισμό της προωστήριας εγκατάστασης. Με το πέρας της προμελέτης του υπό μελέτη πλοίου, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της εργασίας αυτής. Τέλος, παρατίθενται προτάσεις που προκύπτουν και αξίζει να αναφερθούν για πιθανή μελλοντική έρευνα.el
dc.format.extent194el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠρομελέτηel
dc.subjectΑπαιτήσεις πλοιοκτήτηel
dc.subjectΔεξαμενόπλοιοel
dc.subjectAframaxel
dc.subjectΜελέτη πλοίουel
dc.subjectΚανονισμοί ασφαλείαςel
dc.subjectΔιαστάσειςel
dc.subjectΣυντελεστές μορφήςel
dc.subjectΣτατιστικές μέθοδοιel
dc.subjectΒάρος άφορτου πλοίουel
dc.subject"Νεκρό" φορτίο DWTel
dc.subjectΝαυπηγικές γραμμέςel
dc.subjectΎψος εξάλωνel
dc.subjectΓραμμή φόρτωσηςel
dc.subjectΓενική διάταξηel
dc.subjectΧωρητικότητα δεξαμενώνel
dc.subjectΕκροή πετρελαίουel
dc.subjectΥδροστατικό διάγραμμαel
dc.subjectΚαταστάσεις φόρτωσηςel
dc.subjectΚέντρο βάρουςel
dc.subjectΆθικτη ευστάθειαel
dc.subjectΔιαγωγήel
dc.subjectIMOel
dc.subjectΟλική Χωρητικότηταel
dc.subjectΚαθαρή Χωρητικότηταel
dc.subjectΔιεθνής Σύμβαση Καταμέτρησηςel
dc.subjectΔείκτης Εξαρτισμούel
dc.subjectΑντίστασηel
dc.subjectΠροωστήρια εγκατάστασηel
dc.titleΠρομελέτη Πλοίου μεταφοράς πετρελαίου (ή παραγώγων)el
dc.title.alternativePreliminary Ship Design of an oil (or oil products) Tankerel
dc.typeΔιπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΘεοδουλίδης, Αλέξανδρος
dc.contributor.committeeMazarakos, Thomas
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Ναυπηγών Μηχανικώνel
dc.description.abstracttranslatedThis present diploma thesis deals with the preliminary ship study of an Aframax tanker. Initially, the 4 basic phases of a ship's study are presented, as well as the shipowner's requirements for the ship under study and in general. Then, a brief historical overview of tankers is presented, their main categories are analysed as well as some important accidents that contributed to increased safety regulations and safer ship designs. Subsequently, this study includes the definition of the basic dimensions, the form factors, the required propulsive power as well as the displacement, for the ship under study, using empirical formulas as well as statistical methods from similar ships. Furthermore, the methodology for calculating the total and individual weights of the unladen ship is presented, as well as an analysis of the "dead" weight DWT. In the course of the work, the drawing of ship lines plan and the three-dimensional geometry of the ship under study are defined contribution using the program Rhinoceros 3D, the height of the freeboard is examined and the Loading Line is checked. Next, the General Arrangement of the ship, the capacity of the tanks as well as the performance of the ship in case of oil outflow (Oil outflow performance) are determined with the help of the MaxSurf Stability program. Then, the hydrostatic diagrams and elements are calculated. Furthermore, the 4 loading cases considered are analysed, the center of gravity of the ship is calculated and an intact stability and trim check is carried out in accordance with IMO regulations. Also, Gross Tonnage and Net Tonnage are calculated according to the International Tonnage Convention as well as Equipment Number of the ship. Finally, the total resistance is calculated using the MaxSurf Resistance program to determine the propulsion system. At the end of the preliminary study of the ship under study, the results and conclusions of this work are presented. Finally, emerging propositions, that are worth mentioning for possible future research, are listed.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές