dc.contributor.advisor | Merakou, kyriakoula | |
dc.contributor.author | Παναγοπούλου, Ελένη | |
dc.date.accessioned | 2024-10-22T09:56:33Z | |
dc.date.available | 2024-10-22T09:56:33Z | |
dc.date.issued | 2024-09-26 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7848 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7680 | |
dc.description.abstract | ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Η σεξουαλική αγωγή των παιδιών και εφήβων με νοητική αναπηρία ή/και διαταραχή αυτιστικού φάσματος αποτελεί επιτακτική ανάγκη, καθώς συμβάλλει αποτελεσματικά στην προαγωγή και διατήρηση της σεξουαλικής και ψυχικής υγείας και ευημερίας των ατόμων.
ΣΚΟΠΟΣ: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η αναζήτηση και κριτική θεώρηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων ολιστικής σεξουαλικής αγωγής για παιδιά, εφήβους και νεαρά ενήλικα άτομα με νοητική αναπηρία ή/και διαταραχή αυτιστικού φάσματος, με βάση τις κατευθυντήριες οδηγίες της UNESCO, του SIECUS και άλλων διεθνών οργανισμών.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Έπειτα από ενδελεχή έρευνα μέσω της μηχανής αναζήτησης της Google επιλέχθηκαν 7 εκπαιδευτικά προγράμματα ολιστικής σεξουαλικής αγωγής για παιδιά και εφήβους με νοητική αναπηρία ή/και διαταραχή αυτιστικού φάσματος, τα οποία παρέχονται δωρεάν στο ευρύ κοινό. Αποκλείσθηκαν προγράμματα με χρέωση, γραμμένα σε άλλες γλώσσες εκτός της Ελληνικής και της Αγγλικής καθώς και όσα αφορούν αποκλειστικά στις θεματικές της σεξουαλικής κακοποίησης και των έμφυλων ταυτοτήτων.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Τα προγράμματα σεξουαλικής αγωγής που παρουσιάστηκαν και κρίθηκαν στην εργασία αυτή μπορούν να αποτελέσουν σημαντικά παραδείγματα σχεδιασμού και διδακτικής μεθοδολογίας. Ακολουθούν τις οδηγίες των διεθνών οργανισμών, προωθούν τον σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, παρέχουν τεκμηριωμένες γνώσεις και καλλιεργούν δεξιότητες ζωής με σκοπό τα άτομα με νοητική αναπηρία ή/και διαταραχή αυτιστικού φάσματος να αναπτυχθούν ως ενήλικες ενημερωμένοι, ικανοί να αποφασίζουν ορθά για την σεξουαλική τους ζωή και υγεία και να απολαμβάνουν την ζωή και τις σχέσεις τους.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Η επιστημονική κοινότητα της Ελλάδας σε συνεργασία με τους φορείς και τις πολιτικές αρχές οφείλουν να ακολουθήσουν τις επιταγές της διεθνούς κοινότητας και να συμβάλουν καθοριστικά στην σεξουαλική αγωγή των ΑμεΑ. | el |
dc.format.extent | 119 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Σεξουαλική αγωγή | el |
dc.subject | Νοητική αναπηρία | el |
dc.subject | Διαταραχή αυτιστικού φάσματος | el |
dc.subject | Παιδιά | el |
dc.subject | Εφηβοι | el |
dc.subject | Αναπηρία | el |
dc.subject | Sexual education | el |
dc.subject | Μental disabilities | el |
dc.subject | Children | el |
dc.subject | Adolescents | el |
dc.title | Η σεξουαλική αγωγή παιδιών και εφήβων με νοητική αναπηρία ή/και διαταραχή αυτιστικού φάσματος στην Ελλάδα. | el |
dc.title.alternative | The sexual education of children and adolescents with intellectual disability and/or autistic spectrum disorder in Greece. | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Koulierakis, George | |
dc.contributor.committee | Καρβούνης, Μιλτιάδης | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Δημόσιας Υγείας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείας | el |
dc.contributor.master | Δημόσιας Υγείας | el |
dc.description.abstracttranslated | INTRODUCTION: The sexual education of children and adolescents with mental disabilities and/or autistic spectrum disorder is an imperative, as it effectively contributes to maintaining the sexual and mental health and well-being of individuals.
PURPOSE: The purpose of this work is the search and critical consideration of educational programs of holistic sexual education for children, adolescents and young adults with SEN and/or ASD, based on the guidelines of UNESCO, SIECUS and other international organizations.
METHODS: After a thorough search through the Google search engine, 7 educational programs of holistic sexual education for children and adolescents with SEN and/or ASD were selected, which are provided free of charge to the general public. Paid programs, written in languages other than Greek and English, as well as those dealing exclusively with the topics of sexual abuse and gender identities, were excluded.
RESULTS: The sex education programs presented and judged in this paper can be important examples of design and teaching methodology. They follow the guidelines of international organizations, promote respect for human rights, provide evidence-based knowledge and cultivate life skills in order for people with SEN and/or ASD to develop as informed adults, able to make good decisions about their sexual life and health and enjoy life and their relationships.
CONCLUSIONS: The scientific community of Greece, in cooperation with the agencies and political authorities, must follow the dictates of the international community and make a decisive contribution to the sexual education of the disabled. | el |