dc.contributor.advisor | Θεοδουλίδης, Αλέξανδρος | |
dc.contributor.author | Βόσσου, Ιωάννα | |
dc.date.accessioned | 2024-11-14T11:56:19Z | |
dc.date.available | 2024-11-14T11:56:19Z | |
dc.date.issued | 2024-11-12 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8038 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7870 | |
dc.description.abstract | Οι κανονισμοί των νηογνωμόνων κατέχουν εξέχουσα σημασία στην ναυπηγική και την ναυτιλία με σημαντική ιστορία στον χώρο. Με πρωταρχικό σκοπό τους την ασφάλεια των επιβατών και της κατασκευής αλλά και επιθυμία τους την εξάλειψη του αθέμιτου ανταγωνισμού και των εκπτώσεων της ποιότητάς τους εξαιτίας συμφερόντων, δημιουργήθηκε η Διεθνείς Ένωση Νηογνωμόνων (IACS). Με την εδραίωση της Ένωσης υιοθετήθηκαν ελάχιστες κοινές απαιτήσεις για τα μέλη της, με την δυνατότητα αυστηριοποίησής τους, η οποία έγκειται στην διακριτή ευχέρεια του εκάστοτε μέλους.
Η μέθοδος των πεπερασμένων στοιχείων, η οποία χρονολογείται στις αρχές του ’20 αιώνα και γνώρισε την μεγαλύτερή της άνθιση παράλληλα με την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού υπολογιστή, έχει εδραιώσει την παρουσία της ως συμπληρωματικό εργαλείο των κανονισμών. Η πρόθεση της ΜΠΣ είναι ο ενδελεχής έλεγχος των αποτελεσμάτων των κανονισμών και η αυστηροποίηση των απαιτήσεων, όπου αυτό κριθεί αναγκαίο.
Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στην εύρεση των πιέσεων που δέχεται η πτυχωτή φρακτή από το φορτίο και στην συνέχει η μελέτη της επίδρασης αυτών. Συγκεκριμένα, για τις περιγραφικές απαιτήσεις χρησιμοποιήθηκαν οι κοινοί κατασκευαστικοί κανονισμοί της διεθνούς ένωσης Νηογνωμόνων, ενώ για την μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων η πτυχωτή φρακτή μοντελοποιήθηκε και ύστερα έγινε η εφαρμογή της μεθόδου με την βοήθεια του CAD προγράμματος Solidworks. Από την μελέτη αυτή, προκύπτουν ενδιαφέροντα αποτελέσματα σχετικά με την αυστηρότητα των κανονισμών της διεθνούς ένωσης νηογνωμόνων αλλά και την συμβολή της μεθόδου των πεπερασμένων στοιχείων στην ναυτιλία. | el |
dc.format.extent | 150 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Κανονισμοί νηογνωμόνων | el |
dc.subject | Κοινοί κατασκευαστικοί κανονισμοί | el |
dc.subject | Μέθοδος πεπερασμένων στοιχείων | el |
dc.subject | Πτυχωτή φρακτή | el |
dc.subject | SolidWorks | el |
dc.title | Εφαρμογή κανονισμών νηογνωμόνων σε πτυχωτή φρακτή και ανάλυση με την μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων | el |
dc.title.alternative | Appliance of classification rules on corrugated bulkhead and analysis with finite element analysis | el |
dc.type | Διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Τίγκας, Ιωάννης | |
dc.contributor.committee | Χιονόπουλος, Σταύρος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών | el |
dc.description.abstracttranslated | Due to their long history in the marine industry, the classification rules have conquered their significant role. With their main purpose being personnel’s and vessel’s safety, as well as the eradication of illicit competition and strictness discounts, as result of personal interests, the International Association of Classification Societies (IACS) has been created. After IACS establishment, minimum common requirements were adopted and the further severity depends on the distinctive competence of each member of the association.
Finite Element Analysis, which is dated in early ‘20s and its success is highly connected with the introduction of the computer, has entrench her supporting role to classification requirements. FEA’s main preposition is the thorough audit of the results of classification’s requirements. When the results indicate the need of more strict requirements, the rules are being amended to reflect the respective needs.
This diploma thesis aims to find the pressures applied to the corrugated bulkhead due to cargo, using classification society’s rules and study the strength results of bulk carrier’s corrugated bulkhead with the finite element analysis. Specifically, IACS’s Common Structural Rules (CSR) have been used, while for the finite element analysis, the corrugated bulkhead has been modeled with the CAD software “SolidWorks”. From the above referred procedure, the severity of the classification rules is evaluated and the value of FEA in the maritime industry is reflected. | el |